Ga naar inhoud


Terugkeren naar V9.0.2 mogelijk ?


SouLGuY

Aanbevolen berichten

Vorige week een update uitgevoerd naar 9.0.3.

Ik ben hier niet tevreden van, zou willen terugkeren naar de vorige versie

Hoe doe je dit ? Gewoon uit de update lijst selecteren werkt niet.

 

Die nieuwe versie is traag bij opstart, trager zappen, soms blijft beeld lang zwart of heb ik alleen geluid. Zie soms artifacten op SD zenders. Ik werk met een favorieten lijst, kies ik uit de lijst ééntje en keer ik terug, begint die lijst weer helemaal bovenaan, frustrerend.

Vandaar..

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je beter een geheel een nieuwe flash kan doen naar 9.0.3 misschien is er wat rotzooi van 9.0.2 blijven hangen.

9.0.3 werkt perfect ik ben er bijna zeker van dat alles met een schone flash opgelost is.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, je moet fcc uitzetten! de software is verder prima.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik ben nog een VU+ maagd en heb geen ervaring met VTi 9.0.2. Heb VTi 9.0.3 erin geflased en die werkt prima.... Zeker geen rare dingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In die versie zit de eerste versie van fast channel change, speciaal voor de Solo 4k.

Die heeft nog wat problemen met gecodeerde kanalen.

 

gewoon uitschakelen, de sw versie werkt verder prima.

 

Blauwe toets lang ingedrukt houden en dan optie 6.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die versie zit de eerste versie van fast channel change, speciaal voor de Solo 4k.

Die heeft nog wat problemen met gecodeerde kanalen.

 

gewoon uitschakelen, de sw versie werkt verder prima.

 

Blauwe toets lang ingedrukt houden en dan optie 6.

Hij schrijft ook: Zie soms artifacten op SD zenders dat heeft niks met FCC te maken.

Ook de andere klachten niet met de lijst.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week een update uitgevoerd naar 9.0.3.

Ik ben hier niet tevreden van, zou willen terugkeren naar de vorige versie

Hoe doe je dit ? Gewoon uit de update lijst selecteren werkt niet.

 

Die nieuwe versie is traag bij opstart, trager zappen, soms blijft beeld lang zwart of heb ik alleen geluid. Zie soms artifacten op SD zenders. Ik werk met een favorieten lijst, kies ik uit de lijst ééntje en keer ik terug, begint die lijst weer helemaal bovenaan, frustrerend.

Vandaar..

 

Dat gaat nog als je vooraf een fullimage backup hebt gemaakt met de backupsuite.

Als je niets hebt gebackupped zul je manueel moeten herflashen.

 

maar zoals de heren schreven, eigenlijk werkt 9.03 prima bij de meesten

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat fcc uitzetten is al een hele verbetering, ga het hier effe bij laten.

Dat flashen zie ik niet echt zitten, bang om 'iets' verkeerd te doen...

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk denk ik dat het beter is dat die FCC na het flashen op off staat en niet dat die nog op off gezet moet worden.

Minder ervaren gebruikers komen anders voor problemen te staan.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel vervelend, dat je elke keer die fcc moet uitzetten als je inschakelt, wordt niet onthouden. 

Na iedere avond wordt de sat installatie volledig spanningsloos gezet.

Toch maar flashen ? Hoe begin je daar aan ? Ergens een manual ?

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...