Ga naar inhoud


Vu duo2 geen astra 3 meer


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren werkt astra 3 niet meer op mijn vu duo2, ik heb 3 tuners en op alle 3 de tuners geen signaal op astra 3. Op tuner 2 heb ik wel astra 1 en hb maar op tuner geen enkel signaal.\Ik probeer nu vti te upgraden van 11 naar 13 maar mijn usb stick ziet hij ook niet meer. Heb de indruk dat er iets flink mis is met de ontvanger. Ik heb met mijn scope het signaal van de satelliet gemeten en alles werkt normaal. Boven staat een solo 2 en die werkt zonder problemen. Hoe krijg ik de duo2 weer aan de praat.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat klinkt ernstig want een DUO2 staat nu niet bepaald bekend om kuren te vertonen maar ook wel vreemd omdat schijnbaar één tuner wel Astra1 ziet.

Heb jij wellicht een backup die je terug kunt zetten?

Misschien het volgende proberen, de ontvanger voor circa 5 minuten volledig stroomloos maken en daarna USB Stick erin en stroom weer inschakelen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik heb geen back up Jurgen. Inmiddels heb ik wel vti13 erop gekregen, na uitpakken moet je vu map aanmaken en dat was ik vergeten. Echter na installeren is het probleem hetzelfde. Ik heb een T90 met een alps kop met 4 uitgangen en ik meet op alles koppen een signaal, ontvanger boven heeft gewoon beeld. Beneden heb ik 2 kabels met 1 alle T90 koppen ( 12 stuks) en 1 met een 4/1 switch en a1,2,3 en hb, op allebei geen a3. Heb het voorheen wel eerder gehad maar ik krijg het nu niet opgelost.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed nieuws dat ik weer beeld heb op astra3, ik heb mijn philips offset schotel op a3 gezet en deze op tuner 1 aangesloten als enkele satelliet en voila beeld, alle tuner getest en beeld. Nu mijn 4/1 diseqc switch en de offset schotel op tuner 1 en tuner 2 en ik heb beeld op a1,2,3, en hb en tuner 2 op a3 als extra tuner.

Wat mij op valt is dat de tuner erg traag is, alles duurt 3x langer dan voorheen, ik moet nog uitzoeken wat ik er allemaal af kan gooien aan extra's die niets toevoegen maar erg lekker werkt vti 13 niet, althans hij werkt maar erg traag.

Daarnaast moet ik mijn t90 nog aansluiten maar dat komt morgen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei alfred de witt:

nee, ik heb geen back up Jurgen. Inmiddels heb ik wel vti13 erop gekregen, na uitpakken moet je vu map aanmaken en dat was ik vergeten. Echter na installeren is het probleem hetzelfde.

 

De VU map hoef jij of beter gezegd moet jij niet aanmaken want deze zit als eerste map in de ZIP file en die wordt bij het uitpakken automatisch aangemaakt.

Ik vraag mij nu ook af of de installatie wel goed gaat.

Overigens is het ook niet echt verstandig om geen Backup te maken maar dat is uiteraard ieders eigen keuze..;)

 

Een andere optie zou kunnen zijn om tijdelijk OpenPli 6 te installeren want daarmee worden de satellieten automatisch gevonden en geïnstalleerd.

Puur om even te testen hoe het dan functioneert.

Ik schrijf dit niet geheel zonder reden.

Zelf was ik altijd een grote VTI voorstander - gebruiker maar ik heb de laatste tijd toch wel wat problemen met VTI.

Daarna OpenPli 6 geïnstalleerd en geen problemen meer.

 

Gewoon proberen, kost niets..:D

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...