Ga naar inhoud


Heb ik nu echt maar 1 zender?


Bimmerken

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds een paar weken ben ik de eigenaar van de Gigablue UHD quad 4k en een TVV abonnement.. 

Nu heb ik die Gigablue gekocht omdat daar 8 tuners (2 echte en 6 virtuele) in zitten en ik dacht dus daarmee 1 kanaal te kunnen kijken terwijl ik er maximaal 7 tegelijk kon opnemen... Afgelopen weken ben ik dagen bezig geweest om het spul aan de praat te krijgen. De ene keer werkte het wel, de ander keer niet enzovoort... Afgelopen vrijdag teruggegaan naar de leverancier en daar zijn we erachter gekomen dat mijn LNB kapot was... 

OK, ik heb nu dus TVV draaien, mooi beeld, snelle kanaalwissels, zeer tevreden... echter... ik kan maar 1 kanaal opnemen en kijken tegelijk. Als ik bijvoorbeeld VTM wil opnemen, kan ik zelfs niet naar ÉÉN kijken... 

Vanochtend nog wat aan het stoeien geweest met de Unicable instellingen (ik heb een Unicable LNB van Inverto geïnstalleerd), maar krijg voorlopig niet meer dan 1 frequentie tegelijkertijd door mijn CI+ gedecodeerd... 

Heb ik me nu echt zo in de luren laten leggen, of zit ik ergens met een foute instelling?

 

Alvast dank voor jullie reacties,

 

Ruud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ci module ? Dan is het normaal.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Tonskidutch:

 

overigens mag je van de officiële receiver van TVV ook niet meer dan een opname verwachten

ciao ciao

 

Maar die opname mag bij een TVV receiver van een andere transponder komen. Via de CI-module kun je hooguit één zender opnemen van dezelfde transponder als waar je naar kijkt.

 

Als TS een losse smartcard van TVV heeft, dan kan hij de smartcard in een interne kaartlezer steken en 4 zenders tegelijk opnemen/kijken. Indien het om een CI module met ingebouwde smartcard gaat, dan TVV verzoeken om die om te ruilen voor een losse smartcard of het abonnement opzeggen en een losse smartcard bij een dealer 'scoren'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zeg je zelf

 (ik heb een Unicable LNB van Inverto geïnstalleerd)

geef meer info aub

hoeveel uitgangen welke switch ...coax enz 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-10-2017 om 13:31 zei zeeteefje:

Maar die opname mag bij een TVV receiver van een andere transponder komen. Via de CI-module kun je hooguit één zender opnemen van dezelfde transponder als waar je naar kijkt.

 

Als TS een losse smartcard van TVV heeft, dan kan hij de smartcard in een interne kaartlezer steken en 4 zenders tegelijk opnemen/kijken. Indien het om een CI module met ingebouwde smartcard gaat, dan TVV verzoeken om die om te ruilen voor een losse smartcard of het abonnement opzeggen en een losse smartcard bij een dealer 'scoren'.

Tsja, opzeggen abonnement.... dat gaat pas na een half jaar.. 

Ok ik heb misschien niet voldoende gezocht, maar het is toch niet normaal dat je maar 1 kanaal kan kijken en eigenlijk niets kan opnemen, of het moet op dezelfde transponder zitten? Dat is terug naar het stenen tijdperk..... 

 

Op 29-10-2017 om 14:36 zei smetje limb.BE:

dit zeg je zelf

 (ik heb een Unicable LNB van Inverto geïnstalleerd)

geef meer info aub

hoeveel uitgangen welke switch ...coax enz 

Lijkt dus allemaal niet meer interessant, want ik kan met mijn dure installatie maar 1 kanaal kijken... Het is overigens een IDLP-40UNITWL+S, die met de bijgeleverde splitter op de beide tuners is aangesloten.

 

Ik baal enorm :sick:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei zeeteefje:

Want? Je bent correct voorgelicht? -of heb je een ander product gekregen dan je dacht?

Tsja als je achteraf kijkt, dan had ik het kunnen weten... 

 

Wat doen jullie nog met die box, behalve naar 1 kanaal tv kijken?

aangepast door Bimmerken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een losse smartcard met ci module?

 

Indien ja zou ik eens kijken naar het gebruik van de smartcard in de interne reader van je Gigablue en gebruiken van een softcam oscam (indien Gigablue dat aankan)

aangepast door wolverine
Schrijffout

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei wolverine:

Heb je een losse smartcard met ci module?

 

Indien ja zou ik eens kijken naar het gebruik van de smartcard in de interne reader van je Gigablue en gebruiken van een softcam oscam (indien Gigablue dat aankan)

Gigablue kan zeker oscam aan, maar met een CI+ lijkt dat niet te lukken... 

20 uur geleden zei Sprietje:

Tja en met een enkele lnb kun je ook niet alle zenders van je abonnement ontvangen want er zitten toch ook nog wel zenders op de Astra 19,2.

 

Die Duitse zenders en BVN heb ik niet echt nodig. Alles wat ik wil zit op de 23.5... (daar was wel over nagedacht :)) 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...