Ga naar inhoud


Waarom je alleen maar FTA wil ontvangen


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Over smaak valt niet te twisten. En je moet niet vergeten: de UK heeft ongeveer 4..5 keer zoveel inwoners als Nederland, dus dan heb je wat meer budget bij een kleine bijdrage per inwoner om mooie dingen te maken. 

We moeten wel een beetje af van de "weg met ons" benadering: het gemopper en gekanker laat zowat denken dat Nederland het slechtste land ter wereld is. Nou.....daar valt wel wat op af te dingen, en dank zij ons onderwijsstelsel kunnen we de Engelse en Duitse programma's op die FTA zenders goed verstaan. Frans is wat moeilijker.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei ebhoorn:

en dank zij ons onderwijsstelsel kunnen we de Engelse en Duitse programma's op die FTA zenders goed verstaan. Frans is wat moeilijker.

 

 

Dat is natuurlijk wel waar, maar een avondje tv kijken is natuurlijk ook een stukje ontspanning en het kijken van buitenlandse zenders is voor velen (zeg maar gerust het gros) een inspanning waardoor het gros toch terug blijft vallen op de nederlandstalige zenders. Concreet: liever wel dan geen ondertiteling ;)

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei kiekiek:

 

Dat is natuurlijk wel waar, maar een avondje tv kijken is natuurlijk ook een stukje ontspanning en het kijken van buitenlandse zenders is voor velen (zeg maar gerust het gros) een inspanning waardoor het gros toch terug blijft vallen op de nederlandstalige zenders. Concreet: liever wel dan geen ondertiteling ;)

 

Gelukkig zijn er ook Nederlandstalige FTA TV-zenders. Via de satelliet BVN en RTV Drenthe. Daarnaast NPO 1,2,3 en je regionale omroep via DVB-T. 

In principe heb ik hier genoeg aan in combinatie met de vele Engelse en Duitse FTA-zenders. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker een avondje ontspannen bij RTV Drenthe.
Nooit geprobeerd maar misschien is het wat.

aangepast door Prawo
  • Haha 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik en in ieder geval erg blij dat er zo veel kwaliteits televisie FTA te otvangen is... gewoon legaal!

Ik hoef dus geen NL televisie te hebben... BVN kijk ik eigenlijk nooit... ik heb die zender ook in geen enkele tv programmagids staan, dus wordt die meestal gewoon overgeslagen...

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Waarom FTA casa CM ??

Ik kijk bijna geen TV meer , herhalingen + reclame bij betaal tv ,

om het vliegend uitwerpsel van te krijgen !!

BTW: Freesat TV heeft ook constante herhaling !! :(

Ik hoef ook niet perse de nieuwste series of films te zien ,

een hele tijd later komen er toch een hoop bij FTA-zenders terecht ,

en veelal vind ik het nog slecht ook , ik hou meer van pre-historie !!

Ik kan zolang wel wachten , dat stoort mij totaal niet !! 

En bovendien , geld uitgeven aan iets dat mij niet interesseert .... !!

Mijn FTA voorkeur , ofwel Nederlandstalig of Engelstalige zenders !!

En dan heb je FTA zenders die me werkelijk geen zak interesseren ,

op 68,5°O zitten er zo'n hoop van zulke gezellige feestelijkheden !!

Een romantisch avondje 68,5°O met uw vriendin .... love-smiley-087.gif  love-smiley-013.gif love-smiley-087.gif

 

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog dit ,

vragen sommige kortzichtige zich af waarom op eenderwelke buitenlandse zenders

geen nederlandstalige ondertiteling is ?? confused-smiley-013.gifconfused-smiley-013.gifconfused-smiley-013.gifconfused-smiley-013.gif

Maar goed , net effe sony crime gekeken , tot nu toe , leuke dingen gezien :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 2-2-2018 om 05:55 zei cookie monster:

Toch nog dit ,

vragen sommige kortzichtige zich af waarom op eenderwelke buitenlandse zenders

geen nederlandstalige ondertiteling is ?? confused-smiley-013.gifconfused-smiley-013.gifconfused-smiley-013.gifconfused-smiley-013.gif

Maar goed , net effe sony crime gekeken , tot nu toe , leuke dingen gezien :)

 

Om Nederlandse ondertitels te gaan maken moet er iemand zijn die daar een interesse in heeft. TV5 Monde doet dat omdat men zich als een uithangbord voor de Franse taal en cultuur in Nederland en Vlaanderen zien. Maar dat is een grote uitzondering.

Wat de rest betreft, die "grote inspanning" is gerelateerd tot de "lifestyle" van mensen. Ik denk dat mensen die de halve dag op Internet zitten te lezen en typen in de Engelse taal het nauwelijks als inspannend zullen ervaren als ze 's avonds naar een niet-ondertiteld Engelstalig programma kijken. Zelf kijk ik voornamelijk naar Duitse publieke zenders waarbij ik me vaak niet eens realiseer dat ik naar iets in het Duits kijk of luister. Dat is trouwens niet zo heel vreemd, oudere mensen die in het Oosten van ons land wonen zijn tientallen jaren lang gewend om naar de Duitse tv te kijken en zullen dat evenmin als inspannend ervaren. Door een Amerikaanse partner te hebben en jaren in de VS te hebben gewoond zal het niet verbazen dat ik even gemakkelijk naar Engels overschakel. Ik doe dat echter zelden omdat de programma's doorgaans te kinderlijk zijn, zelfs op BBC 1 en 2. Alleen BBC Newsnight en natuurlijk BBC World staan hier regelmatig aan.

