Ga naar inhoud


App om antenne installatie uit te richten


station_hendrik

Aanbevolen berichten

Wij gebruiken voor het werk een tijdelijk zend en ontvangstinstallatie 2,4ghz met richt antnnes op een pompmastje van 12m hoogte. Alleen uitrichten is altijd een gedoe.

 

Situatie is als volgt; zender word ergens geplaatst en ongeveer 1500mtr verderop word de ontvangstantenne geplaatst. Deze antennes worden zo goed als het gaat naar elkaar gericht en je snap dat dit nogal lastig is, zeker als je in stedelijk gebied staat.

 

Nu kan ik met een Garmin Gpsmap een waypoint instellen bij de zendantenne en vervolgens ga ik naar de ontvangst zijde en kan ik met de Gpsmap precies de richting en afstand naar de zendantenne aflezen.

 

Bestaat zoiets ook in een app? Heb wel wat gps app-jes geprobeerd op ios maar zonder resultaat. Android mag ook maar daar ben ik nog niet mee bezig geweest.

aangepast door station_hendrik
--> Windows logica: Afsluiten onder Start
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Google Earth geeft afstand en richting met de lineaal uit de werkbalk.

Het geeft ook de terrein hoogte, dus als er een heuveltje tussen zit kan je dat zien wanneer je met de cursor langs de zichtlijn beweegt.

 

Mijn leverancier van mijn straalverbinding gebruikt het als eerste verkenning, daarna gebruikt hij een hoogwerker en verrekijker om de zichtverbinding vast te stellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...