Ga naar inhoud


schermwisselingen lcd open pli 4.0


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedemorgen vrienden

Kan iemand mij vertellen waar ik  in open pli 4.0 lcdforlinux kan instellen dat de lcd schermpjes veranderen.

Hij blijft bij mij nu op het eerste scherm staan.

Ook zie ik in   het eerste scherm geen zenderlogo's had deze gedownload vanuit de open pli feed ocram 400*240.

IK zie ze in mijn infobalk ook in het lcd scherm van het apperaat zelf maar niet in de webinterface.

Heb ze opgeslagen op de harde schijft /media/sdb1/picon/logo's ook ingegeven  in de webinterface van lcd for linux bij picon pad 1 en picon pad 2 maar blijft leeg  in de webinterface altans geen logo daar. :confused: wie helpt mij uit de brand

 

Greetz en alvast goed weekend mannen

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de Openwebif kan je per scherm aangeven wat je wilt zien. Dus als je iets ingesteld hebt kan je aangeven of je dat op scherm 1 of 2 enz wilt zien. Je moet na het instellen de boel wel opslaan om de instellingen te bekrachtigen. De picons heb ik in /usr/share/enigma2/picon/ map staan.

Het schakelen tussen meerdere schermen staat in menu Globaal-Scherm van LCD4Linux in Openwebif. Daar kan je aangeven hoeveel schermen je wilt en hoe snel ze moeten schakelen. Zo doe ik dat op een extern scherm naast mijn box, hopelijk is dat hetzelfde voor de ingebouwde schermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank Marjas voor je reactie

INmiddels ben ik zover dat ik een aantal foto's er in heb kunnen zetten die ook   wisselen om de zoveel tijd dat  heb ik al voor elkaar

Ook het weer heb ik  inmiddels in kunnen stellen die werkt ook mee

Alleen de standby clock  als je de ontvanger in standbye mode  zet krijg ik maar niet voor elkaar

 als ik de ontvanger aan zet zie ik in de optie idl de clock die ik in stel maar zet ik de ontvanger  uit dan zie ik een klein hoekje linksboven in beeld  dat duid op een deel vsn de clock maar niet de hele clock.

Ook in de lcd4linux apicatie op de solo 4k zelf zie ik dat die clock ingesteld is in idl en kies ik voor opslaan een herstart van de box volgt daarna maar er is  zelfs dan in de standbye mode maar een heel klein hoekje klok zichtbaar.

En ik heb de instellingen nagelopen maar zou niet weten waar ik dit moet zoeken

 

:sleep:

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitlijning =midden en positie =4

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hem goed ziet in de webif zou hij op de box ook goed moeten zijn.Staan je kleuren goed ?

zo staat het bij mij

klokLCD4stb.JPG

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Vriendje Stokvis:

Wat ik ook probeer of instel er lijkt zich geen klok te melden op standbye

 

:confused:

 

Hier hetzelfde probleem met de Ultimo 4K, de klok was er maar is verdwenen na enig vruchteloos gepruts.

@Tonskidutch: is het mogelijk dat je het bestand van je LCD4linux instellingen post op dit forum?

Dan ga ik eens proberen of jouw instellingen hier ook werken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles is ingepakt, kan er dus niet bij komen op dit moment

het linkje naar het vuplus-support forum, in bericht #10 daar staat een voorbeeld van de vraagsteller bij

config-Datei  /etc/enigma2/lcd4config

een en ander kun je aan instellingen met notepad++ vergelijken met die van jou

 

p.s.

indien je een de letterposities iets gewijzigd hebt kan het zijn dat die aanduiding onder het lcd scherm verschoven is

maak altijd van je origineel goed werkende config een backup voor het wijzigen

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...