Ga naar inhoud


Waarom je alleen maar FTA wil ontvangen


ebhoorn

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei T90user:

 

Me eens, ik ben ook geen religieus fanaat....

Wel grappig, je begint zelf over "Arte" maar zegt dan dat dat je niets zegt?

Kennelijk dus wel anders had je het niet genoemd :-)

Arte , kijk ik zelfs nooit , maar destijds wel eens gezien , maar ....

het boeit mij eerlijk gezegd zelfs niet , zoals de meeste zenders !!

Ik zal wel eerder Duitstalig kiezen , de Franse taal zegt me geheel niks !!

Ik kijk liever oudere usa/can/aus/nz & uk series & films , maar ....

ik ben eigenlijk uitgekeken , en het nieuwe spreekt mij geheel niet aan !!

Vroeger ik keek ik dus wel veel meer TV , en was blij met de schotel !!

Ik heb destijds veel films opgenomen van FILM 4 , MBC's & BBC & ITV ,

klinkt misschien raar , maar zelfs daar kijk ik al niet meer naar !!

Mijn schotel behoud ik wel , echter het enige dat ik nog echt kijk ,

en wat meeste compleet niet boeit , WWE & Impact wrestling !!

Het analoge tijdperk was nog leuk , elke vr. & ma. de WWE-feed ,

nadien in het digitale tijdperk , totdat ze deze feed gingen coderen !!

Op hun eigen YouTube of website tonen ze ook videoclips !!

 

Heel vroeger , jaren 70/80 , keken we wel eens ARD & ZDF & WDR !!

Dit was een mooie aanvulling op de toenmalige BRT & Ned 1 & 2 !!

En met het goede weer , BBC & ITV & Channel 4 , was altijd leuk :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zal je misschien verrassen cookie monster maar we staan wellicht toch minder ver van elkaar af dan op het eerste gezicht lijkt. Wanner je zegt

"Ik kijk liever oudere usa/can/aus/nz & uk series & films , maar ....

ik ben eigenlijk uitgekeken , en het nieuwe spreekt mij geheel niet aan !!"

dan ben ik het helemaal met je eens. Na vier jaren wonen in de VS heb ik er zo ontzettend veel van gezien dat het me op geen enkele manier meer boeien kan. Waarom niet? Omdat de manier waarop films werden en worden gemaakt zo allemaal hetzelfde stramien volgen, na het eerste kwartier weet je doorgaans wel zo'n beetje hoe de rest zal verlopen. Liefst met wat geweld en wat achtervolgings scenes of anders met een hoop melodrama en geluidjes om emoties kunstmatig op te wekken, en uiteraard met altijd dezelfde morele boodschap waardoor je ook al heel snel weet hoe de zaak gaat lopen. Belangrijkste verschil met voorheen is dat er nou altijd een reeks van goorlapperij in voor moet komen zoals "fuck you" geschreeuw enzovoorts enzovoorts. Ik ben niet aartsconservatief maar vind het zo ongelofelijk kinderachtig, dat stomme geschreeuw, gevloek en gescheld. Kende ook niemand in de VS die het in zijn hoofd zou halen om zulke groffe taal te gebruiken, dat is hoofdzakelijk een kwestie van elkaar overtreffen in stoerdoenerij in de film.

 

Maar goed, voor mij betekent dat twee dingen:

1. ik kijk eerlijk gezegd niet zo heel veel meer op filmgebied hoewel continentaal Europese films mij ontzettend veel meer aanspreken dan engelstalige. Recentelijk heb ik nog enkele fantastische Oosteuropese films gezien waarvan twee zonder ondertitels terwijl ik de taal niet kende maar gewoon de sfeer en symboliek in de films was fantastisch en ontroerend.

2. nieuws en documentaires waar ik wat wijzer van kan worden zie ik veel liever

3. grote voorkeur ook voor discussieprogramma's zodat ik de tv eerder als radio gebruik.

