Ga naar inhoud


Afspelen 4K media


Andrija
Ga naar oplossing Opgelost door stevie-v,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geen beeld wel geluid

Waar heb je enkel geluid en geen beeld bij welk bestand?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, ik heb VTI al eerder getest en toen deed mijn IMAX documentaire het ook niet, het bestand waarvan ik de specs in een vorige post heb geplaatst.

Vandaar dat ik de VTI toch noch een keer wil testen op mijn Ul4k maar ben eigenlijk zeker dat ook ik met genoemd bestand, wel geluid maar geen beeld zal hebben.

Toch ga ik het nog een kans geven. HEVC bestanden speelt hij wel maar of hij AVC bestanden in 2160p afspeelt betwijfel ik op voorhand.

Ik maak eerst een backup met backupsuite, dan zit ik in 2 minuten weer terug op PLI5 mocht dit nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HEVC heeft de toekomst niet AVC en nogmaals VU boxen zijn satelliet-kabel ontvangers en geen mediaplayers!

Daarbij ben ik er zeker van dat VTI veel meer media ondersteuning heeft dan PLI, de ECHT verouderde gstreamer binnen PLI is de boosdoener.

 

Met h.265 HEVC bespaar je soms wel tot 50% t.o.v. h.264 AVC wat bandbreedte betreft.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb je enkel geluid en geen beeld bij welk bestand?

Sorry, sorry, ik was niet duidelijk.

 

Dit bestand "E:\IMAX - Coral Reef Adventure (2003) 2160p x264.mkv" geeft geen beeld en wel geluid.

 

Het lijkt er op dat er bij sommige wel beeld is. En dat wil ik ook als dit kan

DM800, VU Solo2 en VU Solo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet weten ik ga voor h.265 HEVC en h.264 AVC laat ik varen.

Heb je de beschikking over een UHD ontvanger en je wil UHD films bekijken op je box dan is het bijna altijd HEVC waar het over gaat.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet weten ik ga voor h.265 HEVC en h.264 AVC laat ik varen.

Heb je de beschikking over een UHD ontvanger en je wil UHD films bekijken op je box dan is het bijna altijd HEVC waar het over gaat.

 

Nogmaals, als ik vraag of je het zeker weet en je antwoord met PERFECT zonder dit te testen laat zien dat jij VTI beter wil lijken dan PLI5 is.

En dat klopt dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hansje, ik heb die IMAX documentaire omgezet naar x265 2160p en die wordt wel afgespeeld door VTI en ook door PLI5.

Mocht je interesse hebben dan kan ik je die toezenden dmv WeTransfer.com.

Je krijgt dan 6 zip-bestanden van ongeveer 1.9GB groot.

Stuur me dan een PM met je email adres en ik zal je de linkjes wel geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, sorry, ik was niet duidelijk.

 

Dit bestand "E:\IMAX - Coral Reef Adventure (2003) 2160p x264.mkv" geeft geen beeld en wel geluid.

 

Het lijkt er op dat er bij sommige wel beeld is. En dat wil ik ook als dit kan

Dat klopt! Maar met VTI speelt die nu wel af. Maar of ik nu onder de indruk sta van de kwaliteit voor een file van 64gig, ho maar.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, als ik vraag of je het zeker weet en je antwoord met PERFECT zonder dit te testen laat zien dat jij VTI beter wil lijken dan PLI5 is.

En dat klopt dus niet.

Ik dacht dat het over een andere file ging en JA wil je ondersteuning voor meerdere mediaformaten dan is VTI inderdaad een HEEL stuk beter de ver verouderde gstreamer binnen PLI zegt voldoende!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coral Reef Adventure (2003) 2160p x264 zegt voldoende, deze video is in 2003 opgenomen nu upscalled naar uhd veel verwacht ik daar inderdaad niet van!

Ga voor een ECHTE uhd film die met uhd hdr camera op is genomen dan zie je het verschil duidelijk!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lezen schijnt voor sommigen toch wel moeilijk te zijn.

Ik heb het over PLI5 en die heeft een Gstreamer versie die dus wel HEVC afspeelt maar geen AVC. En op mijn vraag, ik heb zelfs de specs van de film gepost, of deze door VTI wél wordt afgespeeld, krijg ik overduidelijk het antwoord dat dit kan, wat dus niet waar is. Deze PLI5 is zeker niet slechter dan VTI, ook niet wat mogelijkheden betreft.

 

De originele PLI waar jij op doelt, heeft nog geen PLI5 versie en idd hebben die een oude versie Gstreamer.

 

@Andrija, als je de moeite had genomen om de specs die ik heb gepost te bekijken dan had je gezien dat dit bestand rond 10gig groot is en niet 64 zoals jij beweert.

Ik heb het ooit gedownload en ik denk dat het een geupscalede 1080 versie is. Anders was hij voor ca 45 minuten zo'n 30gig geweest.

 

Overigens speelt mijn TV dit bestand wel gewoon af, rechtstreeks vanaf USB stick.

 

Dus nu maar weer de backup van PLI5 erop want VTI is niet beter al wil men dat wel doen geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bram46 er is helemaal nog geen officiele PLI 5 dus wat ZEUR je nou!

Die zal je wel van een vage website hebben gedownload, netjes is het niet de naam PLI dan te gebruiken!

 

Gebruik het woord PLI 5 niet daar heb ik moeite mee DIE IS ER NAMELIJK NIET!

PLI 4.0 is de laatste offciele versie en als je die vergelijkt met VTI heeft VTI een veel betere ondersteuning voor media aangezien PLI gstreamer 1.0 nog gebruikt en VTI 1.6.4!

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge daar gaan we weer hier. PLI5 is niet bekend bij Openpli.org en wordt door hun niet ondersteund. Nog dat er een officiële site is. Dus houd ik me bij officiële image. Na lang PLI fan geweest te zijn ben ik nu overtuigd dat VTI beter is. Als ik alleen al kijk naar de kwaliteit van beeld. Ik had 3 4k films staan waar geen een afspeelde in PLI3 en 2 wel in VTI omdat de gstreamer geupdate is in VTI. ISO bestanden lukte me nog niet. Ik denk dat deze discussie dus ook geen verdere zin heeft als we in principe discusseren over een versie Gsteamer in een image. Trouwens elke dag een update komt me ook de keel uit en wat vaak niks toegevoegd nog een omschrijving geeft van wat er is verbeterd of verslechterd. Dus ik ben er wel uit en stop met de discussie. Mocht PLI5 echt worden uitgegevens ben ik de eerste die het zal proberen.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...