Ga naar inhoud


Einde Analoge TV


Tripleboy

Aanbevolen berichten


Hier in het ziekenhuis zijn de tv's voorzien van een ci+ module. Maar op veel plaatsen enkel nog analoog. Er zijn zelfs in beschutte woonvormen digitaal tv verboden. Er is een gemeenschappelijke aansluiting, en je kan er als bewoner zelfs geen digitaal nemen.

Of analoog hier snel zal afgeschakeld worden :confused:?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is heel eenvoudig, wanneer er geen analoog meer uitgezonden wordt, zal men omschakelen.

Zolang er analoog beeld is doet men niets.

In Duitsland heeft men bijvoorbeeld nog heel lang analoog via satelliet gekeken.

Eerst toen de uitschakel datum bekend werd, is men gaan kijken naar hoe verder in tehuizen.

Er was zelfs een stichting die geld beschikbaar stelde voor aanschaf van settop boxen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo wil kosten sparen, dus die schakelen uit.

 

voor een aanpassing bij gemeenschappelijke woonvormen is er natuurlijk altijd nog de optie van de convertor van digitaal naar analoog

maar waarom zou je willen blijven kijken naar analoog?

 

In Nederland waar Ziggo woont, daar zijn voor de verzorgingstehuizen en de verpleegtehuizen heel handige CAi patchkasten opgenomen waar elke zorgkamer een eigen aansluiting heeft en dus met router kan worden voorzien voor een eigen abonnement en een eigen internet voorziening. Dat is het recht van een betalende bewoner.

De bewoner zijn kamer is uiteraard niet Openbaar.... ! Om dat nog even helder te stellen, er is enkel sprake van een openbare toegankelijkheidssector in Entree en de Gangzone.

En daar mogen absoluut geen TV-toestellen geplaatst worden wegens brandveiligheidsvoorschriften die algemeen gelden in Nederland.

 

feliz navidad

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

In mijn optiek hadden ze dit veel eerder mogen doen. Tientallen kanalen werden 3x aangeboden via de kabel. Analoog, SD en HD.

Wat mij het nog meest ergert is tv kijken in Nederlandse hotels. Betaald flink voor een nacht. Maar bijv voetbal kijken in je kamer kan je beter via laptop, iPad of zelf mobiel doen.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...