Ga naar inhoud


Opslaan Vti backup suite op USB?


radio man

Aanbevolen berichten

De instellingen/zenderlijst etc. worden standaard op /media/hdd/vti-backupsuite opgeslagen.

Maar ik heb ze liever op een usb stick.

Heb daarvoor een stick EXT2 geformatteerd, gemount en permanent in de box gestoken.

Maar ik kan de locatie niet kiezen.

Nu kan ik natuurlijk met DCC of Putty de zaak verplaatsen, maar daar moet ik dan elke keer aan denken...

Kan het ook anders?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan gewoon kiezen hoor via menu-VTI-VTI panel-VTI software tools-VTI backup suite-VTI backupsuite-backup en dan kies je bovenaan in beeld backup/herstel/apparaat: daar kan je kiezen voor USB of HDD

Wil je de image opslaan op USB kies je menu-VTI-VTI panel-VTI software tools-image backup/restore-selecteer back-up locatie

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Wil je de image opslaan op USB kies je menu-VTI-VTI panel-VTI software tools-image backup/restore-selecteer back-up locatie

Zo gaat dat heel snel, via de menu's !

backup location > USB

backup soort kiezen > settings / addons / configuratie

 

je kunt op een USB Stick meerdere backups laten maken, die per datum gescheiden worden (dat gaat zo waar, automatisch) niets wordt overschreven...

Doe je dat handmatig kun je fouten maken... door iets Map of Bestand te overschrijven...

 

op de USB stick kun je jaren backups laten wegschrijven...

de restore ervan kan per datum en versie gescheiden gekozen worden.

 

gewoon de stappen in je backup suite testen.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het lukt mij op deze manier niet om een backup te maken van mijn Vu+ Duo2. 

 

Ik mount eerst de USB stick en maak daarna een backup. duurt even. Maar blijft dan ongeveer op 80% eindeloos staan. Op de USB stick staat dan alleen een map maar verder geen bestanden. 

 

Iemand die weet wat er niet klopt? Op openPLI had ik backupsuite gedownload. Was super makkelijk. Image op USB stick. Gaat het mis steek je de USB in je Duo2 en update je zoals je normaal de een image flasht. 

 

Waarom is het zo omslachtig geregeld in VTI? De rest van VTi vind ik overigens lekkerder werken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mount je USB en daarna formatteer je die USB in ext2 neem ik aan of, blijft het bij mounten alleen ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm,

het is maar wat men omslachtig noemt

 

a ) je mag gewoon een FAT32 usb gebruiken {de topic starter radio man zoekt te ver van huis met zijn ext2}

b ) ext2 is voor linux kenners en ext2 gaat weer niet in je windows pC zonder extra's

c ) dus het image team VTI heeft een automatische mount routine voor Fat32

 

d ) daarmee is enkel de backuplocation een kwestie die men moet kiezen of /media/hdd of /media/usb

en dat was het dan ook met betrekking tot omslachtig

 

overigens waarom de harddrive ook aangeboden wordt is evident indien die aanwezig is in de VU+

mede omdat je zelfs zonder USB stick een nieuw Image versie van VTI kunt flashen vanaf je harddrive

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank heren. 

 

Ondertussen is het gelukt. Ik heb ondertussen een 200GB hardeschijf ingebouwd voor timeshift en evt een keertje iets opnemen. 

De backups heb ik ook op deze schijf gezet. Soms krijg ik een error bij het maken van een backup. Maar het lukt nu over het algemeen wel. 

 

Toch vind ik de oplossing van OpenPLI wel elegant. Gewoon backup op een USB stick. Loopt het allemaal fout. USB stick in de VU+ aanzetten en flashen zoals je dat met een update zou doen en voila. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank heren. 

 

Ondertussen is het gelukt. Ik heb ondertussen een 200GB hardeschijf ingebouwd voor timeshift en evt een keertje iets opnemen. 

De backups heb ik ook op deze schijf gezet. Soms krijg ik een error bij het maken van een backup. Maar het lukt nu over het algemeen wel. 

 

Toch vind ik de oplossing van OpenPLI wel elegant. Gewoon backup op een USB stick. Loopt het allemaal fout. USB stick in de VU+ aanzetten en flashen zoals je dat met een update zou doen en voila.

 

dat gaat met VTI toch ook,ik doe niet anders.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...