Ga naar inhoud


Doorlussen VU+ solo se v2


Pedro4

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+ solo se v2 gekocht.

Ik heb vanaf het dak naar beneden maar 1 kabel beschikbaar.

Dit vanwege mijn lnb's enz. enz.

 

Als ik de 2 tuners doorlus achter de box wat gebeurd er dan?

 

Dus 1 kabel vanaf de schotel en die doorlussen achterop de box.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat gaat niet werken! Zelfde restrictie als opnemen/kijken met 1 tuner. Enige optie is stacker/destacker of simpelweg extra kabel en eventueel extra LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet werken! Zelfde restrictie als opnemen/kijken met 1 tuner. Enige optie is stacker/destacker of simpelweg extra kabel en eventueel extra LNB's

Ik heb nu Quad lnb's. Dan zal ik naar octo moeten denk ik. Of zijn er ook met 5 aansluitingen? Andere opties zijn er dan niet ??

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ken de opstelling niet, maar je hebt 2 gescheiden inputs nodig. Voor elke tuner eentje. In de setup van de Solo zet je tuner B gelijk aantuner A. Gebruik je QUAD LNB's als LV LH HV HH of heb je LNB's met DiseqC A/B switch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken de opstelling niet, maar je hebt 2 gescheiden inputs nodig. Voor elke tuner eentje. In de setup van de Solo zet je tuner B gelijk aantuner A. Gebruik je QUAD LNB's als LV LH HV HH of heb je LNB's met DiseqC A/B switch?

Ik heb nu diseqc switches en quad lnb's. 2 kabels naar mijn dm8000. 1 kabel naar mijn dm800 en nu komt de vu+ erbij.

Als ik het goed begrijp is er maar een optie en dat is octo lnb's. switches erbij en nog kabel trekken ????

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt een octo LNB. Wel opletten of je schotelarm dit gewicht kan dragen...

Bedankt voor de tip. Ben verder aan het lezen en nu blijkt er ook een 4k ontvanger te zijn.

Voor 200 meer een 4k.

Ik denk dat ik hem om ga ruilen. Dan schuift de 8000 een plaatsje op en de 800 ook. Dan wordt de Vu+ 4k de huiskamer ontvanger.

Is off topic maar dan heb ik toch een octo lnb en switch nodig.

Ik denk een verstandige keuze. Alhoewel ik met de 8000 altijd een prima ontvanger heb gehad. Ik was een van de eerste.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu diseqc switches en quad lnb's. 2 kabels naar mijn dm8000. 1 kabel naar mijn dm800 en nu komt de vu+ erbij.

Als ik het goed begrijp is er maar een optie en dat is octo lnb's. switches erbij en nog kabel trekken ????

 

2+1 is volgens mij 3, dan zou je nog 1 extra kabel kunnen trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 X octo ? Ben je dan niet beter met een kleine GSO ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2+1 is volgens mij 3, dan zou je nog 1 extra kabel kunnen trekken.

In de vu zitten ook 2 tuners. Dus 5 totaal. dan zal ik naar de octo lnb moeten.

trouwens zojuist gekocht. en de vu+solo se v2 omgeruild voor de 4K.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Pedro4

 

je hebt wel is waar meer dan 4 tuners, je schrijft 5 tuners

maar de octo LNB voor elke satelliet positie en dus weer via 4in1 switch is denk ik niet de juiste oplossing

 

je kunt beter Quatro's LNB nemen en een goede multimatrixswitch.

omdat je nu de Solo 4K hebt genomen naast bestaande apparatuur, is ook de vraag gerechtvaardigd of je op elke kijkplek ook kabels moet hebben?

 

denke eens na over hoe vaak gelijktijdig gekeken wordt met verschillende apparaten en in verschillende kamers

 

je kunt ook streamen zonder satkabel

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...