Ga naar inhoud


Fransat


Aanbevolen berichten

Na een maand probleemloos draaien begin ik vandaag update errors te zien in de log van mijn Fransat kaartje:

  • Fransat [viaccess] set subscription cmd:
  • 2021/02/18 08:37:58 5F165F18 r (reader) CA 18 01 01 0A
  • 2021/02/18 08:37:58 5F165F18 r (reader) Fransat [viaccess] set subscription data:
  • 2021/02/18 08:37:58 5F165F18 r (reader) F0 08 F9 7E A3 1A 83 B8 2C 70
  • 2021/02/18 08:37:58 5F165F18 r (reader) Fransat [viaccess] update error: 67 00

Hebben anderen dit ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou je graag helpen maar ik heb al 2022 op mijn kaart staan (die ik overigens in een originele ontvanger update). Ben nog wel op zoek naar een oscam config om de kaart te laten updaten in mijn server (via mijn ontvangers), maar eerst jouw probleem lijkt me zo

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

de nieuwste fransat kaarten hebben normaal geen update meer nodig.Die worden geaktiveerd voor 4 jaar en daarna moet je nieuwe kopen;

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van 17 februari t.e.m. 3 maart is het BIS TV bouquet vrijgeschakeld op Fransat kaart.

 

Du 17 février au 3 mars, les chaînes TV thématiques du bouquet BIS TV sont disponibles gratuitement sur FRANSAT

https://www.fransat.fr/bis-tv-gratuit-les-16-chaines-sont-en-clair-pendant-2-semaines/

 

Spoiler

1screenshot.thumb.jpg.95529b5d67ec28b6c89b11438e776e0b.jpg

 

2screenshot.thumb.jpg.96fd8284a1da48d23fffe979ac0d63a6.jpg

 

3screenshot.thumb.jpg.c568fa06d4760a2b9b77ea5227119167.jpg

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, bellejt zei:

de nieuwste fransat kaarten hebben normaal geen update meer nodig.Die worden geaktiveerd voor 4 jaar en daarna moet je nieuwe kopen;

Je denkt toch niet serieus dat die kaarten alle sleutels voor de komende vier jaar op voorhand op de kaart hebben staan? Ik heb in één maand al 52 shared emm's ontvangen, ik neem aan 52 sleutels.  De kaart is inderdaad vier jaar geldig, maar zal toch echt z'n updates moeten krijgen om te blijven werken.

 

Ik kan niet zien voor welke provider de kijkrechten moeten worden aangepast hetgeen niet werkt. Wellicht is het gewoon de 'één maand gratis alle zenders' van het BIS pakket die omgezet moet worden. Maar de BIS provider werkt niet via een softcam.

aangepast door zeeteefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

image.png.2e25c1f8986656d8ea28e8280eb541f3.png

 

Gisteren mijn kaart maar weer eens een uurtje in de ontvanger gedaan daar het lijkt alsof mijn kaart er per 4 jan 2022 geldig is (zou ook 1 april kunnen zijn maar dat is onlogisch omdat de kaart dan 16 maanden gelding is).

 

Na een uur op TF1 en FR2 gekeken te hebben, was de kaart niet verder geupdate. Heeft iemand hier meer exacte info over? Wordt deze kaart pas geupdate als ie verlopen is of krijgt hij vooraf al een update?

 

Ter info: De update haal ik altijd binnen via de bijgeleverde Fransat ontvanger.

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, MySat zei:

image.png.2e25c1f8986656d8ea28e8280eb541f3.png

 

Gisteren mijn kaart maar weer eens een uurtje in de ontvanger gedaan daar het lijkt alsof mijn kaart er per 4 jan 2022 geldig is (zou ook 1 april kunnen zijn maar dat is onlogisch omdat de kaart dan 16 maanden gelding is).

 

Na een uur op TF1 en FR2 gekeken te hebben, was de kaart niet verder geupdate. Heeft iemand hier meer exacte info over? Wordt deze kaart pas geupdate als ie verlopen is of krijgt hij vooraf al een update?

