Ga naar inhoud


Glitches tijdens opnames


greevels

Aanbevolen berichten


Om even de situatie wat beter weer te geven.

Ik heb eeb Solo 4K met ook een kabeltuner erin.

Als ik gewoon via de kabel (Solo 4K) (Ziggo) kijk prima beeld, geen ber en signaalkwalitiet is goed. Zit geen versterker tussen en gebruik goede afgeschermde Hirschmann bekabeling en pluggen.

Ik heb ook cdnl (satelliet) die is aangesloten op de Solo 4K, daar ook prima beeld en nergens last van.

Het volgende probleem doet zich voor, zodra ik een opname start via de satelliet (Solo 4K) en ik kijk naar Ziggo ook via de Solo 4K dan ondervind ik daar af en toe blokvorming en glitches, zodra ik de opname die via de satelliet (Solo 4k) loopt stopt zijn de storingen op de kabeltuner (Solo 4K) weg.

Waar moet ik dit probleem zoeken?

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

greevels,

ik weet niet waar jij de SOLO 4K vandaan hebt, maar ik zou hem retour sturen met een heel duidelijke probleem beschrijving, zonodig een filmpje van je mobieltje.

 

je zou enkel nog kunnen testen met soortgelijke FTA zenders zonder kaart en of CI+ module erin

(gebeurd het dan ook, moet het een onbedoelde BUG zijn)

 

maar spetters en spikkeltjes/blokken kennen we enkel van CCCam en een kaartserver in of buitenshuis

 

CCCam die draait niet op je SOLO 4K dus dat zal het niet zijn en je hebt in verleden aangegeven nooit met een externe kaartserver verbonden te zijn dus dat is ook uitgesloten.

 

als je OSCAM gebruikt met het protokol CCcam ingeschakeld dan weet ik het al

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet over cccam laat staan kaartserver. Ik gebruik gewoon netjes mijn Ziggokaartje, probleem is verholpen nu.

Heb een Hirschmann versterker ertussen geplaats. Probleem verholpen. Signaal was net wat te zwak blijkbaar. Nu alles perfect in orde.

Dank je wel voor het meedenken

Groet

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien je klachtomschrijving en eerdere berichtgeving hoop ik voor je dat het inderdaad is opgelost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is zover in orde nu. Er is nog alleen 1 puntje als de HDD uit standby komt om een opname te starten op de satelliet en ik kijk Ziggo op dat moment, glitcht het beeld op de kabeltuner (Ziggo)heel eventjes. Dit probleem kan ik tot op heden niet plaatsen.

Rest is opgelost

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf nog steeds bij de voeding ik weet niet of hij een externe voeding heeft maar die zou je om kunnen wisselen.

Je hd vraagt stroom bij het opstarten hierdoor krijg je een dipje in je spanning.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is zover in orde nu. Er is nog alleen 1 puntje als de HDD uit standby komt om een opname te starten op de satelliet en ik kijk Ziggo op dat moment, glitcht het beeld op de kabeltuner (Ziggo)heel eventjes. Dit probleem kan ik tot op heden niet plaatsen.

Rest is opgelost

grevels, die SOLO 4K heeft toch zo'n ingebouwd HDD slot op de rugzijde,

dus zou je moeten aannemen dat storingen uitgesloten zijn

daar waar een andere sata kabelaansluiting van interne HDD's wel eens een toevallig rare lus legt die intern storingen oproept is een hdd in de SOLO 4 K goed en storingvrij.

 

Maar jij merkt het bij spin up en dan is er toch een afhankelijkheid mogelijk met de eerder genoemde voeding, namelijk koude soldeerpunten! (dus retour RMA uitwisseling MOBO)

 

wil je het eens testen met een externe HDD...

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Wat ik merk nu ik de hdd eruit heb gehaald en er weer opnieuw erin heb geschoven dat het hier in mijn geval vrij precies komt hoe hard je hem erin drukt. Nu geen last meer. Heb het gevoel als ik de hdd er te diep indruk (wat overigens niet zou moeten mogen) dit probleem zich voordoet

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een ander nadeel van de V|u+ Solo 4K is dat de maximale fysieke afmetingen van de harddisk de opslag capaciteit begrenzen op 1 TB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...