Ga naar inhoud


USB kabel met power aansluiting, veilig om te gebruiken raspberry 2


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik wil media van een 2,5 hdd afspelen op mijn raspberry2. Helaas, kan die geen stroom genoeg leveren, om die hdd te doen draaien. Ik heb een usb kabel liggen, dat aan de kant van de computerkant (of in mijn geval de rasp2) een externe 5V voeding kan aansluiten.

Nu dacht ik die te gaan gebruiken, met mijn 5V gestabiliseerde voeding die ik liggen heb van 2A. Maar mag ik dat met een gerust hart gebruiken, of bestaat de kans, dat er van die 5V van die voeding zaken bij de rasp kunnen, die deze onherstelbaar beschadigd? Of zoek ik beter een andere oplossing, via het intern netwerk en Upnp?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Nooit voedingen "mengen". Faseverschil en aardlus liggen op de loer... Beter dat je óf een kabeltje koopt zonder voedigsdraden (rood en zwart)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even moeten controleren, of de 5V gescheiden is van de data. Ik zou eens moeten zien, of ik dat kabeltje gebruik op een pc, en de hdd spint niet op, dan zou ik kunnen veronderstellen, dat de 5V volledig gescheiden is van de data. Als de hdd wel opspint, kan dit wel een riskante zaak zijn. Of zou het kunnen zijn, dat in dit usb stuk "iets" zit, dat voldoende afscherming bied tussen de externe 5V en het overige? Het is relatief groot, die stekker, helaas heb ik dat kabeltje niet bij, en waar dat kabeltje is, heb ik geen internet. Zou anders een foto plaatsen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu eens een actieve hub op de USB poort van de Pi doet en dan daarop de harde schijf?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gevaar van aardlussen en potentiaal verschillen is evident aanwezig.

 

Ik hoop dat je een goede "firewall" geïnstalleerd hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nooit voedingen "mengen". Faseverschil en aardlus liggen op de loer... Beter dat je óf een kabeltje koopt zonder voedigsdraden (rood en zwart)....

faseverschil met gelijkspanning wil ik wel eens meemaken...

 

Beste is een actieve hub toe te passen en je externe voeding dan op die actieve hub aansluiten. Die hub zorgt er dan voor dat de spanning van je externe voeding niet naar je raspberry gaat maar alleen naar de poortjes van die actieve hub. Zo maar er 5V op aansluiten lijkt mij geen fijn plan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...