Ga naar inhoud


vti versus open pli


aal500

Aanbevolen berichten

Een eerste verschil in het nadeel van openpli ben ik al tegenaan gelopen. De broadcom chip in mijn ultimo 4k ziet weliswaar mijn Fritzbox maar vertikt het categorisch om een werkende verbinding te leggen. Wat ik er over gelezen heb: een driver/kernel probleem. Oplossing is aan de welwillendheid van de openpli gemeenschap.

 

Gelukkig had ik nog 120 meter cat5 met RJ45 aan de uiteinden. Werkt voor noodgevallen. Maar fraai is het niet. Die enorme kluwen vanuit de meterkast dwars door de woonkamer.

 

Lucky VTI'ers!

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je bedoelt via WLAN i.p.v. LAN neem ik aan? Dat probleem is bekend.. De Fritz!Box is erg kieskeurig qua wachtwoord. Kies voor WPA_TKIP en gebruik alleen (hoofdletter/cijfer combinaties)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel inderdaad WLAN. Bedraad werkt het perfect.

 

Zo kieskeurig vind ik mijn Fritzbox niet. Sinds ik een Fritzbox heb worden moeiteloos alle verbindingen gelegd en die blijven ook stabiel. Daarvoor had ik alleen maar vertrouwen in bedraad ethernet.

 

De Fritz 7590 biedt alleen maar "WPA + WPA2" of "WPA2 (CCMP)". Indien er muziek in deze route zit zou ik het kunnen gaan proberen. Punt is dat er inmiddels meer dan tien apparaten staan aangemeld. Van onszelf en mensen die regelmatig over de vloer komen. Bij een ander protocol zal dat allemaal opnieuw moeten. Ik zal er eens over prakkiseren. Niet bemoedigend is dat de Fritzbox zelfs geen mislukte pogingen meldt. Het lijkt er op dat de Ultimo/broadcom/openpli  combinatie niet eens een "aanvraag" tot verbinding maakt.

 

Verder lees ik: "TKIP en AES zijn twee verschillende soorten codering die door een Wi-Fi-netwerk kunnen worden gebruikt. TKIP is eigenlijk een ouder coderingsprotocol dat is geïntroduceerd met WPA om de zeer onveilige WEP-codering op dat moment te vervangen. TKIP is eigenlijk vrij gelijkaardig aan WEP-codering. TKIP wordt niet langer als veilig beschouwd en is nu verouderd. Met andere woorden, u zou het niet moeten gebruiken."

 

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, daarom is bij mij alles bedraad :) 

Ik woon in de randstad en daar is WiFi volkomen 'conjested'. Ooit geprobeerd, maar de datadoorvoer leek wel een Hyperbool :) Zelfs op momenten 0 kb

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...