Maar ik herken de uitspraak wel, als ik een Franse of Roemeense zender of film zonder ondertitels aanzet dan moet ik me inderdaad flink inspannen en niet zelden gebeurt het nog dat ik een belangrijk gegeven in een gesprek niet goed oppik. Daardoor gaat iets als een goede detective behoorlijk aan je voorbij...

De oplossing? Als er zenders/programma's zijn in bijvoorbeeld het Duits, maak het een gewoonte om dagelijks minstens één programma in die taal te volgen. Zelf zijn we fans van het programma Aktuelle Stunde op de WDR (18:45-19:30), een redelijk lichtvoetig nieuws programma dat echt aangenaam is om naar te kijken. DWDD werd ons te monotoon en te opgefokt om nog te willen zien. Maar goed, kort maar krachtig: taal kan een obstakel zijn maar je kunt er best veel aan doen om dat te slechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-2-2018 om 03:10 zei cookie monster:

En dan heb je FTA zenders die me werkelijk geen zak interesseren ,

op 68,5°O zitten er zo'n hoop van zulke gezellige feestelijkheden !!

Een romantisch avondje 68,5°O met uw vriendin .... love-smiley-087.gif  love-smiley-013.gif love-smiley-087.gif

 

 

 

Je zult lachen maar ik heb zo af en toe wel eens een leuk programma op Botswana TV 1 op die satelliet gekeken. Voorheen waren er ook wel interessante zenders op de C-Band van 68,5 Oost maar die zijn helaas vervangen door vooral materiaal uit India en Pakistan en daar kan ik inderdaad helemaal niets mee....   Ik wil maar zeggen, de verrassingen zijn de wereld nog niet uit als je geduld en nieuwsgierigheid bezit. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-1-2018 om 14:52 zei Sverige:

Ik en in ieder geval erg blij dat er zo veel kwaliteits televisie FTA te otvangen is... gewoon legaal!

Ik hoef dus geen NL televisie te hebben... BVN kijk ik eigenlijk nooit... ik heb die zender ook in geen enkele tv programmagids staan, dus wordt die meestal gewoon overgeslagen...

 

 

Ik vind die zender ideaal als ik in het buitenland zit en toch op de hoogte wil blijven van wat er in Nederland en Vlaanderen speelt. De nadruk ligt op nieuws en opinieprogramma's. Logisch want puur amusement en films kun je in het land waar je bent ook zien. Een gids is niet nodig, om 19:00 is er het VRT journaal, programma's als ons 20:00 journaal en 22:00 journaal/Nieuwsuur worden ruim een half uur onze tijd later uitgezonden en dat geldt ook voor programma's zoals Pauw en Jinek. Veel meer hoef ik niet te weten want naar meer kijk ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei T90user:

 

Je zult lachen maar ik heb zo af en toe wel eens een leuk programma op Botswana TV 1 op die satelliet gekeken.

Botswana , die gaat nog , da's nog romantisch in vergelijking met

die andere hoop op de europe/africa-ku-beam .... wat daar op te zien is ....

zelfs 24/24 testbeelden met pieptonen zijn nog een vlotte verademing !!!!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei T90user:

 

Om Nederlandse ondertitels te gaan maken moet er iemand zijn die daar een interesse in heeft. TV5 Monde doet dat omdat men zich als een uithangbord voor de Franse taal en cultuur in Nederland en Vlaanderen zien. Maar dat is een grote uitzondering.

Voor mij enkel Nederlands- of Engelstalig , ondertiteling .... niet nodig !!

Trouwens , de ondertiteling bv BBC in HD veel te kleine letters !!

TV5 Monde , nooit naar gekeken , ook Arte zegt mij niks !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei cookie monster:

Botswana , die gaat nog , da's nog romantisch in vergelijking met

die andere hoop op de europe/africa-ku-beam .... wat daar op te zien is ....

zelfs 24/24 testbeelden met pieptonen zijn nog een vlotte verademing !!!!

 

Me eens, ik ben ook geen religieus fanaat....

Wel grappig, je begint zelf over "Arte" maar zegt dan dat dat je niets zegt?

Kennelijk dus wel anders had je het niet genoemd :-)

Zelf kijk ik met regelmaat en graag naar Arte, maar dan wel in de Duitstalige versie, ik versta wel Frans en zou er daarom misschien naar moeten kijken maar sinds de RTBF hier vele jaren geleden van de kabel gehaald werd is het een stuk minder geworden. We grenzen aan Wallonië maar we doen alsof Parijs dichterbij ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...