Ga naar inhoud


France 2, Motors TV en Mezzo op zwart


masterw

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk staat caid 1817 op ignore in je dvbapi

 

Oscam vraagt nooit geen ecms voor cas systemen waar het geen (proxy) readers voor heeft.

Daar hoef je geen specifieke ignore regel voor te maken, dat is een auto ignore. Behoorlijk kansloos ecms in de ronde te sturen waar toch nooit geen antwoord voor komt.

 

Ik verwacht overigens dat de seca layer specifiek uitgeschakeld is voor fox sports international.

Alle certified oplossingen van canaldigitaal gebruiken immers inmiddels nagra merlin of viaccess orca.

Het is te hopen dat de non premium kanalen voorlopig de seca layer compatibility blijven behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je ons vertellen hoe je de kaart überhaupt zover krijgt die reageert op 1817 ecm's of anders gezegd deze de kaart kunnen bereiken. Ik snap dat we daarmee geen beeld krijgen maar ik zou wel graag willen zien hoe die reageert.  Simpelweg de caid in de reader aanpassen naar 1817 werkt niet.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook niet nodig: als je goed kijkt is de ecmpid hetzelfde en daarmee dus ook de ecm. (Dit was altijd al zo trouwens!)

Verschil is dat de ecm een seca behandeling krijgt door oscam.

De seca tunnel layer op de kaart zelf prepareert de ecm vervolgens naar merlin niveau.

 

Nagra merlin heeft in dit geval caid 1817 en zal de aangeleverde ecm anders prepareren en aanbieden bij de kaart.

De kaart wordt door Merlin trouwens ook in een andere layer mode gezet (zelfde layer die ook gebruikt wordt om de rom revision uit te lezen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dat de ecmpids gelijk waren was mij al opgevallen. Maar het betreft dus eigenlijk een compleet virtueel encryptie systeem.

 

De kaart wordt geinitaliseerd in de officiële boxen middels ATR en INS38 instructie, Dan worden de datatypes uitgewisseld en wordt een encrypted session tot stand gebracht.

 

Nieuwe provider id's zijn:

 

provider 00, id 0001C0 ppua 00000000 caid 1817
provider 01, id 00006A ppua 00000000 caid 1817

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed snap dan is er eerst en vooral een aanpassing nodig in oscam om de kaart te initialiseren middels de ATR en INS38 zodat die herkend wordt als nagra ipv seca. En zelfs als dit zou werken is er wellicht nog een extra laagje pre- en post-processing van de ECMs aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merlin is gewoon de native layer van de oranje nagra kaarten.

Ze zijn al die jarenlang in seca layer mode gebruikt (behalve door de M701 box, die deed vanaf begin merlin)

In het najaar hebben de oudere provider boxen een firmware upgrade gehad zodat die ook de merlin layer gingen gebruiken ipv de seca layer.

Bleek instabiel op wat andere punten maar dat is recent schijnbaar gefixed waarmee de weg voor de provider vrij was om de seca layer at will uit te gaan faseren.

Idd met Merlin moet je de ecm preprocessen en controlword post processen. Daarnaast is gehele communicatie met de kaart beveiligd.

Zelfs de EMM handling moet loepzuiver gebeuren want de kaart slaat de deur dicht als hij ook maar iets afwijkend gedrag in de communicatie opmerkt.

In hoofdlijnen snap ik inmiddels hoe dat werkt. Wat alternatieve ci modules en closed source softcams hebben Merlin er ook al geruime tijd in zitten. Merlin wordt nl ook gebruikt voor bv de duitse HD+ kanalen (HD03 en nieuwere kaarten)

Daarnaast moet je overigens ook nog beschikken over de nodige keys uit de officiële hardware. Die zijn per provider anders.

 

Ik ben benieuwd of en wanneer er weer alternatief gekeken kan worden met een officieel abonnement.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien toch maar eens nadenken of ik zo een module op voorraad neem, kan ik niet voor verrassingen komen te staan op een kwade dag....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De witte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Moderator

Ik ga er niet van uit.

Ik mis Mezzo, een zender waar ik wel het abonnement voor heb, maar met Oscam niet kan zien.

Het zou best leuk zijn, om die tocht te kunnen zien, maar wanneer deze zenders open gaan met Oscam zou dat een goede en slechte zaak zijn.

 

Goed omdat ik dan deze zender weer kan zien.

 

Slecht, omdat dit zou betekenen dan met de beveiliging voor deze zenders naar het volgende niveau gaat tillen en vrije hardware keuze daardoor steeds meer in het gedrang zou komen.

 

Niet voor niets maken degenen die wel deze zenders met Oscam open zouden hebben dit niet publiek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...