 

Rommeltjes van internet halen is voor mij zelden een optie. Ook al omdat als ik op youtube een film zoek het maar zelden gebeurt dat je die dan echt in fatsoenlijke kwaliteit kunt opvragen. Verder voelt het toch als een soort "film in blik", je vraagt iets op en draait het af. Voor veel mensen leuk maar voor mij niet zo. Ik heb ook een prachtige platenverzameling waarvan ik eerlijk toegeef dat ik ze nooit afspeel. De irritatie om al te weten welk nummertje er na het huidige volgt vind ik erg doods. Ik word graag verrast en heb ook graag iemand die tussen de muziek zo af en toe wat te melden heeft, of het nu over die muziek is of over iets anders dat me interesseert (als het in 's hemelsnaam maar geen sport of godsdienst is want dan ben ik direct weg!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei T90user:

Het zal je misschien verrassen cookie monster maar we staan wellicht toch minder ver van elkaar af dan op het eerste gezicht lijkt.

Ik hou ook niet van overdreven computer-trucages in films ,

het is gewoon TE , 1 film daarmee was wel leuk , The Cell (2000) !!

Star Trek (Originals) vond ik ook wel altijd leuk :)

YouTube , hoofdzakelijk: Toppop - Vevo - TOTP - Musikladen & wrestling ,

je hebt ook NWA , en nog veel meer van hen die een officiële YouTube hebben !!

en ook af & toe , bloopers of dieren en hun zottigheden & natuur :)

Ook soms af & toe NASA TV , ik hou van ruimtevaart !!

En het laatste wat jij schreef , is zelfs geheel niet mijn theekopje !!!! 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenders vooral die commerciële rotzooi, doen mensen weglopen van tv.

Als ik bijna 18 jaar was, kon ik kennismaken met commerciële tv nml VTM.

Heel leuk om toen te kijken, en programma's van 25 minuten werden nog niet onderbroken (met uitzondering van het rad van fortuin denk ik).

Films van een anderhalf uur, was één keer onderbroken, maar ik kon daar mee leven, men ging eens naar de wc, ging iets drinken enz.

Maar tegenwoordig, heb je ijlenlange reclame blokken en worden programma's van 25 minuten 2X onderbroken voor bijna 10 minuten (vier tv).

Natuurlijk hebben die commerciële het zo kunnen flikken, dat je voor hen ALTIJD moet betalen, vooraleer je iets kan zien wat je interesseert :mad:

Ik heb enige tijd kabel tv gehad, door een triple pakket. Maar ik kijk nooit ernaar.

ik ben opgenomen geweest in het ziekenhuis, en besef, dat k tv eigenlijk totaal niet mis. Keek wel eens een 20 minuten op de computer naar livetv van canal digitaal op een verwaaide keer.

Ik ben aan het verhuizen, en heb een nieuwe gsm operator gevonden, die mij goedkoper laat bellen, waardoor ik het triple pakket kan opzeggen, en ik heb hier bewust gekozen, geen kabel tv binnen te halen. en mijn tvv antenne module ligt er eigenlijk ook werkloos bij, zonde van het geld.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei luisteraar:

Dit kan een hele andere oorzaak hebben, concentratie probleem. 

Een oorzaak kan zijn een beginnende burn out. 

Ik verklaar niemand ziek maar kan. 

 

Wees gerust, een burn out is niet echt mijn probleem. Dank voor de bezorgdheid. Wel een probleem is dat ik tamelijk gemakkelijk in eigen gedachten afdwaal wanneer iets oninteressant wordt. Zo herinner ik me dat ik in de bioscoop met mijn vrouw naar "De Hobbit" zat te kijken toen er weer eens een onzinnige vecht-scene die niet meer op leek te houden langs kwam. Onbewust dwaalde ik in gedachten af en besefte ik me een stuk verderop ineens dat ik een flink stuk film gemist had. Zoiets gebeurt uiteraard ook thuis, ik ben geen erg goede film kijker omdat me hier of daar iets specifieks opvalt, iets heel saais langskomt of iets totaal onlogisch blijft en ik daardoor in gedachten afdwaal. Kijk ik naar iets als een discussie of een documentaire dan is het geen ramp als je af en toe eens een stukje mist, bij het kijken naar een detective of film kan het funest zijn voor het begrip van het verhaal.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei luisteraar:

Dit kan een hele andere oorzaak hebben, concentratie probleem. 

