Ga naar inhoud


Afspelen 4K media


Andrija
Ga naar oplossing Opgelost door stevie-v,

Aanbevolen berichten

Ik ga hem eens downloaden en testen en laat het zo weten!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het betreft hier de Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC en NIET de HEVC.

Ik zal zo eens even kijken of dese werkt op mijn Vu solo 4k.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die file werkt niet ik hoor enkel geluid het betreft hier ook geen HEVC codec bestand maar een Codec ID: V_MPEG4/ISO/AVC!

 

AVC = h264 en HEVC = h265

 

Met andere woorden h265 werkt gewoon met VTI dit bestand is geen h265 bestand maar h264 bestand.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

H264 totaal onbelangrijk, echte UHD HDR is H265 HEVC.

Het betreft hier ook nog eens een webrip met andere woorden, 10gb voor 45 minuten UHD zegt mij ook genoeg.

Mijn bestanden zijn ongeveer 60gb voor 1 uur en 45 minuten.

 

Goeie UHD met of zonder HDR media maken geen gebruik van AVC h264, dus goed nieuws geen waarde aan hechten dat dit bestand niet afspeelbaar is.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Stevie voor de moeite. Ik heb die documentaire in HD en is prachtig, dus dacht ik die even in UHD te gaan bekijken.

Ik heb inmiddels het progje Brorsoft Video Converter 4_8_6_6 in mijn bezit.

Proberen of ik die daar mee kan omzetten.

 

 

Onze posts liepen tegelijk dus even een aanpassing.

Dan heeft omzetten dus geen zin en ga ik op zoek naar een echte H265.

 

Nogmaals dank

aangepast door bram46
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zou ook gewoon afgespeeld moeten worden.

hoe wil je dat doen dan als je settop box een hardwarematige codec gebruikt die heel anders is?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keeping Up with the Joneses (2016) 4K UHD BluRay 10BIT  HEVC DTS-HD MA 7.1 + AC3 NL Retail Subs.mkv

 

Deze lukt dus alleen geluid. Daar heb ik een paar van. 

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens kijken of ik die kan vinden.

Ik ga bekijken of deze hier wel beeld en geluid geeft dat hoor je later vanavond van mij.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen enkel probleem met die film!

post-54808-0-76098200-1488404398_thumb.jpg

post-54808-0-55395200-1488404415_thumb.jpg

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de film die dus niet door de Ul4k wordt afgespeeld op een USB stick gezet en aan de TV gehangen. Werkt perfect. Ik ga vandaag wat knutselen dat ook deze audio dmv  SPDIF wordt weergegeven over mijn 7.1 set. Mocht ik dit soort bestanden willen afspelen, even de AV input van de surround en de TV wijzigen.

Hier werkt dit als een tierelier. De USB stick ga ik vervangen door een USB HDD.

 

@Andrija, misschien heb jij deze mogelijkheid ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is mijn volgende vraag:

Omdat ik nu nog geen externe USB HDD heb, vroeg ik mij af of ik de Ul4k dmv een USB kabel aan de TV kan hangen zodat de TV de interne HDD van de Ul4k kan gebruiken.

Ik zou op de int. HDD van de Ul4k een map kunnen maken, bv Niet-Leesbaar-Voor-Box en daarin dan de bestanden zetten met een codec die niet door de Ul4k wordt ondersteund maar wel door de TV.

Dus, heeft de USB van de Ul4k ook een output? Geen idee en misschien wel een domme vraag.

Voordeel zou zijn dat ik een gedownloade film dan dmv FTP op die HDD kan kopiëren, de USB stick aan de TV wordt op mijn laptop in de netwerkomgeving, niet gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb jij je Vu Ultimo eigenlijk aangesloten, rechtstreeks op je tv of via je versterker?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze TV die ik heb heeft een "kasje" die met slechts 1 kabel naar de TV gaat. Dit kastje heeft alle aansluitmogelijkheden en kun je dus bij de randapparatuur leggen zodat niet alle kabels naar de TV hoeven en in sommige gevallen te kort zijn.

 

De Ul4k zit dmv een HDMI naar dat kastje en dat kastje zit op zijn beurt dmv glasvezel op de PDIF van de 7.1. Hierdoor heb ik nu audio van TV en Ul4k op de 7.1 zonder deze versterker van input te moeten verzetten. Ik heb inmiddels de USB stick vervangen door een NAS die ik nog op zolder had liggen.

Ik heb een muziek DVD in DTS die het nu niet meer doet, wel DD5.1, dit komt door de TV die geen DTS ondersteunt en geeft niet.

 

Vanmorgen vroeg had ik de Ul4k nog dmv glasvezel op de PDIF van de 7.1 hangen omdat de versterker hier altijd aanstaat en we verder geen randapparaten hebben. Dit heb ik dus gewijzigd zodat het geluid van de TV ook is aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...