Ga naar inhoud


Signaalsterkte 100%/Kwaliteit signaal 38%!


Fastspek

Aanbevolen berichten


Ik zou niet weten wat je met zo'n adapter voor de CI-module moet doen. Dat is volgens mij alleen maar van toepassing als je een model hebt waar de module recht van achteren ingestoken moet worden om de module plat tegen de achterzijde te krijgen. Ik neem aan dat je een model hebt waar de module al plat tegen de achterzijde aan zit, zie afbeelding.

Samsung CI+.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Sprietje:

Ik zou niet weten wat je met zo'n adapter voor de CI-module moet doen. Dat is volgens mij alleen maar van toepassing als je een model hebt waar de module recht van achteren ingestoken moet worden om de module plat tegen de achterzijde te krijgen. Ik neem aan dat je een model hebt waar de module al plat tegen de achterzijde aan zit, zie afbeelding.

Samsung CI+.jpg

Het gaat hier om de common interface adapter waar de Cl module wordt ingeschoven. Deze is afneembaar en kan defect geraken.  Zij bevindt zich links achteraan het toestel. Ik kan nu geen foto sturen want ik ben niet thuis. Meer informatie vind je hier: https://www.ci-plus.nl/originele-ci-kaart-adapter-voor-Samsung-televisies

Nooit te oud om te leren...;)  In ieder geval bedankt om mee te denken om dit irritante probleem op te lossen.

aangepast door Fastspek
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei Sprietje:

Ja dat kan maar dan moet de aansluiting recht van achteren zitten en moet je er eerst een haakse adapter insteken waarna je de CI-module er in kunt steken.

Samsung CI aansluiting.png

Samsung adapter.jpg

Inderdaad, nu zijn we er. Het gaat  om de adapter die ik hierboven al beschreven heb en zich aan de achterkant links in een horizontale positie in mijn tv bevindt. Hier wordt de Cl module ingeschoven. Deze adapter is afneembaar en bevat een connector en printplaatje dat defect kan raken(gelezen op een Duits forum). Nu maar hopen dat dit de schuldige is.

58569433.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS. Waarom beantwoord je een post steeds met het citeren van het hele vorige bericht, zelfs inclusief alle plaatjes?

Dat is echt niet nodig hoor.

De plaatjes staan erboven al.

En het citeren van de tekst of vraag uit een eerdere post is eigenlijk vooral handig, als het anders niet meteen duidelijk is op welke tekst je reageert.

 

Steeds alles citeren leidt tot onnodige databasevulling, en dus tot databasevervuiling.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er op een verkeerde satelliet(en) is uitgericht. Dan kan je pas verder.

En wat kost nu 'n kleine Sab reciever, iets onder de 80. Zeer gemakkelijk in gebruik en om schotel te richten .

Zo'n Samsung tv (hebben wij) stelt automatisch de diseqc in en search ook, gaat zeer vlug en bij geen/verkeerd/zwak signaal zegt hij foert, niks beeld.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2018 om 23:30 zei de mon:

Ik denk dat er op een verkeerde satelliet(en) is uitgericht.

 

Huh? Hij ontvangt TV Drenthe, via welke satelliet denk jij dan?

 

groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DrentSat 1 op 360° :):) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel is zeker goed ingesteld want alle TVV kanalen worden opgeladen(zie beeld van tv). Zoals reeds gezegd kan ik alleen niet-gecodeerde programma's bekijken terwijl smartcard geactiveerd is en module met smartcard wel werkt in ontvanger bij dealer. Ook de LNB instellingen zijn correct. Dus probleem ligt volgens mij aan de tv en hopelijk alleen aan de CAM adapter want die is gemakkelijk te vervangen. Wacht intussen op een nieuwe....

IMAG1151_BURST002.jpg

aangepast door Fastspek
Link naar reactie
Delen op andere sites

De conclusie trekken dat alle TVV kanalen worden ingeladen, wil niets zeggen of de schotel op de Astra 23,5 staat uitgericht.
De gehele zenderlijst van Canal Digitaal wordt ingeladen via de Astra 19,2. Zonder dat je de Astra 23,5, de Astra 28,2 en de Hotbird ontvangt, worden alle zenders van alle vier de satellieten ingeladen. Dat gebeurt via transponder 12515H van de Astra 19,2. Waarschijnlijk gebeurt dat ook bij TV Vlaanderen.
Wat wel zekerheid bied dat de schotel goed is uitgericht op de Astra 23,5 is dat je de ongecodeerde zenders TV Drenthe op positie 119 ontvangt en Ocko op positie 348.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...