Ga naar inhoud


Geen beeld bij aantal zenders Regio 5555


Robin01

Aanbevolen berichten

Dag Alex,

 

Ik vrees dat je er nogal naast zit met je beoordeling. Het toeval wilde dat ik vandaag om andere redenen een technicus van Ziggo over de vloer had die me vertelde dat mijn oorspronkelijke settings (Ziggo, ex UPC gebied) precies de goede waren. En dat gold eveneens voor de gegevens die ik in de Kabel zoekloop had gebruikt. Echter met één uitzondering: dat 05555 geldt uitsluitend voor wie met een Ziggo kaart in zijn satelliet ontvanger zoekt. Als je het zonder een speciale kaart doet moet het 04444 zijn. Verder is het zo dat dat uitgangspunt 164 MHz correct is omdat dat met een zoekloop zonder kaart de juiste frekwentie is, maar dat je met een kaart erin 172 MHz moet gebruiken. En tot slot: gebruik je een kaart dan is de modulatie niet 64-QAM maar 256-QAM. De Symbolrate is in alle gevallen 6900.

 

Hij kwam tot de conclusie dat het aan de Octagon ontvanger lag dat een en ander niet wilde werken. Kennelijk is die ontvanger niet in staat om de allerlaagste frekwenties goed door te geven. Niet alleen 164 en 172 MHz als stuurfrekwenties kwamen er niet op door maar ook niet de zich op (en nu moet ik even gokken want ik zie mijn notitie niet liggen maar ik dacht..) 132 MHz bevindt.

 

Ik had te maken met een uiterst ervaren en deskundig op mij overkomende Ziggo medewerker die bovendien op zijn Ziggo laptop alles steeds verifieerde en aan mij liet zien, dus ik ga er even vanuit dat deze informatie 100% de goede is.

 

Uiteraard ben ik niet ineens een deskundige geworden maar pronk ik hier gewoon een beetje met anderman's veren :cool:  maar mocht je nog steeds vinden dat ik dingen door elkaar haal en meer uitleg nodig heb, mijn oren staan geheel en al te jouwer beschikking :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Netwerk ID 4444 was me ook bekend (alleen de ongecodeerde zenders) en dat alleen 164 MHz 64QAM gebruikt en de rest 256QAM was me ook bekend.

Dat je moet starten met 172 MHz is nieuw voor me.

 

Omdat je niet begreep dat er in mijn cables.xml meer dan alleen Ziggo staat en je zelf dacht dat je met de instellingen van Glashard media op het Ziggo netwerk een correcte scan kon maken, want daar stond immers Nijmegen bij, heb ik in het andere draadje vanavond een uur besteed om het je uit te leggen.

 

Als de Octagon geen frequenties onder 180MHz kan ontvangen zou ik hem direct terugbrengen want dat moet een kabeltuner makkelijk aankunnen.

Zelfs 122 MHz wordt op sommige kabelnetten gebruikt. Als lage frequenties niet doorkomen lag dat meestal aan de gebruikte versterkers e.d.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig geen te oude antenne doos. Daar is de radiofilter verkeerd en worden frequenties tot te ver in het TV gebied geblokkeerd.

Ja, dat bedoel ik dus. Maar dat heeft die uiterst bekwame Ziggo monteur vast al geconstateerd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, precies het omgekeerde. Ik kreeg het allernieuwste type zoals dat vanaf nu de komende jaren overal zal worden ingebouwd omdat Ziggo met name op de hogere frequenties van alles aan extra dingen gaat toevoegen. Maar uiteraard hebben mijn ervaringen van de afgelopen dagen wel op de "oude doos" plaatsgevonden. Echter, deze doos is pas einde november door een andere techneut van Ziggo hier geplaatst omdat de doos die er zat geen galvanische scheiding had waardoor er een bromstoring tussen sat ontvanger en ziggo ontvanger ontstond. Dus om die doos nu oud te gaan noemen, nee ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft gehad. Bovendien, alles is pas in maart veranderd, de eerste maanden werkte de zoekloop op Ziggo in elk geval op mijn Xtrend prima, pas halverwege maart viel ineens ruim de helft van mijn zenderlijst weg. Niet door iets wat ik deed maar door toedoen van Ziggo zelf. Dus nee, aan de wandcontactdoos lag en ligt het echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat bedoel ik dus. Maar dat heeft die uiterst bekwame Ziggo monteur vast al geconstateerd.

 

Waarom zo cynisch? Die jongen heeft een aardige moot van zijn vrije tijd (het werd nog wel een uur na zijn diensttijd) voor mij opgeofferd. Nam alle tijd om elke vraag die ik had te beantwoorden en waar nodig te verifiëren. Ja, de man was verdomd ervaren en vakbekwaam voor zover ik dat kan beoordelen. Is daar iets mis mee, mag je dat niet meer zeggen tegenwoordig?

 

Overigens, het is niet "moeten" maar "mogen" starten op 172MHz maar alleen als je een Ziggo kaart in je ontvanger hebt. 164MHz mag ook.

