Ga naar inhoud


AD: Publieke omroep trekt te weinig kijkers en luisteraars


Amager95

Aanbevolen berichten

Publieke omroep trekt te weinig kijkers en luisteraars

 

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft vorig jaar te weinig kijkers en luisteraars getrokken. Vooral minder jongeren wisten de publieke zenders te vinden. Tot die conclusie komt het Commissariaat voor de Media.

 

De NPO heeft zich in 2015 duidelijk onderscheiden van de commerciële zenders en er was sprake van een evenwichtig aanbod, blijkt verder uit de toetsing van de prestatieovereenkomst 2010-2015. Toch is er werk aan de winkel om het aantal luisteraars en kijkers weer omhoog te brengen, een belangrijke voorwaarde van het commissariaat om in de toekomst als publieke omroep relevant te blijven.

 

Het aantal jongeren in de leeftijd 20-34 dat afstemde op NPO 3 was vorig jaar 40 procent tegen ruim 50 procent het jaar ervoor. Ook bij de radio was sprake van een daling, in de categorie 15-24 jaar luisterde in 2014 nog 34 procent tegen 28 procent vorig jaar.

 

NPO

De NPO zelf denkt met de extra focus op on demand aanbod een oplossing gevonden te hebben om jongeren beter te bereiken. ,,Het is niet het hoofddoel, maar wel een van onze speerpunten. On demand tv kijken wordt onder jongeren alsmaar groter. Wij konden dus niet achterblijven en dat is een van de redenen dat we npo.nl vernieuwen. Het moet een beginpunt worden waar je straks alles kunt vinden'', aldus adviseur Strategie & Beleid Sjoerd Pennekamp.

 

redactie

28-07-16, 12:16Laatste update: 12:28 Bron: ANP

post-38678-0-21365400-1469707023.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom de jongeren weer als een bedreigde diersoort wordt opgevoerd weet ik niet.

 

Fons de Poel had toch gelijk met zijn opmerking van "snotneus" tegen Jesse Klaver.

 

 

Kan iemand die zgn jongeren eens vertellen dat het leven misschien niet zo leuk en spannend is als sommige goeroe's beweren?

Dan pas weet je dat het leven leuker te maken is. Zonder het gezwets van die goeroe's.

 

Maar het is geen recht, maar een gunst en niet ten koste van anderen af te pakken en te claimen.

Bovendien bespaart je veel depressies als je 36-jaar oud wordt en dus opeens te oud bent voor alles en nog wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, jongeren zijn nog het gemakkelijkst te beïnvloeden c.q. te indoctrineren..... ;)

 

 

ja als je die twee jongens zag die zoveel dagen werden gevolgd en steeds online waren.

ze waren mentaal gewoon kapot.

ze hadden nooit verwacht dat het zo'n impact had op hun persoonlijke leven.

ik vond het zelfs gewoon zielig voor ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als de publieke tv zenders alleen via een betaald abonnement te bekijken zijn (behalve dvb-t, waar het gelukkig gewoon FTA is) is het niet vreemd dat ze weinig kijkers trekken...  Ik vermoed dat er toch mensen zijn die afhaken omdat de prijzen steeds verder stijgen...  ook wordt er volgens mij niet echt veel geboden, als ik vergelijk met de Duitse public service zenders.

En dan heb ik het niet alleen over de slappe zomerprogrammering, want die is vreselijk, helaas ook in duitsland.  Interessante inhoud die mij zou vasthouden zie ik ook niet als ik de programmagids bekijk.  En als het artikel de waarheid vertelt, gaat het dus voor veel mensen net zo.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...