Ga naar inhoud


Auto deleten van opnames in movie_trash folder werkt niet


Hoogie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Ik heb nu een week of 6 de Ultimo 4k met daarop VTI geïnstalleerd. Alles is naar mijn zin, maar mijn HD loopt vol met opnames die ik al gewist had en in de movie_trash folder komen te staan na een delete.

Nu heb ik in de instellingen het zo ingesteld dat opnames in de movie_trash folder na 1 dag gewist moeten worden (permanent), maar dit werkt niet. Alle gewiste opnames blijven in de movie_trash folder staan ook ver na 1 dag sinds het wissen.

Enig idee waar dit aan kan liggen? Is dit op te lossen met een instelling ergens?

Ik kan de files/folder wel handmatig verwijderen, maar dat is niet erg praktisch.

Ik hoop dat jullie enige ideeën hebben.

Hoogie

Link naar reactie
Delen op andere sites


image.thumb.png.5b5a84c08b4ca370dd5159a777da9d65.png

Zou het met update movie database automatically in Standby te maken hebben?

Ziet het OS iedere opname als een "movie"? Ik vind het een vreemde term om te gebruiken bij een TV tuner. Alsof er enkel films opgenomen worden door gebruikers.

aangepast door Hoogie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn oude DM8000 heeft het altijd gewerkt. De trashcan is gewoon leeg na wissen. Ook te zien aan de vrije schijfruimte..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nergens 'delayed' delete aanstaan. Gewoon meteen wissen. Ga dan naar de trashcan en verwijder de film dan. Is hij echt weg. Op mijn VU+ en met VTi exact hetzelfde. Ik heb overigens die VTi database disabled. Die geeft alleen maar problemen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel dus, je kunt het natuurlijk ook gewoon eens testen,

a ) wat carlo666 aanbeveelt

b ) database disablen

ik gebruik zelf ook geen trashcan, als ik iets wis wat ik zelden doe, direct weg ermee en dus als ik een fout maak pech gehad verdwenen

 

de prullenmand of trashcan is voor mensen die huisgenoten hebben die niet weten wat ze doen 

my two cents

 

het bijwerken van de database in standby is zinvol, omdat die handeling tijd consumeert indien je een uitgebreide film, serie en docu lijst hebt

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik deel tonski zijn mening. Op al mijn desktops heb ik de trashcan uitgeschakeld. Als ik iets weggooi, dan doe ik dat bewust. Voor wat betreft mijn vuduo2, daar heb ik emc op draaien, en alles wat wordt gedelete wordt in de trashcan gezet. Die wordt netjes automatisch geleegd bij mij. En ja, dat is voor de huisgenoten die nog wel eens per ongeluk wat wissen :)

Wellicht eens kijken of het wel werkt als je emc gebruikt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...