Ga naar inhoud


Glitches tijdens opnames


greevels

Aanbevolen berichten

  • Moderator

2 Tb versies 2.5 inch zijn er ook wel toch? Seagate spinpoint M9T, 2 Tbyte, 9,5 mm. Zou moeten passen lijkt mij.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tot 10,5 mm hoog zou moeten passen.

Was niet voorradig toen ik mijn ontvanger kocht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even gezocht, https://www.sat4all.com/forums/topic/349441-vu-solo-4k-de-eerste-ervaringen/?p=2337256

 

Verder even gekeken naar de bitrate van de UHD zenders in vergelijking met een Canaldigitaal HD zender.

De HD zender heeft een gemiddelde bitrate van 14 Mbits, een UHD zender ligt rond de 24 Mbits/sec.

Je schrijft bij opnamen dus ongeveer 70% meer data weg bij ruwweg 400% meer pixels.

Naar mijn mening geeft de H265 compressie een mooier beeld.

 

Zelf even de Abakus hanteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Om even op deze topic terug te komen het probleem deed zich vandaag weer meerdere malen voor. Ik heb nu de kabeltuner geruild en ben ook van eerder genoemde problemen af zoals het gekke -ber getal en heb nu zowel bovenste als onderste signaal op 99% staan.

Heeft me dus heel wat zoekwerk gekost maar uiteindelijk bleek het een niet goed werkende kabeltuner te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij maakt het altijd spannend om te lezen en dus om te helpen

 

waar heeft ie het nu weer over, denk jij

 

het geeft direct te denken over wat voor configuratie je gebruikte

 

de tuner configuratie betrof DVB-S2 + DVB-C via het extra insteektuner slot of DVB-C via een usb sticky?

en welke insteektuner voor DVB-C

en welke USB tuner stick

 

in ieder geval ben ik blij dat je van de problemen afgeraakt bent.

 

die mensen onder ons die een 4K zouden willen en twijfelen lezen graag topic met vragen en oplossingen met een volledige informatie.

 

de achtergrond is ook, daar ik vier versies van de DVB-C insteektuner ken

 

die voor de oude UNO met vette ELCO aan de zijde

die voor de ULTIMO als single DVB-C/T

die voor de SOLO + ULTIMO + DUO2 als singel DVB-C/T2

en de DVB-C/T2 DUAL

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Het betreft hier een single insteektuner DVB-C NIM (SSH108)(DVB-T2, DVB-C) die ik nu in mijn Solo 4K heb zitten. De tuner die voorheen erin zat en niet goed functioneerde weet ik zo niet.

In een eerdere topic op dit forum gaf ik al aan een hele vreemde -ber waarde te zien op die DVB-C tuner. Ik heb allemaal dure bekabeling laten maken (Hirschmann) met goede f connectors en ook een (Hirschmann) kabelversterker met 4 f connector aansluitingen gekocht. ( heb totaal 3 tv,s hierop aangesloten). Wat ik ook deed zodra een opname op de sattuner starten kreeg ik elke keer een glitch als ik via de kabeltuner aan het kijken was. Ik heb de voeding al gewisseld, lag het niet aan. Signaal was ook heel wisselend op de kabeltuner, schoot van een 70 tot een 99% op verschillende zenders.

 

Ik heb tenslotte vanmiddag even de DVB-C insteektuner geruild. Na het ruilen voor een nieuwe DVB-C tuner was het signaal overal 99%, op alle zenders op de Solo 4K geen ber meer. Alles werkt nu top. Ik weet niet of je in de Solo 4K verschillende DVB-C tuners kunt gebruiken? Weet in ieder geval dat het nu opgelost is. Of de andere tuner werkte niet goed of was kapot.

Voornaamste is dat het probleem is opgelost na wekenlang zoeken en proberen.

 

Bedankt iedereen voor het meedenken.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...