Ga naar inhoud


USB vrije ruimte verkeerd


linuxcobra

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben in het  bezit van een solo 2 en een solo, en heb op beiden hetzelfde probleem.

Ik heb een usb stick van 32GB en een stick van 64GB, beiden "fat" geformateerd.

 

Op beiden staat helemaal niks, als je ze inplugt in een PC wordt de vrije ruimte correct weergegeven,

als ik ze echter inplug in één van mijn Vu's, dan kan ik er niets op kopieren en krijg ik de melding niet

voldoende ruimte.

 

Als ik ze via netwerk benader via een pc (terwijl ingeplugd in een vu) dan wordt vrije ruimte 0 aangegeven.

 

Plug ik ze in in een PC, dan kan ik er perfect op kopieren.

 

Had nog iemand dit voor ? En hoe los ik het op.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Welke image gebruik je? Moet je ze niet eerst mounten.

Die 64GB hoe is die echt geformatteerd? Je zegt FAT maar weet je zeker dat het niet in exFAT is? Indien dat zo is dan ziet je ontvanger ze niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al geprobeerd door de sticks te formatteren(initialiseren) op de box zelf? ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

die 64 gb is zeker niet in fat32 geformatteerd maar in het nieuwere exfat file format zoals Pedro Newbie al aangaf.. Voordeel daarvan is dat exfat geen 4 Gbyte als maximale file grootte heeft zodat je gewoon hd films er op kwijt kunt. Nadeel is dat niet alle apparaten met exfat overweg kunnen. Je settop box bijvoorbeeld kan er niet mee overweg. Dus als je ze daar toch wilt gebruiken zul je zoals Philip al zei moeten formatteren in een formaat wat je box wel snapt, dus gewoon ext4.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Alvast allen bedankt voor de snelle reacties, antwoord is op alle reacties ineens

 

Sticks zijn geformateerd via linux mint (fat gekozen bij keuze) maar ik zal even proberen in EXT4, kan mss helpen.

Nog niet geformateerd vanop de box, zal ik even proberen, moet wel even zoeken hoe.

Image is open pli, heeft niets met mounten te maken, in kan ze zien en kan ze openen, het volume is echter niet beschikbaar

 

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...