Ga naar inhoud


Na opstart uit de 'Diepe slaap' wordt ongevraagd SPDIF geactiveerd


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds kort gebruik ik mijn Samsung Soundbar HW-H750 op mijn DUO2.

Deze is op mijn DUO2 via een Toslink kabel op de SPDIF poort aangesloten.

Verder is op de Soundbar geen kabel aangesloten dus ook geen HDMI.

Deze wordt uitsluitend gebruikt om het geluid bij TV en Radio weer te geven.

Voor Radio gebruik ik de SPDIF poort en voor de TV de TV poort (Bluetooth) van de Soundbar.

 

Om 00:30 uur wordt de DUO2 d.m.v. de plug-in Elektro Power Save in de 'Diepe slaap' gezet.

Om 10:00 uur wordt de Duo2 weer uit de 'Diepe slaap' gehaald en gelijk weer in de Stand-by gezet zodat de wachttijd voor het opstarten van de DUO2 tot een minimum beperkt is.

Dit verloopt allemaal perfect op één ding na en dat is dan ook het probleem.

 

Als de DUO2 om 10:00 uur uit de 'Diepe slaap' wordt gehaald krijgt de Soundbar schijnbaar via de SPDIF een signaal om op te starten want die gaat dan ook aan welk echter niet de bedoeling is want de DUO2 gaat immers gelijk weer in de Stand-by.

Als ik de DUO2 weer in de 'Diepe slaap' zou zetten gaat de Soundbar niet automatisch uit terwijl je dat dan eigenlijk ook zou verwachten.

 

Heeft iemand een idee welke pulse of signaal de Soundbar aan zet en zo ja, kan ik dat nog ergens beïnvloeden?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoiets vermoedde ik ook al maar dan zou ik toch ook veronderstellen dat als ik de DUO2 weer in de 'Diepe slaap' breng de Soundbar ook weer uit zou gaan maar daar doet de Soundbar waarschijnlijk niet aan mee.

Zal ik iets anders moeten bedenken.

Uiteindelijk zal de Sounbar toch worden vervangen door een betere oplossing, dit ondanks protesten van mijn ega, ja ja, ik durf wel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...