Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten


1 uur geleden zei Eduard07:

@Rolando, is er bij de werkzaamheden en metingen ook rekening gehouden met het feit, dat de Triax arm wellicht niet meer goed focust doordat die doorhangt door het gewicht van de 4 lnb's?

Ja dat vond Alex ook die het heeft geplaatst.

Ik vind dat een schotelzaak die weet wat ik bestel hier ook advies over moet geven maar dat is wishfull thinking blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Eduard07:

@Rolando, is er bij de werkzaamheden en metingen ook rekening gehouden met het feit, dat de Triax arm wellicht niet meer goed focust doordat die doorhangt door het gewicht van de 4 lnb's?

Ja ook de monteurs hebben ook hem iets hoger gezet en hebben ook gezegd dat er niks aan de hand is met de schotel qua torsen.

Trouwens nu net boven de 10 db de KBS, en ik zie geen storingen, als dat altijd zo blijft heb ik er vrede mee.

Idd even afwachten op de monteurs en ik zie wel.

Ik wil wel een duurzame oplossing en niet ieder jaar na stormen dit gezeik, en anders stap ik echt over op een Big Bi Sat.

Alle tips daarover zijn ook welkom, ze worden ook weleens tweedehands verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Ventura:

Wacht even op reactie van de schotelmonteur. Een Cahors Big Bi Sat is een degelijke en duurzame schotel. Hou er wel rekening mee dat deze schotel veel breder is vergelijken met de Triax. Hou rekening mee met het plaatsen daarvan. Daarbij adviseer ik een mast met een diameter 60mm ipv de bekende 42mm. Zodat deze wat meer "body" heeft. 

 

Thanks

En die Big Bi Sat is 90cm bij 70cm toch?

En kunnen daar die inverto Blacks ook op neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, daar kunnen geen lnb's op voor de Astra 19,2 - 23,5 met een kop van 60mm. Tussen de Astra 23,5 en 19,2 moet je een afstand hebben van 53mm. Dat gaat niet lukken met koppen van 60mm. Voor de Astra 19,2 zul je een smalle lnb moeten nemen bijv. een ALPS. Die is in de single-uitvoering nog wel te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Sprietje:

Nee, daar kunnen geen lnb's op voor de Astra 19,2 - 23,5 met een kop van 60mm. Tussen de Astra 23,5 en 19,2 moet je een afstand hebben van 53mm. Dat gaat niet lukken met koppen van 60mm. Voor de Astra 19,2 zul je een smalle lnb moeten nemen bijv. een ALPS. Die is in de single-uitvoering nog wel te koop.

 

Ik heb al diversen keren laten zien in het forum dat het wel mogelijk is. 

bigbisat.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Eduard07:

In een van mijn eerdere berichten heb ik al aangegeven dat ik dezelfde ontvanger heb met een Spaun. De combinatie Vu+ - Spaun is juist prima. 

 

Dat het bij u probleemloos werkt is schitterend. Er zijn ook gevallen dat het niet feilloos werkt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Ventura:

 

Dat het bij u probleemloos werkt is schitterend. Er zijn ook gevallen dat het niet feilloos werkt.  

In ieder geval lijkt dit ook niet voor TS op te gaan.Dus de Spaun kunnen we uitsluiten,

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sprietje:

Ja Vertura, je kunt natuurlijk lnb's met koppen van 60mm gebruiken maar dan zal de lnb van de Astra 19,2 toch 7mm verkeerd komen te staan en dat is best veel. Natuurlijk krijg je wel signaal maar een stuk verzwakt.

 

Als men een Alps gebruikt voor de Astra 1 is het signaal ook een stuk verzwakt door de kleine feedhoorn vergelijken met een normale lnb kop van 60mm. Met een goede satelliet meter kan men uitstekend de Astra 1 en 3 uitrichten icm Big BiSat met normale lnb kopen. Totaal geen melding gehad van, geen/zwak signaal op Astra 1 of 3. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een gunstiger optie vergeleken met de Big Bisat.

 

 

Citaat uit de test van Michel:

 

We kregen meer signaal binnen dan op een goed afgestelde Visiosat BigBisat en een Triax 88 met multifeed houder. Wel moet gezegd worden dat de BigBisat gebruikt wordt voor 6 satellietposities en mogelijk nog iets optimaler afgesteld kan worden als deze slechts 4 posities moet onderbrengen
 
 

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een 100cm Gibertini met een rail voor 4 lnb's zijn de problemen van TS voor minder dan 100 euro voorgoed verleden tijd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Ventura:

 

Echt waar? Promax als Satlook satelliet meter meten echt iets anders.  

Is mss idd zo, in Spanje is een Alps niet te doen.

Meer en meer zie ik die 3 koppige lnb's met een soort Gilbertini/Maximum...opduiken. Elke winkel heeft dan weer zijn eigen materiaal. Normaal heb je dan wel garantie..

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...