Ga naar inhoud


VTi 9.0.3 Fastscan Canal Digitaal & TV Vlaanderen


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Heb dit probleem ook bij het Vu forum neergelegd... In het kort:

 

VTi 9.0.3 volledig opgewaardeerd naar laatste update. Geen vreemde plugins en alleen picons geïnstalleerd.

 

Na een fastscan CDS of TVV worden alle kanalen met service referentie 1:0:1:.......... opgeslagen. Dit terwijl 16:9 als 1:0:16...... en HD als 1:0:19...... moet worden opgeslagen. Dit heeft zijn weerklank in het weergeven van de picon weergave. Alle incorrecte service referenties moet je aanpassen óf de picon naam aanpassen. Je kunt dus niet even klakkeloos de picons overzetten van box A naar box B. Best veel werk ondanks het hobby karakter.

 

Voor kanaal 48 NGC Wild HD DUT is dit probleem nog vreemder. Dit kanaal wordt mede door deze fout weergegeven als DVB Service. Pas op te lossen door het bouquet handmatig aan te passen. Met Notepad ++ de entry 48 aangepast van 1:0:1 naar 1:0:19...... Box laten herstarten.

 

Helaas geen update via Vu+ (we praten nu over 2 maanden). Niet echt handig om na iedere FastScan zo te moeten pielen..

 

VTi 9.0.3 draait verder prima stabiel i.c.m. OSCam..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak dan zelf eens een scan per satelliet en vergeet niet "Netwerk zoeken" op aan te zetten., laatste om frequenties die nog niet in de data base staan toe te voegen.

Via Dreambox Edit kan je dan zelf een lijst maken en ook nog boeketten naar eigen wens.

Zo heb ik volgende boeketten: Documentaire, Muziek, Nieuws en Sport.

Je kunt zoveel boeketten maken als je zelf wilt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een manier om de kanalen correct te krijgen. Echter alleen niet de oplossing van de vraag! Klaarblijkelijk zit er een flinke bug in de FastScan routine die gewoon gefixed moet worden! De referentie in het 3de veld dient correct te worden ingevuld. DreamSet is in mijn geval niet de oplossing. Ik heb een hoofdbox (DM8000) die wel goed inscanned. Ik kan die lijst prima bewaren en weer terugzetten in de VU+. Zelfde doe ik met de picons.. Ik kan het ook prima oplossen door de boyquet entry aan te passen. Maar daar gaat het niet om. De fout dient gewoon opgelost te worden door de devs..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord via het vuplus forum:

 

Waarom zou je dat willen? (Vertaald). M.a.w. in Duitsland is daar geen interesse/prioriteit voor. SKY kent naar hun zeggen geen LCN kanaalkoppeling. Ze 'halen' gewoon een lijst van internet en passen deze aan als ze een SKY compatibele lijst willen. Het tegenargument van mij dat het gewoon een interpretatiefout is en dus zou moeten worden gefixed geeft als algemeen antwoord 'Wurst'....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...