 

Ter info: De update haal ik altijd binnen via de bijgeleverde Fransat ontvanger.

 

 

 

Gewoon via updates in OScam hier...

anzoshot.3594.jpg

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Dreeke zei:

 

Gewoon via updates in OScam hier...

anzoshot.3594.jpg

Mijn onzekerheid over de datum is nu in ieder geval al beantwoord 🤓

  • Haha 1

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ben wel een stap verder met het verkrijgen van EMM's in mijn ontvanger en server maar ik heb toch nog wat vragen nav de onderstaande screenshots

 

image.thumb.png.e03b0c2a826e923a90f27544a1f47be1.png

 

Maar op mijn client heb ik er heel veel meer

 

image.thumb.png.4a176c0307c7ce0948a7b60a41f69a81.png

En aan de client kant eveneens

image.thumb.png.1f731d28f03c751eaa10dfc6c4fa54b4.png

 

Wat de client schrijft (written) komt dus ook aan als EMM bij de kaart/reader...

 

Op dit moment verandert mijn einddatum van de kaart niet (maar ook niet in de originele ontvanger, ter info)

 

image.png.36c3b8e8e3ad4ee29a8e399f82915cdb.png

 

Mogelijk komt dat doordat de kaart nog niet verlopen is, maar dat weet ik dus niet zeker. Kan iemand een toelichting geven op deze analyse en of ik en wanneer ik een update kan verwachten met deze setup ?

 

Alvast bedankt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste Sat4all vrienden,

 

In de Vu+ heb ik een FRANSAT PC6 kaart die nog een maand geldig zou moeten zijn. Er is een nieuwe PC6 kaart onderweg maar dat terzijde.

Momenteel lukt het niet om te decoderen:

2022/01/08 18:34:02 51EDF0AB c (ecm) lokaal (0500@041950/0B00/012D/11C:F6206D6C2): not found ( 264 ms) by onderstekaartlezer (key to use is not the curr)

Het lijkt er op dat de AES Key niet meer klopt. Ik gebruik al heel lang

aeskeys = 0500@041950:BF*****44.

Ik gebruik de kaart maar af en toe dus het kan zijn dat die AES Key al een tijdje terug is veranderd.

Weet een andere gebruiker of de key die eindigt op 44 nog actueel is voor een PC6 kaart?

 

Alvast bedankt!

Groeten Arnoldsat.

aangepast door Arnoldsat

Vu+ Uno • Dreambox DM7000 • Nokia MM9600 • Triax 78 • ALPS • Moteck 2100A • 53°E-43°W

Wat vervelend dat de url van mijn website hier niet mag! Nou ja, zie mijn profiel dan maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een vraag...

 

Heeft iemand een actuele oscam.services voor Fransat beschikbaar ? Heb gezocht op het WWW maar nog niks gevonden.

 

Bij voorbaat dank

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, MySat zei:

Even een vraag...

 

Heeft iemand een actuele oscam.services voor Fransat beschikbaar ? Heb gezocht op het WWW maar nog niks gevonden.

 

Bij voorbaat dank

Maak je toch simpel zelf ff de zender langs zappen en in de oscam config dvbapi instellen 

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Transpondertje zei:

Maak je toch simpel zelf ff de zender langs zappen en in de oscam config dvbapi instellen 

Niet aan gedacht 😉! Dank voor de tip!

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Inmiddels ook een update via Oscam zonder externe ontvanger in een maand voor de experation date. Weer een uitdaging minder

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Net even mijn Fransat kaarten gechecked op de officiele site om te zien hoe lang ze nog mee gaan op basis van het serienummer. Het ziet er naar uit dat ik binnenkort een PC7 moet aanschaffen. Volgens het WWW moet dat zonder problemen in oscam werken.

Net even geprobeerd om een kaart per post te krijgen maar de meeste shops die kaarten verkopen rond de 20,- versturen deze niet buiten Frankrijk. Mocht iemand een webshop hebben zonder deze beperking, dan hou ik me aanbevolen.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...