Ga naar inhoud


Netwerk Vu+ zoek


Andrija

Aanbevolen berichten

Misschien een stomme opmerking, maar reset eens je router. Bij mij werkte dit en kon ik mijn VU+ weer zien op mijn windows PC.

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Inmiddels zie ik mijn Vu weer op mijn PC. Gewoon een fout van Windows 10 student welke bepaalde opties niet installeert. Kwam er achter door gebruik van iemands notebook. Wel vecht ik nog met DCC om naar openwebrif te komen. Daar krijg ik nog steeds dat de box dat weigert. Modem heb ik opnieuw gereset. Denk nog aan portforwarding.  Weet echter de poort niet standaard staat deze op 00080. Zou niet weten welke andere poort dus probeer ik nog even. Maar bedankt!

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet DCC niet gebruiken om naar een of ander (ja er zijn er meer) webinterface te komen

 

in de webbrowser typ je het IP-adres van jou VU en dan opent het webinterface van de VU

192.168.178.55 (als voorbeeld)

in de webbrowser typ je het IP-adres van jou VU met een dubbele punt en de oscam poort en dan opent het webinterface van oscam

192.168.178.55:83

en niet met zoek en ook niet met http:// ervoor ENKEL DE GETALLEN

 

als je aan het default HTTP poortadres gaat rommelen vinden we niets meer

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat hij bedoelt in zijn explorer . Als samba niet aktief is en de box niet in dezelfde workgroup staat als zijn PC zal hij nooit gezien worden in de explorer. Vermoed at het is om files zo over te zetten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt windows onderdelen inschakelen (zie afbeelding als voorbeeld)

je hebt SMB (helaas versie 1) voor CIFS dan ziet ge den receiver direct

moet je wel een veilig thuisnetwerk hebben

Screenshot_84.jpg

 

daarnaast als tweede optie kun je NFS voor windows erbij zetten op de windows10 pro of hoger en NFS server op je VU+ dan hoef je geen samba versie1

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik zei en Ton. nu bevestigd is het de instelling van Windows. In de Windows 10 "student" stonden deze functies standaard uit. In explorer zie ik nu de VU alleen heb ik FTP of DCC (FTP) omdat sommige files in explorer niet zichtbaar zijn!! Wel in FTP Zo zie je dus en de folder /share/engima2/ niets met je explorer maar wel met b.v. DCC FTP.

Het intypen van het IP adres in mijn browser -met uitgeschakelde firewall- geeft de box via mijn browser aan geen toegang.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is er wat mis met de instellingen en machtigingen.Ik werk nog met XP SP3 en daar zie ik alle files.Staat ook ingesteld om hidden files te zien.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals dank tonsk. helaas geen succes. Inmiddels geprobeerd met Totalcommander welke systeembestanden en verborgen bestanden kan zien.

Als ik de map /user/share open vermeldt deze "empty" echter in dcc zoals je wel weet vele mappen. Zal het dan toch allemaal aan mijn Windows allemaal liggen.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan zijn door

 

a je samba server op VU+ is niet aanwezig of er is aan de smb.config onkundig gerommeld

b je firewall op de Windows pC kent geen uitzonderingsregel naar dat IP-adres van je VU+

c de bovenstaande aanpassingen van windows 10 niet vergeten

 

enkele bestanden kunnen ook onzichtbaar zijn doordat je geen root rechten op de VU+ hebt

 

windows education ken ik niet qua versie, misschien dat je eens test met een ECHTE :grin:

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet dit nog even rechtzetten,

 

op de nieuwe 4K receivers staat SMB 3.0x

controleer zelf maar per telnet

 

  "opkg search /usr/sbin/smbd" krijg je de volgende echo:
 

sambaserver - 3.0.37-r2-vuplus0

 

die SMB 1.0 staat in de oudere VU's met oudere VTI images dan 11.0x

Andrija

gezien het feit dat je een SOLO4K hebt is er iets anders op je pC niet in orde met de Windows instellingen en firewall

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt Tonsk. Heb het juiste Samba geïnstalleerd. Dus daar ligt het niet aan. Dus blijft de vraag nog waarom krijg ik geen toegang tot de box via mijn browser.

Heb netwerkbrowser geïnstalleerd zie netjes mijn PC en printer weer via de box. Handmatig heb ik mijn box toegevoegd aan de netwerkbrowser van VTI en dat werkte ook.

Echter via mijn internetbrowser van de PC nog steeds het zelfde. Zoals ik al meldde werk ik met Windows 10 (student welke gelijkt is aan de ultimate). De meest uitgebreide versie van windows. Blijft dus nog even puzzelen. Maar bedankt tot zo ver en een prettige zondag.

:crazy: 

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de "/etc/samba/smb.conf" al even nagekeken op je ontvanger?

Mogelijk moet je daar gewoon de workgroup in orde zetten.

 

Dit staat er bij mij in:

[global]
   load printers = no
   guest account = root
   log file = /tmp/smb.log
   log level = 1
   security = share
   server string = Vuplus %h network services
   workgroup = WORKGROUP
   netbios name = %h
   case sensitive=yes
   preserve case=yes
   short preserve case=yes
   socket options = TCP_NODELAY
   preferred master = no ;(These stop the machine being master browser, which means that it doesn't waste time there.)
   oplocks = no
   unix extensions = no

[Configuration]
  comment = Configuration files - take care!
  path = /var
  wide links = yes
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

[Harddisk]
  comment = The harddisk
  path = /media/hdd
  wide links = yes
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

 

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt er wel

;)

en even als tussenstand

een en ander zal wel gelijksoortige problematiek met je wondiws 10 pC zijn als in dat ander Topic

a ) firewall

b ) root:paswoord { ftp, telnet en smb toegang }

c ) smb.conf WORKGROUP (inschakelen op PC)

 

ik kan weinig indicatoren zien en of aanvullende gegevens waarom het nu in jou geval niet werkt

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...