Ga naar inhoud


Vrees voor ontvangst eutelsat 9B


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

omdat er een info te zien is van joyne op eutelsat 9°, heb ik even satfinder lite genomen, en even gekeken naar die satelliet waar ik woon (dus niets te maken met de vraag van bij mijn ouders).

Ik heb zo goed mogelijk een foto genomen:

post-40019-0-98748600-1500575022.jpg

Om te voldoen, heb ik dit google kader opgeruimd.

Maar aan de foto te zien, vrees ik zelf voor de ontvangst.

Ik weet dat de foto niet zo duidelijk is, maar als je die ziet, loont het de moeite om een poging te wagen voor eutelsat 9°, of zeg je al op voorhand vergeet het maar.

Ik kan ietsjes hoger, 40 cm, maar dan zou hij zichtbaar staan, en die moet op een statief, die zeker niet mag wegwaaien.

Alvast bedankt voor het advies.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie geen probleem.

En hoger gaan als het kan: altijd doen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd zonder resultaat. Had wel signaal op de joyne transponder maar volgende zenders kwamen binnen:

Dubai tv

Dubai sport 3

Sama dubai

Al sarjah

Ad sport1

Yas sport

En ook

Sky news arabia.

Ik weet niet op welke satelliet ik hier zat.

Ik had de skew ingesteld op 5° en de schuinte geprobeerd tussen de 30 en de 38°

Oftwel moet het 5 graden zijn langs de andere kant.

Ik sta voor de schotel, is het 5° draaien naar rechts wat ik gedaan heb in wijzerzin

Of is het 5° naar links?

Sorry als dit oerdom klinkt, maar begin te twijfelen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Je hebt je schotel op de hotbird (13 oost) gericht.

De schotel horizontaal iets verdraaien.

En is de schuinte 5° Rechts dan juist?

Of moet dat nog meer zijn?

Of moet die links.

Ik heb het over de skew.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling, volgens dischpointer 5,1 naar links achter de schotel, zou dan juist gehandeld hebben, maar gebouw staat in de weg.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de locatie 51.01, 2.71 moet de skew van de lnb inderdaad op -5,07 graden staan (afgerond -5°).
Als je in de richting van de satelliet kijkt is dat dus tegen de wijzers van de klok, als je in de schotel kijkt zodat je bij de lnb kunt, 5° met de wijzers van de klok mee.
Satlex heeft 31,34° elevatie aan.
 

post-60869-0-03812600-1500655245.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die kanalen zo zie, lijkt het eerder dat je op de arabsat 26 staat ingesteld.

Het is zeker weten 13E, 11747 H

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nu scan op 11747 heb ik

Nick jr hungary

Comedy central e

Galaxy

Filmbox

Als ik kijk via satfinder lite staat die juíst.

De skew staat op 5 en het andere op 31, zoals vermeld.

Ik begrijp het niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp er niks van. Ik had signaal op 11747 op hotbird en thor. Ik heb de skew geregeld, en de schuinte, maar wat ik ook deed, enkel een signaal op eerder vernoemde satellieten. Dus draaiend van thor naar hotbird en omgekeerd. Dus skew 5 en elevatie 31.

Kan een huis op 50 meter ver met 2 verdiepingen in de weg staan? Ik denk het niet?

Is die eutelsat nu zo'n moeillijke satelliet om te vinden?

Ik heb nochtans al tientallen schotels uitgericht op de astra's en de hotbitd, maar blijkbaar is de eutelsat niet zo gemakkelijk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je morgen de schotel met de zon uitrichten als de zon tenminste wil schijnen.

Om 13:34:29 uur staat die in de richting van de Eutelsat 9B.

 

Probeer ik, maar die zit toch tussen de thor en de hotbird? Merkwaardig wat ik ook deed niks.

Of is een selfsat hd30 te klein?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...