Ga naar inhoud


Tuner A defect...


Jürgen

Aanbevolen berichten

Voor het eerst na jaren lang verschillende VU’s in gebruik te hebben gehad is schijnbaar Tuner A van mijn SOLO4K defect te zijn.

 

Hoe kom ik tot deze aanname?

Vanuit mijn Inverto Ultra Black Twin LNB lopen 2 coaxkabels naar de VU.

Ik heb getest of op alle beide kabels een vol signaal hebben en dat is het geval.

Eerst kabel 1 en dan kabel 2 op mijn Samsung TV aangesloten, beide geven daarop een signaal van 96% en prima beeld.

 

Hierna Tuner A uitgeschakeld en eerst kabel 1 en dan kabel 2 op Tuner B aangesloten en ook hier geven beide kabels circa 95% signaal en prima beeld.

Daarna Tuner B uitgeschakeld en Tuner A ingeschakeld en de beide kabels om en om aangesloten, beide kabels geven op Tuner A geen signaal via de Signaalfinder.

Gelukkig werkt Tuner B nog maar anders had ik ook nog mijn TV maar daar zijn de mogelijkheden wat minder.

Schijnbaar een uitzonderlijk probleem want ik ben dit probleem nog nergens tegengekomen en voor mij ooit het eerste technische probleem met een VU.

Dus dat wordt na mijn terugkomst in NL een ritje naar de dealer voor een garantieclaim.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste luisteraar,

 

Ik waardeer jouw bijdrage ten zeerste maar denk jij nu dat ik “gekke Gerrard” ben en na > 20 jaren satelliet ervaring dit niet zou hebben uitgevoerd.

De Signaalfinder was de eerste fase waardoor ik erachter kwam dat Tuner A misschien niet werkte maar dan kan het nog steeds aan de kabel, aansluitingen of LNB liggen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Na mijn bescheiden mening is het testen door tuner in en uitschakelen zonder enigma te herstarten niet

de beste test methode.

de diseqc switched / schakelt, indien diseqc van toepassing is, inderdaad enkel na een warme herstart van de receiver

 

dus bij een coax kabel wissel moet U inderdaad herstarten opdat de switch een nieuwe stand krijgt

kom er maar in A33

 

de opmerking op zich is enkele ter advies

een oude rot als jij Jürgen weet dat

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de Automatic_Fullbackup heb ik nu al vele malen toegepast want ik heb herhaaldelijk tussen VTI en OpenPli geswitcht om te bekijken of het misschien nog een driver probleem zou kunnen zijn.

Hiervoor is deze plug-in uitstekend geschikt om snel tussen twee Images te switchen.

 

Inderdaad, de DVB_S2 Tuners zitten vast, ben dus benieuwd hoe een dealer dat oplost?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je ook al eens gekeken bij voorkeur tuner instellingen en zet die op tuner A

tuner instelling8.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok 

je hebt de kabels al verwisseld zonder resultaat 

dan denk ik ook dat je tuner waarschijnlijk dood is 

wel vlug vind ik bij de VU ontvanger 

en je hebt hem ook al terug geflasht enz ...ook zonder resultaat 

dus maar terug naar de shop met die handel

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus nog garantie:)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...