Ga naar inhoud


Cool TV guide


PierreVU2Solo

Aanbevolen berichten

Ik heb reeds enkele jaren een Cool TV guide gids.  Deze is overzichtelijk, gemakkelijk in gebruik maar jammer genoeg is ze gisteren niet meer in werking.  Nu blijkt zelfs dat de Cool TV guide niet meer bestaat dus is een update zeker niet mogelijk.  De bestaande guide via de EPG button is voor mij niet erg overzichtelijk.  Ik vond op het internet een equivalent: Graphical MultiEPG for OpenPLi.  Kan er me iemand helpen hoe ik deze Plug-in in mijn VU Solo 2 krijg?

 

Alvast hartelijke dank voor jullie hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


in cooltvguide zit een "timebomb", dat is een datum tot wanneer cooltvguide werkt ( die heb je nu overschreden). ;)

er zijn 2 oplossingen; - deinstaalleer je huidige versie en installeer de laatste versie.

                                   - in je huidige versie kan je via ftp in plugin.pyo de datum aanpassen naar iets in de toekomst.

 

wat betreft de GMEPG van pli, als je pli gebruikt kan het zijn dat die reeds op je box staat, en anders vindt je

hem gewoon in de feed.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb reeds enkele jaren een Cool TV guide gids.  Deze is overzichtelijk, gemakkelijk in gebruik maar jammer genoeg is ze gisteren niet meer in werking.  Nu blijkt zelfs dat de Cool TV guide niet meer bestaat dus is een update zeker niet mogelijk.  De bestaande guide via de EPG button is voor mij niet erg overzichtelijk.  Ik vond op het internet een equivalent: Graphical MultiEPG for OpenPLi.  Kan er me iemand helpen hoe ik deze Plug-in in mijn VU Solo 2 krijg?

 

Alvast hartelijke dank voor jullie hulp.

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

De oude cooltvguide verwijderen.

Versie V7.6 cooltvguide downloaden en op een usb stick zetten.

Usb erin en hij installeert de cooltvguide, Dan herstarten.

Ik heb een Vu solo 4k en vti. En daar werkt het zo op.

Zie mijn eerdere vraag hierover op het forum.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze tip ook net uitgevoerd v.a usb, maar krijg weer een te kleine skin op het scherm, hoe kan dit weer goed worden gezet op Openpli solo2

heeft coolman nog steeds zijn plugin niet aangepast aan full-hd skins. :(

daar was een fix voor, maar ik vindt hem niet direct terug.

ik blijf ff zoeken. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke gevonden. ;)

 

via ftp

 

plaats deze (uitgepakt) in;  /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/CoolTVGuide/CoolSkin

 

CoolSkin2.zip

 

plaats deze ( uigepakt) in; /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/CoolTVGuide/Cool3D/Menu

 

Cool3D.zip

 

ik heb dit zelf niet getest maar het zou moeten werken. ;)

 

grtz Philip

  • Like 3

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dirocca, HD-skin aangepast en staat weer goed dankzij jou bovenstaande tip in #10, moest er wel wat voor doen,bedankt.

 

Vraag me nog wel af wat nou de voordeel is van de update van 7.3 naar 7.6 behalve de mededeling dat de software niet up to date was?

 

Misschien was het ook makkelijker geweest (voor de toekomst) om alleen de datum in de (oude)  plugin.pyo te wijzigen, maar weet niet precies hoe en waar de wijziging moet worden toegepast?

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gelders

 

als je in staat bent om mijn instructies in post 10 uit te voeren dan ben ook in staat om de datum aan te passen. ;)

 

ik gebruik zelf cooltvguide niet meer, ff uit het hoofd;

   ga naar /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/CoolTVGuide, en brows vandaar verder naar plugin.pyo.

   als je dcc gbruikt (misschien is dat met andere ftp programma´s ook) kan je rechts klikken op de plugin.pyo

   en deze openen, datum zoeken en veranderen, opslaan.

 

meer is er niet aan. ;)

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben hier ff aan het denken "omgezet naar textbestand", ah wacht eens ik denk dat je de plugin.py

moet open doen en niet de pyo.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...