Ga naar inhoud


Geen beeld bij aantal zenders Regio 5555


Robin01

Aanbevolen berichten


Bij mijn neef nog steeds niets wat betreft de filmkanalen, die komen na een kabelscan niet uit, ik heb mijn zenderlijst in zijn box gezet en daar zie je de kanalen staan, maar als je de filmkanalen wil zien staat er afstemmen mislukt, de rest werkt gewoon. We hebben dezelfde box en we wonen vlak bij elkaar.

Het zou toch niet mogen gebeuren dat je na een zenderwijziging een inbouwdoos o.i.d.moet veranderen.

Ik scan 334 kanalen en hij 329, exact die 5 filmkanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de antenne WCD in de bouwmarkt Het kabelkeurmerk heeft is het goed, maar als je een echt goede wilt dan ga je voor een Astro GUT14D, of GUT15D. Ook goed is de Hirschman EDC1000.

 

Als de antenne WCD die de frequenties rond 122 MHz blokkeert de AOP* is, kan je Ziggo bellen en die sturen een monteur die de zaak gratis vervangt / in orde maakt.

 

* Antenne WCD op de binnenkomende, meestal groene, Ziggo kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch blijft het lastig om als leekde juiste inbouwdoos te vinden.

 

Wat is nu het verschil tussen de 2 onderstaande inbouw aansluitdozen, zie bijgaande foto's.

 

Hirschmann Multimedia ECD - Wandcontactdoos EDC1000

Hirschmann Multimedia GEDU - Wandcontactdoos GEDU-10 N

post-37183-0-81392400-1497775173_thumb.png

post-37183-0-32360700-1497775187_thumb.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo komt het kosteloos voor je oplossen als je ze belt dat je geen ontvangst heb op alle frequenties rechtstreeks op het AOP.

Ik kan het ook makkelijk zelf, maar laat zij het AOP maar vervangen.

De 122 MHz is een bekende dat die niet doorkomt en Ziggo wil op termijn ook frequenties boven de 850 MHz gaan gebruiken, dus ook daarvoor is je nieuwe AOP dan geschikt. Let daar ook op bij aanschaf van bijv. een versterker.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...