Ga naar inhoud


Geen opnames bereikbaar via Openwebif


Jürgen

Aanbevolen berichten

Op mijn SOLO 4K (VTI laatste versie) kan ik via Openwebif perfect alle TV kanalen, Radio etc. op mijn laptop / afspelen maar opnames afspelen lukt niet dan draait een molentje, zie bijlage.

Uiteraard speelt die rechtstreeks via de SOLO 4K de opnames prima af en ik gebruik een HDD in de daarvoor bedoelde slede.

Iemand een idee wat de oorzaak is?

 

N.B.

Via de Finder (Verkenner) zie ik overigens wel de Map 'Opnamen' op laptop en kan de opnamen afspelen.

post-37183-0-20132100-1498380119_thumb.png

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kan dat iets te maken hebben met de scrambled playback feature die bij een van de laatste updates is doorgevoerd? Ik heb het net even getest op mijn duo2, daar kan ik als ik in movies kijk gewoon op stream klikken en dan kan ik de opname gewoon bekijken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, eerlijk gezegd geen idee.

 

Maar dan zou ik toch op mijn laptop via VLC direct ook niet mogen afspelen?

 

Wat bedoel je nu met '...daar kan ik als ik in movies kijk gewoon op stream klikken...'?

Via de SOLO 4K kan ik zoals geschreven prima naar de opnames (Movie) kijken maar het gaat hier om het afspelen van opnamen via Openwebif i.c.m. VLC of bedoel jij nu iets anders?

 

​Overigens krijg ik op mijn iPad bij het willen afspelen van een opname de melding Érror Loading Page'.

 

Ik gebruik als Mountpoint voor mijn HDD in de SOLO 4K 

 

 

post-37183-0-04674500-1498382685_thumb.jpg

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik geen vlc maar mediaplayer classic. Bij mij werkt het gewoon zoals je zou verwachten. Ik heb geen idee waarom dat bij jou niet zo is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij was mij net voor.

Na wat zoekwerk heb ik het probleem gevonden.

 

De Mountpoint was verkeerd ingesteld, stond zoals ik boven al in de screenshot heb laten afdrukken op 'media/hdd'.

Normaliter wordt tijdens de installatie van VTI of OpenPli automatisch op de interne HDD een map Movie aangemaakt en de Mountpoint automatisch op /media/hdd/movie/.

 

Dit is bij de eerste installatie van mijn SOLO 4K om onduidelijke reden niet gebeurd.

Schijnbaar kan OpenWebif en de app Blackbox op mijn iPad niet met een andere Mountpoint en of map anders dan Movie omgaan.

 

Nadat ik op de harddisk handmatig een map Movie had aangemaakt en en de opnames naar deze map had verplaats ziet Openwebif en de app Blackbox de opnamen nu wel, dus probleem opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...