Ga naar inhoud


Dual sim, geen whatsapp?


Aanbevolen berichten

Ik heb een zakelijk KPN ABO van mijn werk (om te bellen?).

 

Ik had behoefte aan het ontvangen van mail en Whatsapp.

Reden om een dual Huawei Honor te kopen.

 

Daar zit nu de KPN zakelijk in en ik had nog een prepaid

van T-mobile met de beleving daarop dan Whattsapp en

mail te kunnen ontvangen.

 

Dit lukt niet. Komt dat omdat dat sowieso niet kan of mis ik

wellicht een instelling van de Honor?

 

Thuis, via Wifi, gaat alles goed maar zodra ik buiten bereik

ben is het over.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zit hij maar misschien moet ik wat meer uitleggen.

 

Mijn zakelijke KPN nummer is al jaren bij iedereen

bekend (behalve op Sat4all :crazy: ). Dus daarmee WA ik.

 

Ik vraag mij af opde KPN sim ook data verwerkt buiten

mijn Wfi om, dat was de reden voor een tweede

simmetje wat ik nog had liggen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb pas gelezen over een app die Franz heet, waarmee je meerdere messaging apps en meer accounts kunt combineren. Heb er persoonlijk geen ervaring mee. (zie nu het het windows/mac/linux is, geen mobiele app)

aangepast door jopiesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Whatsapp werkt op IMEI nummer.. Dus je KPN SIM moet dus voor buiten data verbinding hebben... Mobiele data aanzetten voor deze SIM en juist uitzetten voor je andere SIM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whatsapp werkt op IMEI nummer.. Dus je KPN SIM moet dus voor buiten data verbinding hebben... Mobiele data aanzetten voor deze SIM en juist uitzetten voor je andere SIM

Zo staat (en stond) dat ingesteld.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je met je kaartje, dat je wilt wa'pen, buiten wifi, ook mobiel internetten, surfen of zo? Kijk even de APN en andere na, mocht je niet kunnen surfen. Ik heb hier een androidje liggen duo, waar je maar met één sim aan mobiele data kan doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het volgende: whatsapp activeren met het juiste simkaartje. dus de andere er niet in. Dit werkt zowel met wifi als met 3 of 4G netwerk. Daarna het andere sim kaartje ook plaatsen. Volgens mij moet het dan in orde zijn.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...