Ga naar inhoud


Vu duo plus gecodeerde kanalen kijken en opnemen met twee tuners


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik wil mijn vu aansluiten op de tuner a en b welke beide sat tuners zijn.

nu zou ik graag willen weten of ik dat b.v. op tuner a rtl4 kan kijken en op tuner b sbs6 kan opnemen.

dit zijn beide gecodeerde kanalen en heb wel een canal digitaal kaart die dit kan decoderen maar vroeg mij af of deze dan beide tuners decodeerd.

ik heb de laatste pli immage in de vu zitten.

vraag me dus af of je het ene gecodeerde kanaal kan kijken via tuner a en een ander gecodeerd kanaal kan opnemen via tuner b.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat kan, mits er ook 2 antenne kabels van je schotel naar je ontvanger lopen.

Bij gebruik van een softcam, dus de kaart in de ingebouwde lezer van je ontvanger, worden beide kanalen gedecodeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan, mits er ook 2 antenne kabels van je schotel naar je ontvanger lopen.

Bij gebruik van een softcam, dus de kaart in de ingebouwde lezer van je ontvanger, worden beide kanalen gedecodeerd.

Kaart met de chip naar beneden toch en gewoon in een van de onderste kaartlezers maakt het nog uit welke?

En wel cam file te gebruiken?

 

Gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Chip naar beneden en bij voorkeur Oscam gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even op deze site voor uw instellingen. Zal niet veel afwijken van uw Solo duo.

http://www.vuplus-support.org/wiki/index.php?title=Tunerkonfiguration_Vu%2B_Solo%C2%B2

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...