Ga naar inhoud


Voip nr


Aanbevolen berichten


heel veel mensen hebben een overstap gemaakt naar all in one met de VOIP geïntegreerd

die kiezen dan hun oude telefoonnummer om mee over te nemen...

 

dat kun je doen maar hoeft natuurlijk niet

 

je krijgt van de ISP een nieuw nummer dat volgens de Arp (en nog wat gereguleerde afspraken) vrij ter beschikking staat aan de ISP.

 

er zijn volgens mij enkel bij de zakelijke aansluitingen opties voor een eigen nummerkeuze { indien niet reeds in gebruik }

en die zijn natuurlijk ook duur.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat all in one is voor mij zeker geen goede zaak... Het is bovendien ontzettend duur (maar ook hier kunnen de zaken weer verschillen afhankelijk van je wensen).

Wat ik tegen all in one heb, is dat je dan ook TV moet afnemen, waardoor je dus erg veel betaalt voor zenders die mij niet interesseren... ik kijk in principe FTA via satelliet... dus die 13 tot 20 euro die er gerekend wordt voor tv is gewoon veel te veel vind ik en de zenders die aangeboden worden voldoen niet (te weinig duitse zenders, en de NL zenders interesseren me vrijwel niet).

 

Daarom adviseer ik mensen om gewoon een los VOIP abonnement te nemen...

Ikzelf heb een nederlands nummer wat ik laten porteren heb vanaf KPN naar BUDGETPHONE.

Ik weet dat budgetphone intussen niet meer de goedkoopste is, maar ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben, en dat ik altijd bereikbaar ben op dat NL nummer.... Het abo kost 1.25 euro per maand!! Dus op zich valt dat best mee... je kan hier nog wat vanaf knabbelen bij andere providers, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Verder bel ik voornamelijk uit via dus.net Dus.net is een duitse provider, van zeer goede kwaliteit. Ballen naar NL vast kost 1.2 ct per minuut... Duitsland vast 0.99 ct per min, en Zweden vast 1.50 Ct per min... mobiel is dat NL 4 ct  , SE 4.60 ct  meer op de website.

 

Ik heb ook nog een account bij Justvoip waarmee ik kan uitbellen, dat was eigenlijk nog van "vroeger" toen ik meer belde en de free minutes goed kon gebruiken...  Nu bel ik onderling gewoon gratis met voip en de "tegenpartij" hoeft niet eens geld op zijn account te zetten... maar als die ook bv een account bij Dus.net heeft, kan je gewoon gratis met elkaar bellen...

 

De plannen om ook weer een Zweeds en Duits nummer te nemen heb ik voorlopig nog niets mee gedaan...  Voorlopig voldoet de configuratie zoals ik die heb, en het kost me vrijwel niets.

Ik adviseer ook altijd een IP telefoon... Ikzelf het er eentje van Siemens/Gigaset, de C470IP  maar die is intussen niet meer verkrijgbaar...  maar het gaat om het type telefoon. Erg handig in gebruik, en je kan 6 providers programmeren. Bij het uitbellen kies je steeds zelf via welke provider je uit wil bellen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn nummer onder gebracht bij cheap connect omdat ik niet tevreden was over budget phone, die is ook iets goedkoper 

 

Ik maak gebruik van een linksys pap2t waar de voip binnenkomt en naar een normale telefoon lijn overgaat.

 

Ik heb ook telefonie van ziggo. Beide lijnen combineer ik weer via een AX520 zodat als ik op 1 van de twee wordt gebeld de telefoon overgaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...