Ga naar inhoud


Draadloos weerstation


goes

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Heb een weerstation Ascot w108-1.

Daar doet de buitensensor niks meer en is aan vervanging toe, heb contact opgenomen met de leverancier maar antwoord "is niet meer leverbaar wegens te oud"

Het systeem werkt op ongeveer 435mHz, weet iemand of er iets compatibel zou zijn, of anders of het mogelijk is van een sensor voor die ascot zelf te bouwen?

 

Met dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Matchless,

 

Heb het spul al vroeger eens opengeplooid, er zitten vele smd onderdelen in!

Om daar aan te beginnen moet je al goed op de hoogte zijn van die techniek en het nodige gereedschap bezitten.

Naar ik zie moeten er ook spinnen in gewoond hebben :P .

Het enige dat een normaal  formaat heeft is een schakelaartje, een spoeltje en een kristal met de aanduiding 433c.

Dus volgens mij onbegonnen werk om dat te herstellen.

Toch bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe heb je geconstateerd dat de buitensensor niets meer doet?

 

Je ontvanger in je binnenunit kan ook defect zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het doosje niet goed dicht zat (zie opmerking over spinnen) dan kan je er vanuit gaan dat er ook een paar slechte (soldeer) verbindingen aanwezig zijn. Probeer eens de verbindingen opnieuw te verhitten zodat ze misschien herstellen. Wat flux voor Electronica solderen kan hierbij goed van pas komen!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal, antwoord in volgorde van suggesties.

 

Buiten sensor gaf bij bewegen of schudden aan en uit signalen op de binnensensor.

 

Batterijen waren ok gemeten waarde 2x 1,5v.

 

Heb nu bij nader toezicht onder grote loeplamp  met verlichting gemerkt dat een tweetal fijne draadjes los liggen.

Vraag is natuurlijk waar waren ze dan wel verbonden?

Iemand een idee waar ik aan een schema zou kunnen geraken?

 

Dankt U!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Foto krijg ik niet scherp genoeg wel kan ik onder een zeeeer vergrotend vergrooglas volgende nrs lezen.

Op het printje met x tal YKF 22511-3.

Op het andere met set en andere toetsen en schakelaar, 55-1w053-410 ook nog Rev-02 en W053 4tx E 112751.

Vrees dat ik best een nieuw toestel kan aankopen zeker?

 

Toch allemaal bedankt, moest het niet lukken, heb zelden zo'n positieve reacties gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of het moeten de kabeltjes zijn die naar de batterij aansluiting gaan?

Waar gaan die kabeltjes heen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Foto krijg ik niet scherp genoeg wel kan ik onder een zeeeer vergrotend vergrooglas volgende nrs lezen.

Op het printje met x tal YKF 22511-3.

Op het andere met set en andere toetsen en schakelaar, 55-1w053-410 ook nog Rev-02 en W053 4tx E 112751.

Vrees dat ik best een nieuw toestel kan aankopen zeker?

 

Toch allemaal bedankt, moest het niet lukken, heb zelden zo'n positieve reacties gehad!

Maak minimaal even een hoge resolutie foto van het printje / printjes.. Dat is altijd goedkoper dan nieuw...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is hier en daar wel een poging gedaan om wat te solderen.

de druk contacten lijken wel geoxideerd en daarom waarschijnlijk continu ingedrukt (even schoonmaken)

rode draad is al eens vervangen denk ik en de verbinding tussen de gele en witte draad lijkt me ook niet standaard.

Hier en daar zie ik ook wat water schade (witte plekjes bij de componenten) kan je met een borsteltje schoonmaken.

Waar de rode draad op moet heb ik geen idee van lijkt er op dat die nooit gesoldeerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...