Ga naar inhoud


Fox Belgie alleen via ip bij Tv Vlaanderen


guppje29

Aanbevolen berichten

Het is de bedoeling dat op termijn iedereen een tv Vlaanderen decoder heeft . Het is gewoon nemen of laten ;-)

 

En vervolgens alle zenders via IP? Met als volgende stap uitzendingen via de sat gaan stoppen?

Ligt er overal in Vlaanderen dan al goed internet?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is goed mogelijk, dat die iptv stream gecodeerd is. ik ken die laatste decoders niet, en de kaart kan je niet zomaar uithalen, en van de oudere type's was het beeld zelfs weg bij een FTA zender.

Ik ben het niet zeker, maar het zou kunnen zijn, dat deze ip stream ook gedecodeerd moet worden met de interne kaart.

Maar als deze trend zou doorgaan, is dit toch wel een onjuiste gang van zaken, die naar mijn oordeel aangepakt moet worden.

Het is niet omdat ik kies voor een ci(+) module, dat ik daardoor ( in mijn ogen) gediscrimineerd mag worden. Ik betaal evenveel abonnementsgeld.

Ze zouden dan duidelijk een optie moeten maken met iptv, en daarvoor een apart abonnementsgeld vragen, dat dan perfect is.

 

 

Amen to that brother!

 

(én zeker nu met die M7 mp-201 ROMMEL van een decoder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vervolgens alle zenders via IP? Met als volgende stap uitzendingen via de sat gaan stoppen?

Ligt er overal in Vlaanderen dan al goed internet?

Ik denk niet dat dat goed zou zijn voor hun klantenbestand, zeker als er geoblocking op de streams zou zijn en ik denk wel dat sommige zenders dit zullen eisen.

 

In België zijn we nog verwend met breedband-internet omdat we zo dicht bebouwd zijn, zeker in Vlaanderen, maar ik denk dat het in het buitenland niet uitzonderlijk is dat mensen blij moeten zijn met een internetverbinding van een paar Mbps, wat al zeer krap zou zijn. Zelfs ik ben in West-Vlaanderen nog op de kabel aangewezen voor internet, omdat DSL amper 2 à 3 Mbps haalt (en dit zal nog niet meteen veranderen). Die doelgroep gaat dan eerder tv in een pack steken bij Telenet, dan een schotel aan de muur hangen.

 

Als TV Vlaanderen wilt besparen, zonder al hun klanten kwijt te geraken lijkt mij het dan het veiligst dat ze zeker de basiszenders zowel op satelliet als IPTV zetten en IPTV gebruiken voor extra themakanalen of de regionale zenders.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is niet alleen goed internet, dat is namelijk overal beschikbaar, maar ook de datalimieten die nog steeds gehanteerd worden... Men gaat dan al moeten samenwerken met elke ISP zodat de streams van hun niet zouden mee gerekend worden maar daar zie ik bijvoorbeeld Telenet nog niet meteen aan mee werken  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu als het niet bestaat dan gaat men het op forum wel even lekker verzinnen, het is maar hoe je het eruit Filtert, nog een prettige zondag verder.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze zender al een tijdje maar heb wel de nieuwe decorder de M7 MZ-101HD en is verbonden met internet van telenet en staat op nr999 is een prima zender .

Sonny led 32itch TV   M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de bedoeling dat op termijn iedereen een tv Vlaanderen decoder heeft . Het is gewoon nemen of laten ;-)

Tja , na 1 jaar TVV gehad te hebben , kijk ik sinds dan weer FTA = voldoende voor mij :)

Ik ben niet geïnteresseerd in pay tv !! En daar ik bijna geen TV meer kijk ....

Ik woon alleen , moet dus met niemand rekening houden alhier , uitgezonderd mijn kat :)

Maar wie wel FOX TV effektief wil , heeft dus inderdaad daadwerkelijk maar 1 keuze ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wel, ik ga dit weekend als ik eens tijd heb proberen met de VU Duo2 de fastscan van TVV inladen, deze is verbonden met het internet en ben benieuwd of ik beeld op Fox zou krijgen. Of heeft iemand dat al geprobeerd?

De kans is klein dat het lukt want hoe kan TVV weten dat ik LEGAAL (ik betaal ervoor) probeer een zender te kijken?

Het is ook balen dat je via TVV Live TV niet meer kan kijken want via Chromecast kon ik Fox op het groot scherm brengen.

De app is handig indien bij hevig onweer ofzo het beeld eventjes uitgaat...

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zal niet eenvoudig zijn om dit te achterhalen.

 

1.  Fox Belgie wordt niet meer doorgegeven via Live TV

2.  Live TV is Silverlight gecodeerd.  Zelfs al kun je de URL achterhalen, afspelen gaat moeilijk zijn.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Orgeldandri, dat gaat niet lukken.

 

Je hebt de interactieve ontvanger van M7 zelf nodig.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Met enige vertraging toch de test op m'n Vu+ Duo2 gedaan maar de fastscan neemt niets voor Fox BE op in de lijst...

Dus zo lukt het inderdaad niet.

Klopt het dat het wél mogelijk is om met de nieuwste dichtgetimmerde module van TVV in een Vu+ Duo2 om Fox te zien?

 

Citaat van Astro Iris op een ander draadje op Sat4all:

"Even op de website van CD gekeken en met jouw ontvanger zal dat niet lukken, het zou normaal een MZ-101 of MP-201 met geïntegreerde smartcard moeten zijn, ik had ook contact met de webcare en daar ook de bevestiging dat het alleen lukt met deze 2 toestellen,ook met een CI+module Cam-701 is dit mogelijk."

 

Dan zou ik toch overwegen om de nieuwe CI+ module aan te kopen (dan heb ik meteen weer Mezzo, Motors TV, France2,...)

aangepast door Saterke

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...