Ga naar inhoud


Vu+ Uno 4k


JPHR

Aanbevolen berichten

Mijn Cubereo 7000HD, een weeskind van 7 jaar is instabiel en ik overweeg deze te vervangen door de net uitgebrachte Vu+ Uno 4k.

Voor de Cuberevo is geen enkele ondersteuning meer en de software is eigenlijk nooit goed uitontwikkeld.

Mijn keus voor Vu+ vooral op basis van FBC, prijs en ondersteuning vanuit een grote community van users zoals bijvoorbeeld dit forum.

 

Bijlage geeft mijn installatie.

 

Antenne is fixed Visiosat met 4 x twin Inverto LNB via 2 x Diseqc 4 -> 1 naar Twin receiver.

 

Twin receiver is voldoende voor mij zeker met de FBC mogelijkheden van de Vu+ 4k ontvangers.

 

Prijs en specificaties lijkt Uno 4k beter voor mij dan Solo 4k. Ultimo 4k is in elk geval overkill.

Daarnaast heeft de Uno 4k met 12.000 dmips zelfs een iets krachtiger processor dan de Solo 4k.

 

Ik zou eigenlijk de Uno 4k ook als vervanger van mijn Pipo X9 met KODI mediaplayer willen gebruiken, daar de Vu+ 4k ook hardware ondersteuning voor H.265 kan geven. Liefst onder Kodi simpelweg omdat ik dat ken, maar andere media player software VLC of zo is ook goed. Ik ben onvoldoende bekend met de mogelijkheden die Vu+ worden ondersteund.

 

Het display van de Solo 4k en Ultimo 4k is wat mij betreft overbodig.

 

Ik wil de QNAP 419P+ NAS als HD voor opname's gebruiken. Dat zou via het 1Gb netwerk makkelijk moeten kunnen. Daarmee vervalt de noodzaak tot een interne HD zoals bij Solo 4k en Ultimo 4K.

 

4k blijft voorlopig overkill gegeven de beperkingen van TV (HDMI 1.3) en A/V receiver (HDMI 1.2), maar ik neem aan dat de 4k ontvangers toch een beter beeld geven dan de HD ontvangers van Vu+ en daarnaast lijkt dit meer toekomst vast. Ik neem aan dat de Vu+ Uno 4k ook UHD kan downscalen naar HD 1080.

 

Vraag:

Zie ik iets over het hoofd?

Image hiervoor? BH zou Kodi ondersteunen?

Ander advies/suggesties?

 

post-104737-0-73786100-1480672515_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo,

 

.

Ik wil de QNAP 419P+ NAS als HDD voor opname's gebruiken. Dat zou via het 1Gb netwerk makkelijk moeten kunnen. Daarmee vervalt de noodzaak tot een interne HDD zoals bij Solo 4k en Ultimo 4K.


Vraag:

Zie ik iets over het hoofd?

Image hiervoor? BH zou Kodi ondersteunen?

Ander advies/suggesties?

HDD zoals bij Solo 4k en Ultimo 4K = overbodig daarvoor geld hetzelfde m.b.t. HDD of NAS

 

verder weet ik niet waarom je kodi nodig hebt

Internetstreams en internetradio kun je ook direct met de UNO4K afspelen

Wonderfull life

Katie Mulea

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk HDD want HardDrive is in deze context verwarrend. Inderdaad HDD dus!

 

Ik ken de software plugins voor de Vu+ niet. Daarom stel ik de vraag, maar als er ander opties zijn: welke en waar kan ik vinden welke formaten worden ondersteund?

 

Ik gebruikte die Pipo X9 onder KODI om films (MKV, ISO, MTS en meer formaten) af te spelen vanaf de NAS.

Ook muziek WAV, Flac etc.

Kodi was ook in staat om de nieuwere audioformaten, die mijn versterker (wel DTS, Dolby, maar geen DTS-HD, TrueHD) meer kon decoderen om te zetten naar 5 kanaals PCM.

