Ga naar inhoud


Vu+ SOLO2 uitleg polarisatie


sac

Aanbevolen berichten

Goedenavond beste lezers,

 

Ik wil graag de betekenis weten van polarisatie

 

Daar kom je via:

 

MENU↔INSTELLINGEN↔ZENDERS ZOEKEN↔TUNER CONFIGURATIE↔TUNER A op configuratiemodus geavanceerd↔spanningsmodus------polarisatie

 

Wie kan mij wat vertellen over wat hier bedoeld wordt met polarisatie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

13 volt is verticale polarisatie, 18 volt op de antenne kabel is horizontale polarisatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Polorisatie kan horizontaal of vertcaal zijn, afhankelijk van de transponder. Het is de manier waarop het signaal wordt uitgezonden, horizontaal of verticaal. Bij een horizontaal signaal zou je in principe genoeg hebben aan een elipsvormige schotel, maar aangezien er ook vertikaal wordt uitgezonden heb je een ronde schotel.

Als je naar King of Sat gaat dan kan je de instelling per transponder zien.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de reacties .

 

Giant 2000,

Ik heb gekeken bij KingOfSat 

Waar kan ik daar bijvoorbeeld bij 19,2 E  Astra1N/1M/1KR/1L zien of het signaal horizotaal is of vertikaal?

Waar het mij omgaat is dat ik dus in het menu van mijn Vu+solo2  bij polarisatie

 

MENU↔INSTELLINGEN↔ZENDERS ZOEKEN↔TUNER CONFIGURATIE↔TUNER A op configuratiemodus geavanceerd↔spanningsmodus------polarisatie

 

dit moet wijzigen in 13Volt of 18Volt

 

Nu staat het op polarisatie,wat waarschijnlijk verklaard dat er geen spanning op mijn LNB staat waardoor ik dus ook nog geen ontvangst heb.

Klopt deze conclusie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, Een satelliet is niet gepolariseerd, maar de transponders van de satelliet zijn dat wel.

In het ene geval staat de antenne horizontaal, bij de naastliggende transponder verticaal, waardoor onderlinge storing verminderd wordt.

Door je ontvanger bij het kiezen van een transponder ook te vertellen of die horizontaal of verticaal gepolariseerd is zet de ontvanger of 13 of 18 volt op de antennekabel.

 

In de lnb in de schotel wordt er dan een schakelaar omgezet en of de horizontale of verticale dipool in je lnb ingeschakeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden.

 

Ik zal mijn vraag anders stellen:

 

In het menu

MENU↔INSTELLINGEN↔ZENDERS ZOEKEN↔TUNER CONFIGURATIE↔TUNER A op configuratiemodus geavanceerd↔spanningsmodus------polarisatie

kan je bij polarisatie ook kiezen voor 

a   13V en deze als standaard bevestigen

b   18V en deze als standaard bevestgen

c    polarisatie

 

Wanneer en waarom kies je voor optie a?

Wanneer en waarom kies je voor optie b?

Wanneer en waarom kies je voor optie c?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die keuze heb je wanneer je geen universele LNB op je ontvanger aangesloten hebt, of wanneer je de LNB om een voor jou moverende reden 90 graden geroteerd monteert in de schotel.

 

Bij een universele LNB kies je voor polarisatie, optie C.

 

Maar waarom deze vragen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

""Giant 2000,

Ik heb gekeken bij KingOfSat 

Waar kan ik daar bijvoorbeeld bij 19,2 E  Astra1N/1M/1KR/1L zien of het signaal horizotaal is of vertikaal?""

 

sac,

 

Als je bij een transponder kijkt in KingOfSat zie je rechts naast de frequentie een H of een V staan.

Alleen als je een transponder handmatig wilt invoeren van belang (dacht ik).

 

 

post-61928-0-76125700-1448363229_thumb.png

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Best ceesv,

Ik heb universele LNB,s en mijn Vu+solo2 stond op polarisatie dus dat was goed.

 

Maar waarom deze vragen?

 

-gekocht op marktpaats Vu+SOLO2

-daarop rechtstreeks aangesloten op tuner A (DVB-S2) om te beginnen 1 universele LNB, te weten s2 zie foto

 post-79155-0-70221800-1448366627_thumb.png

-schotel en LNB,s nauwkeurig geinstalleerd volgens Quick SAT installatie pogamma  www.cahors-ced.com

 (betreft app op smartphone)

-Ik verwacht dus in ieder geval een beetje signaal op mijn Vu+solo2

 Hoofdmenu↔Instellingen↔Zenders zoeken↔Signaalzoeker------------------maar 0%

-Dus dacht ik dat het misschien met de stand polarisatie te maken had.Nee dus,maar vandaar die vragen.

 

Ik heb bij Tunerconfiguratie :

Tuner A BCM7356 DVB-S2 NIM(internal) (DVB-S2) 

geavanceerd

Tuner B doorgelust met A

 

Bij Hoofdmenu↔Instellingen↔Zenders zoeken↔Signaalzoeker staat:

satelliet 19.2 E Astra 1KR/1L/1M/1N Ka band

voorafingestelde transponder

transponder 18366V 15000 1/2

 

Ik zou volgens mij signaal moeten hebben maar dat is niet zo.

Stel nou dat de vorige eigenaar de coax kabels bij hem buiten heeft doorgeknipt tewijl ze nog aangesloten waren op de Vu+solo2.???????

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv ,

Ik ga er ook vanuit dat er iets niet op mijn Vu+solo2 nog niet goed heb staan.

 

 

mijn Instellingen inzake ontvangst  tuner A zijn:

 

configuratiemodus        geavanceerd

satelliet                         19,2 E  Astra1N/1M/1KR/1L  Ka band

LNB                               LNB1

prioriteit                         auto

LOF                               universeel LNB

spanningsmodus           polarisatie

verhoogd voltage           nee  ------------------------------------------------------ik heb 32 meter kabel :  CAI 2013 bedea  coax TWAALF

tone modus                         band

diseque modus                   1.0

snelle diseque                     nee -----------------------------------------------------heb ik nu even niet aangesloten spaun SAR411   2.0

tonebust                               geen

diseque 1.0 commando     geen

herhaal sequence                nee

 

 

Advies is zeer welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een beetje signaal bij een schotel die je zo opstelt, zonder dat die ooit op die positie al ontvangst heeft gehad is een toevalstreffer.

Je hebt een openingshoek van 2 graden in horizontale en verticale richting,dat gaat zo niet werken.

 

En het signaal met eerst over een drempel voordat de ontvanger op de stream kan locken en je beeld hebt.

 

Je zal de schotel eerst moeten uitrichten.

De stand van de schotel is afhankelijk van je woonplaats, de mast moet precies waterpas staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...