Ga naar inhoud


Oude Dell computer


psv

Aanbevolen berichten


Heren ,bedankt voor het meedenken, maar ik weet nu genoeg, ik laat hem maar zo als het nu is, ik kan daar mee leven het is

maar een z.g. hobby laptop, ik heb nog 2 andere van recentere datum met Windows 10 en die werken uitstekend.

 

m.vr.gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik persoonlijk zou hem laten gelijk hij is 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja testen kun je wellicht de suggestie met Linux

maar het kost eventueel wel tijd om de windows terug erop te zetten als U niet tevreden bent...

 

indien je dat wel gaat testen, lees ook even een full backup maken een windows installatie

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja testen kun je wellicht de suggestie met Linux

maar het kost eventueel wel tijd om de windows terug erop te zetten als U niet tevreden bent...

 

indien je dat wel gaat testen, lees ook even een full backup maken een windows installatie

Testen kan je natuurlijk ook via de USB stick/DVD

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penthe,

heb ik niet goed gelezen, maar de uitkomst is hetzelfde...

 

voor wat betreft een Linux Distro moet je de Opensuse Leap 42.1 nemen ( het dvd iso bestand is ook te gebruiken voor USB )

met KDE als userinterface heel prettig in het gebruik en inderdaad sneller als windows10 op hetzelfde apparaat.

 

sorry ;)

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 werkt zeker beter dan 8.1 , dit is een feit. Welke versie 10 probeerde je te installeren? Ik deed pas bij een Dell P4 390 workstation een windows 10 installatie, en dat ging alleen maar met de 32 bit versie. Misschien heb je hier iets aan.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laptop is een Acer Aspire 7720Z uit 2007 met een dual-core processor T233 (1,6 GHz) met 2GB ram waarvan 358MB gebruikt wordt als grafische kaart.

Hierop stond Vista. Dit was een ramp. W8 geprobeerd, maar dat ging niet vanwege te hoge eisen van W8. Daarna op MP een W7 gekocht, deze over Vista heen gezet. Dit was al een hele verbetering tov Vista. Via W7 de gratis W10 opgehaald en deze wilde wel installeren over de W7.

De laptop van 10 jaar oud draait nu ondanks zijn ouderdom perfect met de W10, ondanks het beperkte ram geheugen.

Ik wil maar zeggen dat niet alle oude meuk direct afgeschreven hoeft te worden.

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo is het. Het ligt vooral aan de opbouw van de laptop of pc. Als er een beetje goede onderdelen opzitten van een gerenommeerd merk lukt het vaak prima om Windows 10 te draaien. Meestal werken drivers voor Windows 8.x dan ook nog wel onder Windows 10. Zo heb ik oude beestjes nog prima aan het werk gekregen.

 

Als er 2 Gb of minder inzit altijd de 32 bits versie gebruiken! Vanaf 4GB intern geheugen heeft de 64 bits versie direct al voordeel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is heb ik nog een Core 2 Duo T7500 processor liggen uit mijn gesloopte Vaio FZ21Z. Liep tot voor kort nog heel best met Win7, 2.2. Ghz, 800FSB.  Voor internetten en zo wil een snelle ac wifichip nogal wat schelen, vaak zeer simpel te vervangen (tenzij er een whitelist in de Dell Bios zit, zou wel eens kunnen).

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...