Ga naar inhoud


WII sensorbar herstellen, weet iemand hoe?


Aanbevolen berichten

Hi,

ondanks kritiek, ben ik hier weer met een probleem van iemand.

Gisteren, kreeg ik een nintendo WII systeem in de handen, zo'n zwarte.

Daar zit een sensorbar in, om de commando's op te vangen, van de controller en de eventuele nunchuck.

Helaas werkt de sensorbar niet meer. Ze hebben 2 wii's staan, en met een kruistest, hebben we kunnen uitmaken, dat het de sensorbar is, die een defect vertoond.

Nu heb ik die even open gevezen, en zie, dat daar bijna niks inzit, enkel 2 kleine printplaatjes, met een weerstand, en daar 3 leds (?) zoals je wel terugvind op een ab, of tv.

daar heb je 2 exemplaren in, langs beide zeiden.
Natuurlijk, heb ik hier niet in mijn nabije omgeving een meter liggen, maar het zou me verbazen, dat alle 6 die leds stuks zijn, of die 2 weerstanden, 1 op elk printje.

Wel moet ik opmerken, dat die sensorbar destijds gekocht is, op een site, en dat die van overzee kwam.

Misschien, is dat namaak, en zijn die door nintendo zelf buiten schot gezet, door een firmware update op de console's? Misschien iets eenvoudiger. Weet iemand iets daarover? hieronder 2 foto van het printje onderkant en bovenkant.

Als alles verloopt zoals gepland, heb ik vanavond een meter ter beschikking, om een en ander uit te meten.

Alvast bedankt.

post-40019-0-30326600-1461421664.jpg

post-40019-0-40170400-1461421675.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik zie het al, Diode & en Diode 9 ontbreken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heeft wel gewerkt, maar zoals beloofd, kom ik er vannacht ipv gisterenavond op terug.

De 2 weerstanden meten dezelfde ohmse weerstand van 22 ohm. de 3 leds langs beide zeiden, meten dezelfde waarden, en op diode test, meet ik langs de ene kant niks en de andere kant wel. Dus allemaal dezelfde waarde. ik veronderstel, dat deze goed zijn.

De draad tussen de 2 meten ook goed.

Het zal vrees ik zijn, wat mimisiku schreef, die flinterdunne draad. Zowel op de zwarte draad, als de rode draad tussen de print en het stekkertje, een oneindige ohmse weerstand, wat het zal zijn de kabel. Nu kan ik uit wilde gok, dit draadje eens gaan inkorten, maar zichtbaar aan de buitenkant zie ik geen breuk. Zou ik een andere draadje mogen proberen, tussen stekker en de print, en welke kabel? Ik dacht aan bvb zo'n kabeltje, van oortjes, die teloren is gegaan, maar wacht liever af, wat technici zeggen, dat ik de console zelf niet breek.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  Nu kan ik uit wilde gok, dit draadje eens gaan inkorten, maar zichtbaar aan de buitenkant zie ik geen breuk. Zou ik een andere draadje mogen proberen, tussen stekker en de print, en welke kabel? 

Nou nou , da's een gok hoor ! Ik zou eerst met de fabriek contact opnemen , pfffft

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zij gewone IR leds die je kan testen met de camera van je GSM

citaat satvooriedereen : Daar zit een sensorbar in, om de commando's op te vangen, 

 

Zit er dan geen verschil in tussen IR zend en ontvang diodes ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt maar een beetje basis kennis van elektronica. Ik weet niet of je dat kan zien aan de foto's. 

Op de print staan diode tekens, maar merkwaardig, gaat mijn multimeter op de diode stand niet gaan biepen. als ik ze in de richting van het diode teken uitmeet, heb ik een waarde, omgekeerd niet. Maar uit mijn weinige kennis, moet dit zo. Enkel heb ik vroeger nog diode's uitgemeten, en gaf mijn meter ook een biep signaal af. Maar ik zou even een ander draadje tussen stekker en print moeten solderen, maar ik heb hier maar beperkt materiaal. Heb wel soldeerbout en zo, maar ik vrees geen geschikt kabeltje. En de kabel zo maar gaan inkorten, vrees ik een wilde gok. ik zie uitwendig geen draadbeschadiging aan dit flinterdun draadje.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb intussen die flinterdunne draad bekeken, en ik begrijp er niks van  :confused: . Daar zijn rode en groene onbekende draden aanwezig. Het lijkt alsof het fijne touwtjes of zoiets is, en ontmantelen kan je helemaal niet. Ik zal even een foto proberen te nemen, maar weet niet of dat duidelijk zal zijn.

Heb er even een foto of 2 van genomen, helaas niet te duidelijk.

post-40019-0-82564800-1461514911.jpg

post-40019-0-70330600-1461514920.jpg

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een ander telefoonsnoer gebruikt, die iets dikker is, en jawel hoor, het werkt  :) .

Helaas zijn die kids nogal dat alles "mooi" moet zijn, en ik dacht aan een snoertje van een hoofdtelefoon te gebruiken, waar de luidsprekertjes stuk zijn. Helaas zijn die kabeltjes niet zo lang. De meeste telefoonsnoeren zijn ook redelijk dik en stug.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus de kabel toch stuk. die koptelefoonkabels zijn meestal dezelfe kwaliteit. Probeer een stuk silicone kabel te vinden, al zal dat niet makkelijk zijn. er gaat weinig stroom doorheen, dus alles wat soepel is kan gebruikt worden. Veel succes met zoeken!

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...