Ga naar inhoud


Veiling frequenties voor digitale ethertelevisie in 2017


Alex1970

Aanbevolen berichten

Sprietje PRECIES, maar velen weten niet eens dat de kijk en luister gelden jaren geleden zijn omgezet waardoor iedereen tegenwoordig betaald of je nu wel of niet luisterd of kijkt. Sommigen denken dan ook steevast dat ze voor het kijken van tv en het luisteren van radio helemaal geen belasting betalen. DIe groep zou ook even een keer wakker moeten worden.

 

Er lopen nog hele volksstammen rond die niet (willen) weten dat alles van de overheid wat "gratis" is, uiteindelijk toch ergens van betaald moet worden.

Denk b.v. aan het z.g. "gratis openbaar vervoer" of "gratis wifi" etc. etc.

Uiteindelijk komen de centen allemaal uit de schatkist (= belastingpot).... :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou andersom leuker zijn i.p.v. gecodeerd DVB-T2 uitzenden voor niemand wat Norkring nu doet.

Inderdaad !! Teletenne:

Ik dacht dat telenet nog steeds deze gecodeerde uitzendingen doet via Norkring ??

https://www.sat4all.com/forums/topic/342878-boeteclausule-oorzaak-nutteloze-%E2%80%98digitenne%E2%80%99-uitzending

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit belastingopbrengsten betaald.

Kijk & luistergeld:

dat hebben mijn ouders destijds nooit betaald , totdat we kabel tv hadden !!

Onze antennes stonden op zolder (vanaf het begin dat wij TV hadden) ,

nochtans goede ontvangst :) Nadien ben ik wel buiten gaan experimenteren !!

Maar ok , terug naar het draadje: België is Nederland niet & andersom !!

Wanneer er hier nog eens frequenties gaan geveild worden ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad !! Teletenne:

Ik dacht dat telenet nog steeds deze gecodeerde uitzendingen doet via Norkring ??

https://www.sat4all.com/forums/topic/342878-boeteclausule-oorzaak-nutteloze-%E2%80%98digitenne%E2%80%99-uitzending

Ja, daar doelde ik ook op.

Nog lang nadat Telenet de stekker eruit getrokken had omdat het geen succes was volgens Telenet (wat ze puur aan zichzelf te danken hebben) werden de gecodeerde signalen nog steeds uitgezonden door Norkring.

De verklaring van Norkring was dat zij een wettelijke verplichting hadden om dat te doen.

Blijkbaar is het dan niet wettelijk verplicht om er ook abonnementen op te verkopen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nog lang nadat Telenet de stekker eruit getrokken had omdat het geen succes was volgens Telenet (wat ze puur aan zichzelf te danken hebben) werden de gecodeerde signalen nog steeds uitgezonden door Norkring.

 

Maar de uitzendingen liepen al vele jaren ( +/- 10 schat ik) voor Telenet de mogelijkheid gaf om deze signalen te bekijken.

Ze deden dat toen volgens mij om de mensen naar digitale TV te laten overschakelen.

 

Deze digitale signalen storen nl op een paar analoge zenders (waaronder vier).

Als je reclameerde kreeg je als antwoord, dat je coax met de juiste dubbele afscherming moet gebruiken of moet overschakelen naar digitale tv.

Dat ze zelf in het verleden maar enkelvoudig afgeschermde kabels gebruikten, vertelden ze erniet bij..

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...