Ga naar inhoud


TV beelden overdracht van DUO2 naar TV zonder HDMI kabel mogelijk?


Jürgen

Aanbevolen berichten

In de huiskamer staat een VU+ DUO2 met WiFi.

 

In de slaapkamer staat een Samsung Smart TV met een DVB-S2 tuner, een kabeltuner en WiFi.

Deze TV is nu direct op de Kabel aangesloten, dus loopt niet via de DUO2.

 

Nu vraag ik mij af of er een of andere mogelijkheid is om TV beelden van de huiskamer DUO2 naar de slaapkamer TV af te spelen zonder gebruik te maken van een HDMI kabel, b.v. via WLAN?

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


via ethernet als je tv de juiste soft (remote stream) kan laden.Anders een HDMI wireless installatie.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe moet ik het mij voorstellen om op een Smart TV REMOTE STREAM software te laden?

Op een software update na van de firmware heb ik nog nooit gehoord dat ik daar ook software, waarschijnlijk van derden, op een Samsung Smart TV kan installeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk niet dat dat kan op een samsung.kijk eens naar HDMI wireless.Best duur maar je kan die tussen de hdmi van de vu en de tv zetten.Je hebt er ook die via infrarood zelfs je box kunnen bedienen.Ik heb er hier eentje staan tussen de living en de keuken en werkt goed.Een andere oplossing is gewoon een goedkope satbox kopen en zelf installeren met software waar die remotestream inzit.Of in openviw fallback tuner..

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn feitelijk allemaal mogelijke oplossingen die ik niet bepaald zoek omdat ze omslachtig zijn.

Kijk, ik kan natuurlijk mijn MacBook op de TV met een HDMI kabel aansluiten en dan via WLAN en Openwebif de TV kanalen streamen maar ik wilde alleen weten of ik met de bestaande middelen, waaronder WLAN, dat ook kan bewerkstelligen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als jouw tv op die webif kan via WLAN dan zou het gaan als je bv een VLC mediaplayer kan draaien op TV.Anders zie ik niet in hoe je dat gaat oplossen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik weleens eerder gehoord maar weet niet hoe het werkt.

De VU+ DUO2 staat in een andere kamer dan de Samsung Smart TV.

Hoe bedien ik dan de DUO2, dus kanalen wisselen?

 

Met Openwebif op mijn Macbook kan ik dat via de virtuele afstandsbediening.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als het eenmaal weet hoe het werkt is het nooit moeilijk.

Maar als je de browser van je Smart TV nog nooit hebt gebruikt en nog nooit een Bookmark hebt aangemaakt dan is het niet zo simpel.

Het zou handig om bij een dergelijk voorstel ook even een korte toelichting toe te voegen zodat een leek dat oo begrijpt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de huiskamer staat een VU+ DUO2 met WiFi.

 

In de slaapkamer staat een Samsung Smart TV met een DVB-S2 tuner, een kabeltuner en WiFi.

Deze TV is nu direct op de Kabel aangesloten, dus loopt niet via de DUO2.

 

Nu vraag ik mij af of er een of andere mogelijkheid is om TV beelden van de huiskamer DUO2 naar de slaapkamer TV af te spelen zonder gebruik te maken van een HDMI kabel, b.v. via WLAN?

Download de app ssiptv op je Samsung tv. Kan je vinden bij apps en is gratis.

Vervolgens via webif je bouquette downloaden.

Start de app op de tv, bij instellingen staat een code. Via je computer ga je naar de site van ssiptv voert die code in en je kan daar je m3u bestand uploaden. Deze komt na refresh van de app op de tv.

 

Nu kan je de kanalen op je tv kijken. Epg word netjes meegenomen als je dat op je box hebt ingesteld

 

Wel kan het soms even duren als je de eerste keer op een kanaal komt.

aangepast door groovy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt goed maar zoals gebruikelijk wil het natuurlijk nooit met eens goedgaan.
Ik heb SSIPTV op de TV geïnstalleerd en dat ging prima.
Hierna SSIPTV opgestart en naar Instellingen gegaan en daar zie bij de landen om de provider te kiezen geen Nederland bij staan, wel Azerbaijan tot Uzbekistan.

Bedoel je met 'vervolgens via Webif het bouquette downloaden' dat dit via de webbrowser van de TV moet?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik kom nog eens even terug op mijn vraag naar de mogelijkheid om TV beelden vanuit mijn SOLO 4K via WLAN naar mijn Samsung Smart TV te streamen.

Ik vraag mij af of ik met DLNA iets dergelijks kan bereiken.

Ik werd door de beschrijving in de onderstaande link getriggerd en dan m.n. de onder nummer 2) vermelde tekst, zie kopietekst

 

http://www.vuplus-community.net/board/threads/howto-stream-vu-vu-tuner-through-dlna.4787/

 

Because in Black Hole images is included the advanced DLNA server Mediatomb you can:

1) Share the media content of your Vu+ boxes

2) Share the tuners streaming through DLNA

 

Heeft iemand hiermee ervaring mee of is dit nonsens wat ik nu roep?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem uiteindelijk via een omweg opgelost d.m.v. een Apple TV 4 via een HDMI kabel op de Samsung Smart TV aan te sluiten, de Apple TV 4 had ik toch al.

Ik realiseerde mij eigenlijk nu pas dat ik met Apple TV vanuit mij Macbook de inhoud van het beeldscherm 1:1 via o.a. WiFi op de Samsung Smart TV kan weergeven.

Als ik nu op mijn MacBook via Openwebif een TV programma van mijn VU+ SOLO 4K afspeel kan ik die ook 1:1 op mijn TV zien.

 

Dus opgelost zonder extra kosten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...