Ga naar inhoud


schermwisselingen lcd open pli 4.0


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten


kan het zijn  toen ik de solo 4k kocht stond er een lcd4linuxconfig in die sowieso niet werkte (scherm wisselingen bedoel ik dan)

Toen ben ik gaan zoeken en vond een VTI lcd4linuxconfig die ik geplaatst heb in de ontvanger wel het origineel eerst opgeslagen op mijn laptop

Maar zou het kunnen dat dit gewoon niet kan een VTI lcdconfig op een pli 6 image ?

Dat dit conflicten geeft

Vreemde is  in mode aan kan ik alles aanpassen zender logos plaatjes die ik er zelf bij zet

Zelfs de tijd staat netjes   in de mode aan

Ook een vreemd iets is zet ik de ontvanger aan zie   ik heel kort die ingestelde standbye clock (analoog) en daarna gewoon de modus aan zoals ik het gemaakt heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei bellejt:

in attach mijn LCD4 op een vu duo2

LCD4complete.zip

Hartelijk Dank voor jou instellingen maar hoe krijg ik dit werkend op mijn solo 4k

IK had de config in var/ecc/enigma 2 gezet maar na een herstart had ik alleen nog een zwart  LCD scherm, toen weer mijn scherminstelling op inter LCD gezet in LCD4linux en toen zag ik wel in de webif wat ik aangepast had maar  niet op mijn LCD scherm.

Maar er staan ook 4 bestanden in had ik die allemaal moeten plaatsen, en waar plaats ik die dan ken eigenlijk alleen de lcd4linux plek :confused:

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zal iemand met jouw image moeten zeggen.Ik werk met openvix en weet niet of pli dezelfde structuur gebruikt.

 

Bij mij staat in /etc : lcd4linux.conf  en in /etc/enigma2 : lcd4config

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt op zich ook wel Sjaak, maar niet met de solo 4k lcd4linux die ik er standaard in had staan bijvoorbeeld die wisselde geen schermen  bijvoorbeeld ook daar staan voorbeelden genoeg over op internet.

Na een VTI config ergens gevonden te hebben, heb ik het enigssinds aan de hand dat wil zeggen schermen wisselen met mijn foto's msn weather laat zich nu zien, alleen die standbye clock vertikt het.

Zet ik nou de ontvanger vanuit stanbye aan dan zie ik heel ff de ingestelde idl clock en dan weer gewoon het ingestelde scherm aan.

Kan er geen touw aan vastknopen waar ik dit moet zoeken :crazy::crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je in de image settings ook het scherm in standby aan staan ? In vix moet ik daar een helderheid voor ingeven in de image zelf  en niet in LCD4

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff verschillende mogelijkheden uitproberen mss .Ik heb vix en kan alleen daar uitleg over geven aangaande de instellingen die ik op mijn duo2 heb.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik mijn standbyscherm  probleem ook op kunnen lossen

In  het kort komt het hier op neer dat in de optie skin_user een maat stond 132*60 die niet matchte met wat ik op de webif instelde 480*320 toen ik dat aangepast had en na een verse herstart was daar mijn standby scherm ook.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi. Staat bij mij nochtans ook op 132*64 . Kijk ook eens onder AAN - anders.Daar zet je de resolutie van het LCD4 scherm globaal in.Staat hier op LCD 400*240

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...