Ga naar inhoud


vti versus open pli


aal500

Aanbevolen berichten


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

PLI is de ontwerper zonder veel toeters en bellen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil is dat Openpli nog wel beschikbaar is voor oudere modellen waar VTI ophoudt bij  versie 11 :cry:.

 

Voordeel van VTI lijkt me toch wel de installatie van softcams. Tijdens installatie wordt zomaar Oscam correct ge-installeerd, terwijl ik bij openpli niet zomaar zou weten hoe dat moet en daarom cccam zou installeren, ook al lijkt cccam instabieler en moet je daarom vaker de softcam herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wat vage althans voor mij onduidelijke reactie.

 

Hoe zo VTI en oudere modellen?

Ik kan nog steeds voor een VU+  DUO de versie 4 van 2004 downloaden of bedoel jij soms iets anders?

 

Voor zo ver ik mij kan herinneren wordt Oscam ook bij OpenPli standaard geïnstalleerd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote voordeel van VTI t.o.v. PLI is dat VTI enkel images maakt voor VU+ modellen.

Mocht er probleem zijn binnen de image dan lost VTI dit op d.m.v. een workaround en dat is mogelijk omdat ze zich enkel richten op VU+ modellen.

PLI kan daar niet aan beginnen omdat die images maken voor de meest uiteenlopende merken dus niet enkel VU+ modellen.

 

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ze beiden, en na gewenning, zijn die alle 2 goed. Zowel pli als VTI installeren oscam. Bij het zoeken van zenders achteraf is het bij VTI moeilijker om ze te vinden.

VTI herkend onmiddellijk externe tuners en bij pli is dat lastiger.

Het herkennen en werken met modules is bij de een al moeilijker dan de andere.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Pli zijn dingen wat makkelijker te vinden is mijn ervaring. Ik gebruik beide systemen hier naast elkaar, Pli al langer op VU duo en duo2 , VTI 2 jaar op een VU solo 4k.

De reden dat VTI erbij kwam (want Pli voldeed prima) was dat de HD van de solo niet onder Pli herkend werd. Vermoedelijk/hopelijk inmiddels opgelost.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei Jürgen:

 

Leg dit eens uit want dat snap ik niet?

 

Als ik me niet vergis maakt pli een boeket aan met last scanned channels. Dus als je een scan doet vindt je de gescande kanalen in dat boeket. Dat doet vti anders die voegt ze alleen aan de master channellist toe en dan moet je ze daar vandaan zelf opzoeken en aan je boeket toevoegen. Dat is inderdaad bij pli een stuk handiger gedaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tonskidutch:

als je van het allerlaatste image uitgaat, dus de laatste versie

dan is VTI 13.2 completer dan het makkelijkere Openpli 6

verder is er geen andere optie dan zelf testen

al 7 jaar is er een voorkeur en soms een voordeel

nu is het idem dito

waar staat de vti 13.2 dan?

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...