Dat is duidelijk meer en in formaat ook meer gevarieerd dan opnamen van de Vu+ zelf.

Internetradio heeft wat mij betreft te vaak een te lage bitrate en klinkt minder dan zelfs FM.op mijn boxen.

 

TV signalen zijn vaak nogal beperkt in hun audio formaten en daarom heb ik enige twijfel bij het goed ondersteunen van Audio.

En ik zou toch graag die Vu+ Uno ook als mediaspeler willen gebruiken, maar de vraag blijft hoeveel concessies ik daar bij films en audio voor moet doen.

 

Bij voorbaat dank voor advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de plugins of addons zijn zo uitgebreid daar kun je niet aan beginnen met uitleg in een bericht

die vindt je allemaal met uitleg op de VTI vuplus-support site als je jezelf lid maakt

 

met plugin VMC of EMC zijn nagenoeg alle Video en Audio formaten af te spelen en sowieso zijn alle Audio dolby formaten te downmixen naar PCM-II

 

met of zonder kodi een prima toestel

Wonderfull life

Katie Mulea

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uno heeft 2 coax aansluiting. Zijn de tuners ook echt gescheiden van elkaar? Dus dat je op beide aansluitingen verschillende satellieten/kwadranten kunt tunen? En dan via de FBC optie andere transponders pakken vanaf dezelfde satelliet/kwadrant?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uno heeft 2 coax aansluiting. Zijn de tuners ook echt gescheiden van elkaar? Dus dat je op beide aansluitingen verschillende satellieten/kwadranten kunt tunen? En dan via de FBC optie andere transponders pakken vanaf dezelfde satelliet/kwadrant?

Van de website van een NL leverancier:

"

Wat is een DVB-S2 FBC Twin Tuner?

Een DVB-S2 Twin Tuner FBC beschikt over 8 demodulatoren.

Dit is gelijk aan een ontvanger met 8 standaard DVB-S/S2 tuners. Dit is een unieke 8 tuner in 1 techniek. Hierdoor kunt u tot 8 kanalen op verschillende transponders tegelijkertijd bekijken, streamen of opnemen.

Bij twee standaard schotelverbindingen (bijv Twin-LNB) is het mogelijk om met deze unieke FBC techniek 2 gescheiden signalen te verwerken. Hiernaast worden door de FBC techniek de 2 gescheiden signalen doorgelust naar 6 extra interne tuners die in de doorlusmode werken.

Hierdoor kunt u tv-kanalen uit 8 verschillende transponders van 2 verschillende satellieten (bijv. Astra 1 en Astra 3) tegelijk bekijken, streamen of opnemen.

 

Unicable i.c.m. FBC

In de SCR-stand (Unicable) is de VU+ Uno 4K met 8 frequenties gelijk aan 8 standaard tuners. Hiermee wordt volledig gebruik gemaakt van de 8 tuners FBC techniek."

 

Kennelijk kan je met Unicable LNB net iets meer dan met de conventionele, maar mij is dat de prijs niet waard. Zelf heb ik de conventionele 4 x twin Inverto LNB. Dus zullen de extra tuners in doorlusmode moeten werken wat hun keuzevrijheid iets beperkt. Met Unicable zou die beperking niet bestaan.

 

full-band-capture.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

exact. een FBC tuner stemt af op een satelliet, en omdat hij FBC doet kan hij alle vier de quadranten gelijktijdig doorgeven aan een demodulator. Het ding beschikt over 4 demodulatoren per tuner (he, da's voor elk quadrant een) en daarom kan je dus zoveel kanalen tegelijk kijken / streamen / opnemen.

 

Jammer dat de gecodeerde kanalen van Canal Digitaal dan de beperkende factor zijn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

exact. een FBC tuner stemt af op een satelliet, en omdat hij FBC doet kan hij alle vier de quadranten gelijktijdig doorgeven aan een demodulator. Het ding beschikt over 4 demodulatoren per tuner (he, da's voor elk quadrant een) en daarom kan je dus zoveel kanalen tegelijk kijken / streamen / opnemen.

