Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik zie de solo2 niet meer op mijn PC in Netwerk. Wel de andere apparaten (zoals printer, ext harddisk aan de router) maar niet de VU+

 

Op de VU+ zie ik wel de pc, de ext harddisk en de printer hij zit dus wel in het domain.

 

Op de PC werkt webifs OK, kan ook zenders streamen op de PC, Dreamboxedit werkt ook, en ik kan downloaden en uploaden via ftp.

Omdat ik dus wel een workaround heb is het geen groot probleem, maar ik vrag het me wel af waarom dit zo is

 

Ik vermoed dat dit zo is na VTI11 maar weet het niet zeker of ik daarna via windows bestanden heb gekopieerd/bekeken

Enig idee?

 

VU plus solo2, windows10, VTI11.

 

Bedankt alvast

 

Posted

Staan alle updates op de VTI 11.0.1 ?

SOLO2 heeft een nieuw Password voor root ?

DHCP voor netwerk ingesteld op SOLO2 ?

Gateway ?

DNS ?

Windows firewall en/of extra firewall het IP van de SOLO2 toegevoegd

Is Samba verwijderd op de SOLO2?

Is op de windows pc delen met andere pC's uit het thuis groep actief ??? zie afbeelding

post-30989-0-94674000-1483367507_thumb.png

Let The Music Do The Talking

Laid Back

 

Posted

Staan alle updates op de VTI 11.0.1 ?  JA

SOLO2 heeft een nieuw Password voor root ? NEE

DHCP voor netwerk ingesteld op SOLO2 ? Automatisch

Gateway ?  JA, Correct

DNS ? JA, primaire

Windows firewall en/of extra firewall het IP van de SOLO2 toegevoegd Nee, nooit gedaan, ook niet toen het nog wel werkte.

Is Samba verwijderd op de SOLO2?  SAMBA??

Is op de windows pc delen met andere pC's uit het thuis groep actief ??? zie afbeelding JA, in het engels maar dezefde keuzes

 

Onzeker over SAMBA. Ik zie dit niet staan in een van de lijsten met applicaties. Rest ziet er volgens mij OK uit

Posted (edited)

DNS welke? van tante google 8.8.8.8 of van je provider?

 

Firewall uitzonderingen mocht de verificatie en authenticatie strenger zijn geworden in W10 updates en VTI 11 doen!

 

Samba, kun je ook eroverheen installeren via plugin software beheer, ben je zeker dat ie erop staat, en dan ook eenmaal herstarten a.u.b.!

Edited by Tonskidutch

Let The Music Do The Talking

Laid Back

 

Posted

DNS welke? van tante google 8.8.8.8 of van je provider?

 

Firewall uitzonderingen mocht de verificatie en authenticatie strenger zijn geworden in W10 updates en VTI 11 doen!

 

Samba, kun je ook eroverheen installeren via plugin software beheer, ben je zeker dat ie erop staat, en dan ook eenmaal herstarten a.u.b.!

 

dns in my network (192.168xx).

 

​Samba vond ik niet in de lijst, hoort dat er standaard in te staan of moet  ik een ipk downloaden?

Posted

Klopt dan mis je samba ik zou gewoon opnieuw flashen dat is de snelste manier.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Posted

samba is als systeem addon gewoon uit de feed te downloaden en klaar

 

bij mij stond samba niet op de lijst met system plugins.

 

MAAR in VTI-Zero kon ik dmv Herstellen (gele toets) samba terugzetten.

 

Herstart en je raad het al: de VU plus is weer helemaal zichtbaar en benaderbaar in windows.

​Is wat makkelijer met kopieren van gedownloade films.

 

(Ja, ik zou ook files op de pc moeten kunnen benaderen met de solo2 maar dat lukt me nog niet.)

 

Bedankt voor het meedenken!!

Posted

andersom de pC benaderen, dat is inderdaad het toevoegen van een externe mount zoals de PC

dat doe je per netwerkbrowser in het gedeelde mappen beheer

 

indien beiden in dezelfde WORKGROUP staan (hetgeen meestal standaard bij VU+ en Windows is en: WORKGROUP als naam heeft) is dat heel snel geregeld.

Let The Music Do The Talking

Laid Back

 

Posted

andersom de pC benaderen, dat is inderdaad het toevoegen van een externe mount zoals de PC

dat doe je per netwerkbrowser in het gedeelde mappen beheer

 

indien beiden in dezelfde WORKGROUP staan (hetgeen meestal standaard bij VU+ en Windows is en: WORKGROUP als naam heeft) is dat heel snel geregeld.

 

Meestal als ik lees dat je dat 'eenvoudig/snel/gemakkelijk' doet dan gaat mij dat veel tijd kosten.

​Ik ben wel benieuwd hoe je dat kan doen maar tegelijkertijd vindt ik het prima dat ik bestanden kan verplaatsen van PC naar de solo of andersom en dat werkt.

 

​Net via netflix en Playon series gemoved van pc naar solo2, dus aankomend weekend maar homeland / house of cards/ blacklist kijken, het is hier toch koud in Zweden.

 

​Bedankt voor jullie meedenken en blij dat ik de solo2 weer terug in het netwerk heb

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...