Ga naar inhoud


Schema voor aansturing fan DM800 HD PVR


mebo870

Aanbevolen berichten

Ik gebruik tijdens reparaties van tv’s een DM800 HD PVR (eerste serie)

Daar is een fan op gemonteerd, alleen blijft die fan draaien nadat ik de box in deep standby heb gezet.

Nu vergeet ik bijna altijd de stroom van de voeding uit te trekken, zodat die soms dagen blijft doordraaien.

Heeft er soms iemand een schemaatje om de ventilator op / af te zetten gestuurd vanuit de box.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat moet je bij fan instellingen doen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

fan instellingen 

schakel die in standby uit

en reboot je ontvanger

post-41606-0-12718500-1474233988.png

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM800 heeft geen fan, vanuit de fabriek in ieder geval.

Er is dan voor zover ik weet ook geen aansturing aanwezig.

 

Sommigen hebben zelf een fan ingebouwd (of je hebt een clone, die hebben ze ook), maar die draait continu en is niet instelbaar via het menu.

 

Volgens mij wel eens iets gelezen over de fan aansluiten op de SCART aansluiting. Die stopt met uitzenden als de box op stand-by staat, waardoor de fan ook uit ging.

 

Heb zelf ook nog een DM800 staan en er een heatsink op geplakt, werkt ook prima. Als de box voldoende ruimte heeft voor ventilatie kunnen ze de warmte prima aan volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik tijdens reparaties van tv’s een DM800 HD PVR (eerste serie)

Daar is een fan op gemonteerd, alleen blijft die fan draaien nadat ik de box in deep standby heb gezet.

Nu vergeet ik bijna altijd de stroom van de voeding uit te trekken, zodat die soms dagen blijft doordraaien.

Heeft er soms iemand een schemaatje om de ventilator op / af te zetten gestuurd vanuit de box.

Waar haalt die fan nu zijn spanning vandaan?

 

Pin 8 van de scartaansluiting geeft 12v alleen weet zo even niet of de spanning daar af gaat als je de box op deep standby zet.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal op een 800HD moeilijk gaan omdat daar origineel geen ventilator in zit.

maar bij een post-41606-0-14535700-1474234408.jpeg wel

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor. Niet allemaal.

dat klopt

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je het al nagemeten

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal van pen 8 klopt niet helemaal, Ik krijg daar 2 spanningen 6 en 12 volt, dat zou een sturing zijn voor het 4:3 / 16:9 formaat.

Er blijft dan nog 6 volt op de pen staan in deep standby, bij het booten van de box gaat de spanning even naar 12 v om dan terug naar 6 volt te gaan, zoiets is niet bruikbaar.  

op pen 1 van de tuner daar valt waarschijnlijk wel iets te fiksen, daar valt de spanning wel weg, ook hier weer 2 spanningen  13 - 18 V (LNB)

Als ik daar een voorschakel-weerstand gebruik met een mini relais, zodat de relais bij 18 volt, 12 V aangeboden krijgt, bij 13 V zal het relais iets van een 10 V krijgen genoeg om aan te trekken.

 

ps: fan zit aangesloten op de 12 V voedingslijn van de hdd, die wordt toch niet gebruikt door een 2.5 inch hdd.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, pen 8 is de VBlanking en dient voor de aansturing van een externe bron. VCR of DVD. De pen wordt geactiveerd door op de TV/SAT druktoets van de AB te drukken (of gelijkwaardige toets)... Dit is een schakeldraad en dus niet geschikt als zware voeding!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, pen 8 is de VBlanking en dient voor de aansturing van een externe bron. VCR of DVD. De pen wordt geactiveerd door op de TV/SAT druktoets van de AB te drukken (of gelijkwaardige toets)... Dit is een schakeldraad en dus niet geschikt als zware voeding!!

Alsof een 12v fan een te zware belasting zou zijn.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal van pen 8 klopt niet helemaal, Ik krijg daar 2 spanningen 6 en 12 volt, dat zou een sturing zijn voor het 4:3 / 16:9 formaat.

Er blijft dan nog 6 volt op de pen staan in deep standby, bij het booten van de box gaat de spanning even naar 12 v om dan terug naar 6 volt te gaan, zoiets is niet bruikbaar.  

op pen 1 van de tuner daar valt waarschijnlijk wel iets te fiksen, daar valt de spanning wel weg, ook hier weer 2 spanningen  13 - 18 V (LNB)

Als ik daar een voorschakel-weerstand gebruik met een mini relais, zodat de relais bij 18 volt, 12 V aangeboden krijgt, bij 13 V zal het relais iets van een 10 V krijgen genoeg om aan te trekken.

 

ps: fan zit aangesloten op de 12 V voedingslijn van de hdd, die wordt toch niet gebruikt door een 2.5 inch hdd.

Pin 1 op het tunerblik is vrijwel altijd de voeding voor de lnb , het binnenkomende hf signaal zal wel gescheiden zijn door een smoorspoel maar om op dat punt iets extras aan te sluiten lijkt me niet zo'n goed plan .

Is er geen scart menu ? In de Nokia D boxen kon je daar van alles in stellen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...