Een oorzaak kan zijn een beginnende burn out. 

Ik verklaar niemand ziek maar kan. 

Concentratie niet zo zeer , maar mijn interesse voor TV deint weg ,

Misschien omdat ik nu meer via de computer bezig ben ,

oninteressant overaanbod , of muziek spelen , wie zal het zeggen of weten ?? ;)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... ik vond Canaldigitaal duur. Kijk op Ziggo...pas vanaf 34,95 per maand heb je een opname-mogelijkheid - Het TV complete pakket. Dus los van de content - want ieder zijn smaak - sterkt mij dit in mijn FTA voorkeur. Vrijheid kost je dus klaarblijkelijk 12 x 34,95 = een ruime 400,- per jaar.

 

Om je te bescheuren. Met liefde koop ik eens per 4 jaar de voor 600,- meest luxe sat receiver met alle blows & whistles om uitzendstandaard x,y,z ondersteund te krijgen. En dan bespaar je nog 250,- per jaar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎25‎/‎02‎/‎2018 om 21:43 zei Zunigkyk:

Haha, een burn out krijg je van TV kijken? :huh:

Op ‎25‎/‎02‎/‎2018 om 21:47 zei luisteraar:

Nee daar krijg je een boreout van lijkt veel op elkaar :(

Inderdaad , bore out , herhaling na herhaling , gewoon zeikelijk ,

om er letterlijk het welriekend vliegend diarree van te krijgen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik nu vertoef, wordt er ook ,weinig tv gekeken, en degene die ik aanspreek, houden meer van een youtube clipje of netflix.

Zelfs een radio opzetten is een zeldzaamheid.

Misschien komt de tijd ooit, als ze nog kijkers willen hebben, ze genoodzaakt zullen zijn naar FTA of FTV te gaan.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 28-2-2018 om 00:11 zei cookie monster:

Inderdaad , bore out , herhaling na herhaling , gewoon zeikelijk ,

om er letterlijk het welriekend vliegend diarree van te krijgen !!

 

Valt dat niet erg mee? Tenminste als je zoals ik alleen naar de publieke zenders kijkt dan zie je dat een aantal van de meestbekeken programma's van de vorige avond de erop volgende dag 'smorgens en soms ook 's middags een keertje herhaald worden. Vroeger deden ze dat niet en kreeg je overdag een testbeeld op alle netten te zien. Of dat nu zoveel beter is? Ik herinner me uit die tijd hoe ik daar zijnd zag dat de ORF, de Oostenrijkse TV, dat al veel eerder deed en er ook een heel logische verklaring voor had: dat was voor de mensen die 's avonds moesten werken zodat ze overdag (dat in feite hun "avond" was) ook nog konden zien wat ze anders hadden gemist. Dat gold overigens ook voor complete speelfilms, iets wat je hier nog steeds niet zo aantreft. Ik neem aan dat dat gemak zonder "uitzending gemist" te moeten aanspreken nu ook wel veel mensen blij maakt. En mensen die door het grote aanbod het een misten door het ander te bekijken. Niks mis mee, toch? Of kijkt U liever overdag naar "Tommy's Teleshopping reclame op 5 meukzenders tegelijk? En dan maar klagen dat drie publieke zenders toch echt veel te veel zijn...

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van de praktische kant van het herhalen: de kosten van veel programma's rechtvaardigen eveneens een of meerdere herhalingen als de content die ruimte geeft.

Genoeg die ze nog niet hebben gezien of die ze nog wel eens weer willen bekijken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei T90user:

 

Valt dat niet erg mee? Tenminste als je zoals ik alleen naar de publieke zenders kijkt dan zie je dat een aantal van de meestbekeken programma's van de vorige avond de erop volgende dag 'smorgens en soms ook 's middags een keertje herhaald worden.

Dat valt nog mee , en kan ik volkomen begrijpen , net zoals programma gemist ,

maar is een serie volledig afgelopen , beginnen ze gewoon opnieuw ,

kijk maar eens naar bv ITV 3 & 4 , CBS Action , Horror , Drama !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...