Ga naar inhoud

Netwerk via Wifi repeater op mijn Zgemma H2H?

bighouse
 Delen

Aanbevolen berichten

Heb je de Repeater ook getest met de laptop , dat de Repeater wel contact maakt met de router

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door minplus
      Ik heb 2 VU's met een Mac in een netwerk hangen.
      Op de ene VU is de HD vrijwel vol (die van vrouwlief), op de andere is hij vrijwel leeg (die van mij).
      Is het mogelijk om opnames rechtstreeks, al dan niet via de Mac, over te zetten?
      Heb niet kunnen vinden hoe en wat.
      Of moet ik gaan klooien met een USB-stick want dat is natuurlijk altijd mogelijk, maar wat een werk....☹️?
    • Door Andrija
      Hallo sinds een tijd kan ik mijn Vu niet weer vinden in mijn thuis netwerk. Heb mijn box netjes met een lan kabel op het modem/router aangesloten. Vu geeft aan dat er een netwerk c.q. internet verbinding is. Ook met Dcc2 en Dreambox kan ik de box bereiken. Echter op mijn pc vind ik de vu box nergens weer terug. Alle andere apparaten vind ik in de explorer weer behalve de box.
      Als ik via DCC2 naar Webrif wil dan geeft mijn browser aan dat de box de toegang heeft geweigerd. Kan iemand mij vertellen wat er mis is.
    • Door Tonskidutch
      Hallo, weet iemand of ik de Philips TV moet resetten om mijn QNAP in het netwerk te vinden?
    • Door sattv4iedereen
      Hi,
      Ik sukkel al een tijd, dat de solo met regelmaat geen netwerkverbinding heeft.
      Zondagnacht, toen ik sliep en de ontvanger op standby stond verloor hij zijn netwerkconnectie. Ik had toen geen tijd om te zoeken, moest naar mijn appartement. Via thuis, keek ik gans de week naar de fritzbox waar hij staat, en er is geen connectie. Nu bij de vu solo se v2 gekomen en met mijn ipad ingelogd in de router en tot verbazing staat hij er weer bij. Het gebeurd met regelmaat dat hij de connectie verliest. Ik heb al gewikkeld aan de utp kabels bij switch en ontvanger maar de connectie bleef bestaan. Het kan zijn, dat hij enige tijd later terug zijn connectie verlies. Ik draai al maanden dezelfde vti 10.X. Bij een netwerktest van vti is nu momenteel alles goed.
      Met welk raar fenomeen zit ik opgescheept, en wie weet een oplossing?
      Defecte hardware?
      Firmware door een of andere reden niet meer in orde?
      Alvast bedankt voor de hulp.
    • Door T90user
      Goedenavond iedereen,

Ik heb de stap maar eens gewaagd. Ben op Linux overgestapt. Tenslotte heb ik er indirect al lang mee te maken wanneer het om de Enigma 2 boxen gaat. Ik installeerde de Linux Mint 18,1 Cinnamon versie (64 bits) omdat ik uit de omschrijving lees dat deze nog het meest lijkt op een mij o zo vertrouwde Windows desktop. En inderdaad, het ziet er gelikt uit al heb ik best nog wat beginnersproblemen.

Intussen al wat stapjes verder, ik ben enorm enthousiast over de snelheid waarmee ik sommige dingen nu doen kan, maar moet ook nog veel ontdekken. Zo werken de accenten die ik met mijn toetscombinaties maak onder Windows niet meer en merk ik ook dat het kopiëren van stukjes tekst via de rechter muisklik ook niet zo onder Linux werkt. Maar goed, er is ampel ondersteuning dus daar kom ik wel achter.

Waar ik niet zo 1-2-3 achter kom is welke programmatuur ik moet gebruiken. Mijn favoriete e-channelizer bijvoorbeeld is voor zover ik weet alleen als Windows programma te krijgen. En mijn Philips Streamium internet radio die ik normaliter meteen onder netwerk zie staan is bij Linux schitterend afwezig. En dan heb ik het natuurlijk nog niet eens over het feit dat de kans groot is dat ik in elk geval onder Philips alleen Windows gebaseerde software tegenkom.

Nu kan ik wel gaan Googlen onder het motto " God zege de greep"  maar het heeft best een tijdje geduurd voordat ik een redelijk "failsafe" werkende settings editor voor mijn Xtrend ET9500 ontvanger met OpenATV vond. Vandaar dat ik er goed aan doe om hier eens te vragen: welke zijn de voordelen van een Linux operating systeem op je PC in combinatie met E2 en vooral ook: welke Linux programma's zijn bij uitstek geschikt voor een zo gemakkelijke en meest betrouwbare bediening van mijn ontvangers?

Bij voorbaat hartelijk dank!
    • Door leor888
      Ik zie de solo2 niet meer op mijn PC in Netwerk. Wel de andere apparaten (zoals printer, ext harddisk aan de router) maar niet de VU+

Op de VU+ zie ik wel de pc, de ext harddisk en de printer hij zit dus wel in het domain.

Op de PC werkt webifs OK, kan ook zenders streamen op de PC, Dreamboxedit werkt ook, en ik kan downloaden en uploaden via ftp.
      Omdat ik dus wel een workaround heb is het geen groot probleem, maar ik vrag het me wel af waarom dit zo is

Ik vermoed dat dit zo is na VTI11 maar weet het niet zeker of ik daarna via windows bestanden heb gekopieerd/bekeken
      Enig idee?

VU plus solo2, windows10, VTI11.

Bedankt alvast

• Door SatCon
      Hallo, Kent iemand deze apparaten?

<commerciele link verwijderd>

Ik ben op zoek naar een zinvol gebruik van mijn schotel. Ik wil graag overal in huis canal digitaal kijken, maar ook belangrijk, ik heb geen mogelijkheid om coax door het hele huis te slepen. Conventioneel netwerk ligt overal al, en dit kastje kan ik aan de binnenkant tegen de buitenmuur bevestigen waar de schotel hangt, in een muurkast, dus lekker uit het zicht en zo.

Zijn er wellicht betere, handigere, voordeliger alternatieven? Moet wel met payTV om kunnen gaan, want ik wil geen gesodemieter met het telkens moeten aanpassen van van alles om e.e.a. gaande te houden.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.