 

Ik zie net dat je over "het andere draadje" spreekt, sorry daar moet ik even gaan zoeken. Ik ben me er op dit moment nog even niet bewust van dat er een tweede draadje tussen ons loopt maar als je dat zegt dan ligt het aan mij, ik wil nog wel eens akelig vergeetachtig zijn - heeft met wat teveel aan narcoses in het verleden te maken.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het andere draadje had je zelf hetzelfde probleem aangekaart en ik heb daar uitbreid gereageerd hoe mijn cables.xml in elkaar zit, hoe je dit instelt en hoe handmatig te scannen.

https://www.sat4all.com/forums/topic/347544-cablesxml/page-6?do=findComment&comment=2448049

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het andere draadje had je zelf hetzelfde probleem aangekaart en ik heb daar uitbreid gereageerd hoe mijn cables.xml in elkaar zit, hoe je dit instelt en hoe handmatig te scannen.

https://www.sat4all.com/forums/topic/347544-cablesxml/page-6?do=findComment&comment=2448049

 Heel hartelijk dank, uiteraard herken ik de thread, was me er niet bewust van dat ik op twee rails tegelijk bezig ben geweest. Mijn oprecht gemeende excuses. Ik was vandaag de hele dag elders (op onze Brabantse kleinkinderen passen), zal eerst je adviezen volgen en kom er dan op terug. Nogmaals hartelijk dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hallo

 

Het is als volgt :

 

Als je openpli oa gebruikt zit er netjes kabel scan in en die werkt als volgt, en ook beter als handmatig en automatisch daar je dan veel data kanalen ook binnen haalt.

 

 

Ziggo gebied

Frequentie                474
symbol                      6875
Modulatie                  64QAM
Netwerk ID                05555
Officiele volgorde     NEE
HD                            JA
Auto scan                JA

Voor UPC gebied :

Frequentie                164
symbol                       6900
Modulatie                   64QAM
Netwerk ID                  05555
Officiele volgorde       NEE
HD                              JA
Auto scan                   JA

 

vorheen waren de netwerk IDs van UPC dit en werken nu ook nog :

 

  • 43136 = HE Amsterdam (Noord Holland)
  • 43138 = HE Lelystad (Flevoland)
  • 43140 = HE Heerenveen (Friesland)
  • 43142 = HE Zevenaar (Gelderland)
  • 43144 = HE Helmond (Brabant)
  • 43146 = HE Rotterdam (Zuid Holland)

Maar nu kan je zowel bij ziggo en bij UPC met 05555 scannen.

 

Ook ziggo heeft een aangepast netwerk ID voor diverse gebieden, en ook hier kan je mee scannen maar dit maakt niks geen verschil als met 05555 :

 

Alkmaar 43192
Alphen a/d Rijn 43185
Amersfoort 43195
Breda 43191
Capelle 4319
Den Bosch 43198
Den Haag 43186
Driebergen 43189
Emmen 43208
Gorredijk 43209
Gorichem 43190
Groningen 43206
Hengelo 43211
Hilversum 43196
Hoogeveen 43205
Mill 43197
Roermond 43202
Roosendaal 43199
Sassenheim 43184
Schoonbron 43203
Sneek 43210
Tilburg 43200
Utrecht 43187
Veenendaal 43188
Velsen 43193
Venlo 43201
Zwolle 43204
Winschoten 43207

 

Caiway is hier makkelijk te vinden

 

>>>https://www.caiway.nl/site/nl/klantenservice/televisie-en-radio/frequenties-en-netwerkwaarden<<<<

aangepast door Satfreaked

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En indien je signaal problemen hebt dan kan het liggen aan

 

- je kabels ( hirscmann van media markt geadviseerd door ziggo )

- Versterker ertussen zetten ( zeker met meerdere kamers TV kijken )

 

en wees er zeker van dat je niet een oude splitter hebt ergens ertussen want dat beinvloed het.

 

en zorg dat je het AOP punt laat vernieuwen in deze onderste als je de oude nog hebt en dit word kosteloos geinstalleerd door ziggo in je meterkast.

 

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwj5p5qxpr7UAhVIaFAKHaHGBbkQjxwIAw&url=http%3A%2F%2Fwww.cablers.nl%2FZiggo-AOP-compleet-DIOAOP-verdeler&psig=AFQjCNFvk1hw4eQL7P6gfKG0r3rzj8qPhg&ust=1497562814725162&cad=rjt

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens Ziggo is wederom bezig geweest hier in Den haag en weer problemen met de hindi kanalen. Ik krijg volop signaal, maar geen beeld. Alles geprobeerd. ik heb mijn coax al vervangen + connectoren. Tevens een kabel keur antenne doos. Antenne doos in de meterkast ziet er nog nieuw uit. Eentje met 3 uitgangen. Ook al van image veranderd om de kabelscan handmatig uit te voeren. Word nu een beetje ziek! 

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens  automatisch zoeken met frequentie stappen van 1000 Khz (1Mhz) Dan scan hij vooraf de hele frequentie band om te kijken waar signaal zit. En gaat dan aansluitend op de gevonden frequenties scannen. In Eindhoven was eerst de start frequentie 132mhz met Qam 64. Dat laatste moet nu ook Qam 256 zijn.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...