Ga naar inhoud


Fritzbox TVVlaanderen van buiten benaderen...


Aanbevolen berichten

Ik heb een Openpli Xtrend satteliet ontvanger. Hij is aangesloten op het netwerk via Fritzbox. Ik kan zo de kanalen die ik ontvang via satteliet streamen over mijn netwerk. Ik gebruik hiervoor de app dream EPG Premium.

 

Fritzbox zou ook benaderbaar zijn via internet, waardoor ik ook deze stream zou moeten kunnen bekijken via internet.

De Fritzbox komt toe met de instellingen voorgeprogrammeerd. Ik denk dat daarvoor een paswoord nodig is, enkel zichtbaar als "dikke punten".

Weet iemand meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het Fritz!box password weet ik niet, daarvoor zal je bij degene moeten zijn die je modem heeft ingericht.

Je zal je internet toegang open moeten zetten voor de buitenwereld, dat heet port forwarden.

Je kan dan via je publieke ip adres en het poortnummer je ontvanger van buitenaf benaderen.

Je provider dient je een statisch ip adres te verstrekken, of je moet een dsn dienst gebruiken.

 

Let wel op wat je aan het doen bent, wat je zet je internet aansluiting open voor de hele wereld.

Beveilig dus die toegang met een sterk password.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst een users met wachtwoord aanmaken daarna de toegang openzetten.

Om de fritzbox te benaderen type in een browser in https://ip adres ip adres is jouw wan ip vergeet de s niet na de http anders werkt het niet.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Openpli Xtrend satteliet ontvanger. Hij is aangesloten op het netwerk via Fritzbox. Ik kan zo de kanalen die ik ontvang via satteliet streamen over mijn netwerk. Ik gebruik hiervoor de app dream EPG Premium.

 

Fritzbox zou ook benaderbaar zijn via internet, waardoor ik ook deze stream zou moeten kunnen bekijken via internet.

De Fritzbox komt toe met de instellingen voorgeprogrammeerd. Ik denk dat daarvoor een paswoord nodig is, enkel zichtbaar als "dikke punten".

Weet iemand meer?

Hij vraagt echt om de fritzbox

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feitelijk gezien stelt TS geen vraag maar geeft alleen wat informatie en zet enkele constateringen neer.

Hij vraagt weliswaar of iemand meer weet maar er is geen concrete vraag.

Wij kunnen wel bedenken wat hij bedoeld maar misschien moet TS zijn vraag wat duidelijker formuleren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry. Ik was misschien niet zo duidelijk in mijn vraagstelling.

 

Ik heb dus TV Vlaanderen all in. Ik heb een Xtrend 8500 die draait op Openpli 4.0.

De Xtrend is aangesloten op de Fritzbox die me werd geleverd door TV Vlaanderen, via een netwerkkabel.

 

Ik kan via de app  Dream EPG Premium  de Xtrend benaderen via mijn thuisnetwerk, dat via de Fritzbox verloopt.

Ik kan de EPG opvragen, opnames plannen, de satellietprogramma's én de opnames over mijn thuisnetwerk streamen en bekijken op mijn tablet (Android).

 

Er zijn heel veel Fritzbox-app's te downloaden via Google-Play.  Om de Fritzbox te benaderen (via het internet) moet je over het mailadres beschikken van de Fritzbox (kan ik terugvinden in de instellingen, wanneer ik de Fritzbox lokaal benader) en het passwoord, wat niet zichtbaar is en al door TV Vlaanderen was ingesteld.

De apps laten bv. toe om een camera aan te sluiten en op afstand je huis te bewaken, te kijken wie je heeft opgebeld enzoverder.

 

 

Ik zoek nu een manier om vanop een andere plaats (bv. vakantieadres) te kunnen inloggen op de Fritzbox waaraan mijn Xtrend is gekoppeld en zo naar mijn satellietprogramma's te kunnen kijken vanop mijn vakantie-adres, een opname te plannen wanneer ik niet thuis ben enzoverder.

 

Iemand een idee hoe dat zou kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff.... dat is meer dan één vraag en dus ook meer antwoorden.

 

Om via jouw Fritzbox de Xtrend te kunnen bedienen moet jij Port Forwarding toepassen, hierover zijn al heel veel artikelen geschreven.

Denk er wel om, het is alleen niet echt simpel maar kan ook beveiligingsproblemen opleveren als de instellingen ondeskundig zijn aangebracht en slecht beveiligd.

 

Vanuit een buitenlocatie via de Xtrend naar programma's te kijken is niet zondermeer mogelijk, dit vergt aanvullende apparaat.

Daarnaast vergt dit op de buitenlocatie een stevige Internet verbinding tenzij jij b.v. Slingbox zou gebruiken.

 

Nogmaals, allemaal realiseerbaar maar zonder redelijke kennis op dit gebied misschien wel af te raden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel voor (heb dat bij een andere isp gedaan) te bellen naar tvv, helaas zijn die niet zo technisch aangelegen.

Je meld hen, dat jij of je kids een online game willen spelen, en dat daardoor een poort moet worden opengezet, maar dat dit niet kan door het ontbreken van het wachtwoord. Ik gebruikte een beetje druk , dat de kids niet tevreden waren, omdat ze hun online game niet konden spelen, en indien ze me niet wilden helpen, de persoon vanwege technische beperking het abonnement ging beëindigen, en gaan waar wel portforwarding mogelijk was. Met enige moeilijkheden, het user (niet administrator) paswoord gekregen, en ook te woord gekregen als ik de boel verknal en interventie nodig was, dit betalend ging zijn. Ik heb het wachtwoord gekregen, en dus ook portforwarding kunnen doen. Ik raad aan, geen standaard poort te gebruiken op je ontvanger en ook niet het standaard wachtwoord. in webif kan je instellen, dat je een wachtwoord moet ingeven. Ik vermoed, dat alle linux boxjes op dezelfde manier het wachtwoord kan wijzigen, en dit vind je hier ergens op het forum, hoe je het bvb met telnet doet. Aangezien je tvv benoemd, heb je een wisselend ip adres, en is het maken van een no-ip of dergelijk nodig. je zal dit moeten aanmaken, en die gegevens in de fritzbox moeten invullen. Buitenhuis, verwijs je de apps, naar die no-ip adres, ipv het lokaal ip adres. Ik doe het ook met een fritzbox en vu solo se2, en werkt perfect. Als je een hardcoded stream hebt, en een goeie vdsl lijn, zal je buitenshuis kunnen streamen. Let wel, dat je die poort ook forward.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik doe het via een VPN verbinding.

 

In mijn router heb ik een VPN opgebouwd. Met mijn GSM maak ik dan via VPN een verbinding met mijn router.

Als de verbinding gemaakt is start ik de app en kan alles met mijn dreambox doen, wat ik thuis ook kan doen.

 

De modem die ik heb is er eentje van Scarlet die potdicht zit, maar die wel toestaat dat ik de router de PPPoe verbinding laat maken met mijn ISP.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...