Ga naar inhoud


vu solo2 harde schijf unmounten


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Ik wil zowel mijn solo2 als duo2 via de nas verbinden en de instellingen staan inmiddels allemaal goed. Nu heb ik van mijn duo2 alle bestanden naar mijn nas gesleept maar als ik nu mijn hd wil uitschakelen zegt hij dat dit niet kan omdat hij in gebruik is. Mijn solo2 geeft hetzelfde aan terwijl ik hier geen bestanden versleept hebt, hoe krijg ik mijn hd van de ontvanger unmount zodat ik de nas kan activeren ? 

  • Like 1

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


netwerkmount aanmaken naar NAS en kiezen voor vervanging als HDD.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal veranderd hij de mount naar een sdb of sda van de interne HDD.In openvix kan ik gewoon de mounts aanpassen via blauwe knop en dan vix kiezen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt mij niet meer om de VU suo 2 of solo2 te mounten met de nas, ik zie alleen maar rode kruisjes in de ontvanger als ik het netwerk doorblader en de map en ip adres aanklik. Het heeft 1x gewerkt maar toen heb ik alles uit de map van de ontvanger naar de nas gekopieerd en nu krijg ik het niet meer werkend. Ik ga helemaal opnieuw beginnen, grrrr.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch herbegint, kun je liefst voorafgaand aan het flashen van het image de harddisk uitbouwen.

 

Een werkend systeem nadat het systeem erop staat aanpassen m.b.t. de Devices kan mis gaan.

Je vergeet dat er veel standaard verwijzingen naar de interne /hdd worden gemaakt en die dus niet zonder meer kan worden umount zonder vooraf al die paden en verwijzingen aan te passen.

 

ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is makkelijk gezegd maar ik wil gewoon over kunnen gaan van de interne hd naar de nas. Ik heb het problem dat ik overall rode kruisjes zie in mijn nas overzicht en dat was de eerste keer na het invoeren van mijn ww allemaal groen. Ik heb inmiddels al mijn instellingen aangepast en ww opnieuw ingevoerd maar rode kruizen blijven.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is nu de status,

m.a.w. het is niet duidelijk wat je gedaan hebt na bellejt zijn advies......

als je via de netwerkbrowser aangekoppeld hebt staat dat in het hulpbestand /etc/enigma2/automount.xml

die wil ik zien (kun je gewoon met DCC_E2.exe uitlezen)

ik wil ook zien welke mappen je op de NAS gebruikt voor de opslag van de films (die voorheen op de interne HDD stonden)

 

als je HDD en NAS wilt blijven gebruiken voor opslag, moet er een Opnamepad worden vastgelegd

dat standaard naar de HDD verwijst en naar wens op de NAS kan komen te liggen

 

als je via de verkenner onder windows bestanden van de VU hebt verplaatst naar een Map op de NAS kan het zijn dat enkel de map-rechten onjuist zijn

dat zie je natuurlijk het snelst op de NAS zelfve via het webinterface

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de nas alle mappen en films verwijdert, gebruikers aangemaakt zoals vusolo2 met pasword en wil nu mijn vusolo2 voorzien van zelfde naam en ww en daarna mounten met de nas maar voorlopig heb ik nog steeds hetzelfde problem, ik zie de nas maar de map voor de satelliet is voorzien van een rood kruis, ik begrijp het niet meer. Inmiddels is de vu solo vastgelopen, morgen de sw opnieuw erop zetten.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vti opnieuw geinstalleerd. Op de nas de vu solo2 aangemaakt, map voor films aangemaakt onder volume1/vu-satellite, rechten gegeven en ip adres ingevoerd. In vti NAS gevonden, pad gevonden mounten en password nas ingevoerd,  ik zie de nas, pad en solo 2 en een rood kruis in de hd, geen toegang, ik begrijp er niets meer van.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet of het moet maar moet de map niet als gedeeld staan ? Op mijn PC heb ik dat moeten doen om de map bereikbaar /leesbaar te maken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles staat gedeeld, ik heb hetzelfde proces voor mijn laptop gedaan en alles werkt gewoon, ik kan alles benaderen, lezen en schrijven. Voor de satelliet ontvangers werkt het echter niet.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet of het wat kan zijn maar hoe deel je dan ? Als het CIFs is moet ook de werkgroep overal dezelfde zijn.

 

PS: heb zelf geen NAS want deel gewoon alle HDD's op mijn boxen naar elkaar toe.Hoofdopnames gebeuren op masterbox en soms een late opname op slaveboxen die dan via NFS ook te bekijken zijn als die gemout zijn.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...