 

Jammer dat de gecodeerde kanalen van Canal Digitaal dan de beperkende factor zijn.

Helaas vermoed ik dat bij gebruik van een conventionele LNB door de keuze lage/hoge band  en de keuze H/V polarisatie slechts een quadrant na doorlus beschikbaar is. Je kan immers een conventionele LNB niet tegelijkertijd alle quadranten laten ontvangen.

Kortom met je eerste keuze van een zender leg je het quadrant vast waarbinnen de van doorlus gebruik makende tuners kunnen kiezen.

 

Er zijn twee ingangen die in mijn situatie via 4-1 diseqc uit vier satellieten kiezen. Ik ga ervan uit dat ik het via een ingang binnenkomende signaal van een quadrant van een satelliet doorgelust beschikbaar krijg op in elk geval drie andere tuners. In totaal zouden er 2 hoofdtuners zijn en 6 via doorlus. Mij is nog niet duidelijk of deze alle 6 ook dynamisch op een doorlus kunnen worden toegewezen.

 

Ik durf geen uitspraak te doen over Unicable, want daar weet ik veel te weinig van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

exact. een FBC tuner stemt af op een satelliet, en omdat hij FBC doet kan hij alle vier de quadranten gelijktijdig doorgeven aan een demodulator. Het ding beschikt over 4 demodulatoren per tuner (he, da's voor elk quadrant een) en daarom kan je dus zoveel kanalen tegelijk kijken / streamen / opnemen.

 

Jammer dat de gecodeerde kanalen van Canal Digitaal dan de beperkende factor zijn.

Sorry ik vergat toe te voegen, dat ik met 4 x Twin LNB dus via de twee ingangen op maximaal 2 quadranten van de totaal 4x4 quadranten kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt inderdaad gelijk, ik rekende me rijk. Je kan met een normale lnb inderdaad maar 1 quadrant gelijktijdig bekijken. Als ik deze website goed heb begrepen zou dat met een unicable lnb dus wel mogelijk zijn.

 

Unicable set up:

 

diagram.png

 

Dus over 1 kabel kan je meerdere settop boxen aansluiten.

 

En hier hoort dit plaatje bij:

 

Unicable%20table.png

 

Dus als ik het dan juist intepreteer zou je met een unicable lnb aangesloten op je FBC tuner wel gewoon gelijktijdig alle quadranten moeten kunnen bekijken, immers, het onderste plaatje laat zien dat meerdere traditionele tuners allemaal gelijktijdig een quadrant kunnen kijken. Dan zou dat met een FBC tuner dus de manier zijn om alle quadranten gelijktijdig te kunnen zien.

 

Bron:

http://www.inverto.tv/guide/?p=12

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad gelijk, ik rekende me rijk. Je kan met een normale lnb inderdaad maar 1 quadrant gelijktijdig bekijken. Als ik deze website goed heb begrepen zou dat met een unicable lnb dus wel mogelijk zijn.

 

Unicable set up:

 

diagram.png

 

Dus over 1 kabel kan je meerdere settop boxen aansluiten.

 

En hier hoort dit plaatje bij:

 

Unicable%20table.png

 

Dus als ik het dan juist intepreteer zou je met een unicable lnb aangesloten op je FBC tuner wel gewoon gelijktijdig alle quadranten moeten kunnen bekijken, immers, het onderste plaatje laat zien dat meerdere traditionele tuners allemaal gelijktijdig een quadrant kunnen kijken. Dan zou dat met een FBC tuner dus de manier zijn om alle quadranten gelijktijdig te kunnen zien.

 

Bron:

http://www.inverto.tv/guide/?p=12

Maar dan heb je ook speciale unicable LNB's nodig. Ik heb me er niet in verdiept. Ik weet dat die duurder zijn. Ik vermoed dat die de bandtranslatie in jouw plaatje bewerkstelligen. Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Ik heb gezien dat verschillende antennesignalen naar een doos gaan van waaruit een kabel het huis in wordt gevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...